Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 mar 2020 19:53

Vandaag een solo rondje van 60 km gereden.
Wat mij opviel was dat er veel meer fietsers/wandelaars onderweg zijn dan op een andere zonnige dinsdagnamiddag.
En erg weinig auto's.
Iedereen heeft, zo ervaar ik het toch, precies veel meer geduld en lijkt mij positiever naar anderen toe dan in andere tijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mar 2020 20:06

havana schreef: 25 mar 2020 15:45 Ook net terug van 75 km uitwaaien. Op een enkeling na hield iedereen zich netjes aan de 1,5m afstand.

Wat mij wel opviel: veel ouderen op pad.
Verbaasde mij ook,zowel wandelen als fietsent zelfs rollators waren op pad.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 25 mar 2020 20:31

Ook een rondje van 60 km gedaan vanmiddag en ik was ook verbaasd over het grote aantal ouderen op de fiets en wandelend.

Iedereen houdt zich keurig aan de regels voor zover ik kan zien en ik heb geen enkele negatieve reactie gehad/gezien.

Gewoon blijven fietsen, iets rustiger dan normaal en voor de veel-rijders misschien iets minder lang... Ik zorg voor mezelf wel dat ik wat minder de fietspaden pak en meer de gewone weg, zodat het afstand houden makkelijk gaat en ik met een grotere boog om ingehaalden/tegenliggers kan.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 25 mar 2020 20:52

Vanmiddag even naar kantoor gefietst om nog wat spullen op te halen. Aangezien het al een tijdje geleden was werd de kortste route (20km uit en thuis) per ongeluk 89km. Uiteraard werd dat niet gelooft. Wel erg lekker weer, al mag de wind wel wat minder.
Veel mensen op pad, wandelaars, fietsers, skaters enz.. Gelukkig genoeg rustige wegen gevonden.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 mar 2020 22:51

DDX schreef: 25 mar 2020 15:32 Ik zie echt niet in wat er mis is om rondje van 200km (of 300km) te maken ?
Mocht het dit weekend weer redelijk weer zijn (nog even afwachten met voorspellingen) ga ik echt niet thuisblijven zolang ze het niet verbieden iig.
Zie niet echt in wat het uitmaakt of je 100 of 200km fietst.

Iets meer eten meenemen, al zijn tankstation nog prima optie voor eten onderweg volgens mij.

Ik heb momenteel geen hele lange ritten in de planning. Vind ik wat lastig met de kinderen de hele dag thuis. Naar hun toe vind ik het ook wat asociaal om dan 5 of 6 uur te gaan fietsen. Normaal gesproken zitten ze op school en merken ze het niet.

Maar buiten dat zie ik ook niet echt het verschil tussen 50, 100 desnoods 300 km fietsen. Volgens mij zit het alleen maar tussen je eigen oren of je een 200/300 km rit niet verantwoordelijk vind.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 mar 2020 23:06

Vanavond gewoon werk-woon ritje gemaakt van 140km zoals ik vaker doe.
Lekker rustig op de wegen.
En als ik er 300km van had gemaakt (beetje lastig icm werk overdag) was ik iets meer mensen tegengekomen maar je loopt veel minder risico dan 15 minuten door een supermarkt lopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 06:34

Precies, zo zie ik het ook.
Maar laten we onze vrijheid koesteren, als je de idioterie ziet met formuliertjes, controles,,etc in Frankrijk zijn wij hier echt gezegend.
Less is bore

i-mac

i-mac 26 mar 2020 08:04

De politie in België vraagt aan de overheid om een perimeter te maken voor fietsers. Dit zou voor beide partijen beter zijn, volgens de politie. Nu zijn er volgens hen mensen die tot 50km en verder van huis rijden. En dat lijkt hun niet echt logisch.

Die afstand mag van de politie, maar ze zouden liever hebben dat de overheid die instelt. Ik kan het ergens wel begrijpen. Want er wordt hier te lande echt massaal gefietst de laatste week. Al helpt het goede weer dat in de hand.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 08:38

daniel1975 schreef: 26 mar 2020 06:34 Precies, zo zie ik het ook.
Maar laten we onze vrijheid koesteren, als je de idioterie ziet met formuliertjes, controles,,etc in Frankrijk zijn wij hier echt gezegend.
Net op forum Nederlanders gelezen dat mevrouw op de fiets die boodschappen ging doen aangesproken werd. Papieren waren in orde, er is inmiddels tweede formulier waar ook geboorteplaats en tijdstip van vertrek op genoteerd moet worden.
Stevige discussie waarom ze niet andere kortere weg had genomen. "Omdat deze weg fijner fietst" dit ging om nog geen 100m op 4km.
Uiteindelijk geen boete gehad. Maar toch.
(En nu wel aan het nadenken hoe ze TdF toch kunnen organiseren).

@imac, dan komen er toch mensen gezonder uit deze crisis? Ik zie het probleem niet, zolang ze zich maar aan de voorschriften houden.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2020 08:44

DDX schreef: 25 mar 2020 15:32 Ik zie echt niet in wat er mis is om rondje van 200km (of 300km) te maken ?
Mocht het dit weekend weer redelijk weer zijn (nog even afwachten met voorspellingen) ga ik echt niet thuisblijven zolang ze het niet verbieden iig.
Zie niet echt in wat het uitmaakt of je 100 of 200km fietst.

Iets meer eten meenemen, al zijn tankstation nog prima optie voor eten onderweg volgens mij.
Simpel.
De regels zijn duidelijk.
Zoveel mogelijk binnen blijven.
Alleen naar buiten voor noodzakelijke zaken en om een frisse neus te halen.
Met de beste wil van de wereld kan een rondje van 200 km niet als frisse neus halen worden gezien.
Je bent zomaar 6 uur weg en als IEDEREEN 6 uur een frisse neus gaat halen wordt het en zooitje en komen er zwaardere maatregelen.
Verder is het natuurlijk niet zo dat de uren die de buurman niet gaat wij maar even extra mogen. De maatregelen zijn er al op gericht dat heel veel mensen sowieso helemaal NIET naar buiten gaan zoals bewoners van verzorg en verpleeghuizen.

Tankstations zijn echt heel slechte plaatsen om nu te zijn trouwens. Teveel verschillende mensen en mensen die onderweg zijn ontmoeten doorgaans veel mensen.

Daarnaast is door sportartsen (ook die van Jumb0) en de richtlijnen van de oa de KNWU duidelijk dat heel intensief en langdurige sporten per keer is af te raden omdat het immuunsysteem minder weerbaar is.

En naar werk is natuurlijk altijd een goed idee om met de fiets te gaan. En het OV is nu al helemaal niet de plek waar je wilt zitten. Auto ook niet want dan moet je tanken en daarnaast is naar werk fietsen - als iemand daar toch moet zijn - de mooie gelegenheid voor de frisse neus.

Ik was vandaag ook liever een rondje Zandvoort gegaan. Lucht is staalblauw,en niet teveel wind. Maar het wordt gewoon 2 uurtje handjes op het stuur over rustige wegen zonder stoplichten.

Daarna ga ik lekker koken zodat als m'n dochter uit het ziekenhuis komt er een knap bord eten op tafel staat. Ik zal aan tafel eens aan haar vragen hoe zij en haar collega's vinden hoe wij "een luchtje scheppen" moeren interpreteren.

En het is heel simpel: hoe hun dag eruit ziet wordt mede door ons bepaald.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 08:46

De Tour wijkt voor niets!!

Op dit moment lijkt Nederland zich behoorlijk goed aan de 1.5m te houden en de groepsverboden.
Gister de beelden van de Haagse markt (die nu terecht gesloten is) waren vooral mensen die (zoals Andre Kuipers het bij Jinek zo mooi zei) geen Nederlands nieuws en actualiteiten volgen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2020 08:48

Je bedoelt mensen met een niet-westerse migratieachtergrond :D

Plaats reactie