Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 mar 2020 19:30

Gewoon blijven fietsen doe ik nog altijd. Alleen let ik meer op. Normaal zou ik rond deze tijd ritten van 300-400km doen. Dus nu hou ik het op 100-200km. Daarbij even opletten op het weer. Dus niet bij beestenweer naar buiten. Gewoon risico mijden.
Qua routes is het nu juist interesant op de fietspaden langs grote wegen te rijden. Normaal onaangenaam druk, nu redelijk prettig toeven. De grote kluiten zitten eerder op de bekende toeristische paden.
Zo was het afgelopen zondag prima toeven in de Eifel. Behalve op de Vennbahn, daar was het onaangenaam druk. Sterker besmette gebieden indien mogelijk mijden (Kreis Heinsberg voor mij).
Daarnaast alles van thuis meenemen wat ik nodig heb. Normaal steun ik graag de lokale middenstand door onderweg m'n spullen te kopen. Dat laat ik nu even na. Zo lang de NS/WML kranen nog niet in bedrijf zijn betekent dit dus extra flessen water in m'n rackpack om uit eigen voorraad de bidons te vullen. Afgelopen zondag lekker op een omgehakte boomstam aan de Dreilagerbachtalsperre een pauze genomen en gegeten.
En tenslotte op het werk al voor wat vrijwillige weekenddiensten (o.a. paaszondag) opgegeven zodat ik eerder door de week kan fietsen.
Gezond verstand gebruiken en er kan veel. Uiteraard alleen en met gepaste afstand tot anderen.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 24 mar 2020 19:31

Eigen verantwoording is voor een hoop nederlanders vreemd. Die willen alles voorgezegd krijgen. En dan nog luisteren ze niet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mar 2020 19:42

Hebben alleen Nederlanders last van? Denk het niet. Enig idee waarom er zelfs in Frankrijk, waar je bijna niets meer mag, in veel plaatsen een avondklok is?

i-mac

i-mac 24 mar 2020 19:53

Dat is best te verklaren. De laatste decennia mogen we steeds meer en meer, en wordt er amper of niets gedaan als men over de schreef gaat. En het respect voor ome agent en de hulpdiensten wordt beetje bij beetje de dieperik ingeduwd. Met andere woorden , we doen teveel onze eigen goesting.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 24 mar 2020 23:06

Ik zit heel erg te aarzelen. Ik maak in het weekend graag een fietstocht van rond de 160 km. Kan ik dat nu blijven doen?
-Ik denk niet dat ik daarmee teveel inspanning lever en mijn immuunsysteem compromitteer, afstanden van 300-400 km zou ik net als Ivo nu ook kunnen fietsen
-Ik fiets alleen
-Ik woon niet in de Randstad of Brabant
-Ik word dik en ongezond als ik niet fiets
-Maar overal doet iedereen een dramatisch beroep op ons om binnen te blijven
Wat moet ik nou doen? Bank of zadel?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 mar 2020 23:11

Ik zou gaan fietsen,

Op een rustig moment, iets rustiger en korter dan normaal. Iets defensiever ook in het verkeer. Maar zeker niet bankzitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 25 mar 2020 00:51

Het mooie lenteweer en het feit dat veel mensen thuis zitten maakt dat er momenteel significant meer fietsers op de weg zijn. Ook voetgangers en hardlopers (in het donker dus uitkijken want niet altijd goed zichtbaar).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 mar 2020 08:53

Zadel. En gewoon de helft van je maximum op halve kracht.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 25 mar 2020 09:09

Je kunt prima fietsen hoor. Volgens de richtlijnen mag dat en uiteindelijk is beweging en buiten zijn. En als je dat solo doet en de intensiteit een beetje in de gaten houdt levert dat geen problemen op hoor.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 25 mar 2020 09:16

Marcopfiets schreef: 25 mar 2020 00:51 Het mooie lenteweer en het feit dat veel mensen thuis zitten maakt dat er momenteel significant meer fietsers op de weg zijn. Ook voetgangers en hardlopers (in het donker dus uitkijken want niet altijd goed zichtbaar).
Hier in het noorden is er niet zoveel van te merken. Of ik nu ‘s ochtends voor het thuis werken even een rondje fiets of in de namiddag.
Ik hou mijn afstand wel, groet ook altijd even en stoplichten vermijd ik.

Kan me voorstellen dat als je vanuit de binnenstad van bv. Rotterdam eerst 10 km aan stoplichten en drukte moet doorploegen het minder prettig voelt om solo te gaan fietsen.
older Budweiser

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 25 mar 2020 10:04

In een andere discussie heb ik er nog het volgende over geschreven:
Fietsen mag wel degelijk. Dit is omdat een fit persoon minder bevattelijk is voor virussen en indien besmet ook weer sneller op de been is met minder klachten. Zo lang het aantal ongelukken minder is dan het aantal 'uitgespaarde' zieken zit je aan de goede kant. Dus fietsen ja, maar geen gekke dingen doen. Dus geen heftige mountainbike trails doen of supersnelle afdalingen. Daar gaat het om.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 mar 2020 10:19

ultra_ivo schreef: 25 mar 2020 10:04 In een andere discussie heb ik er nog het volgende over geschreven:
Fietsen mag wel degelijk. Dit is omdat een fit persoon minder bevattelijk is voor virussen en indien besmet ook weer sneller op de been is met minder klachten. Zo lang het aantal ongelukken minder is dan het aantal 'uitgespaarde' zieken zit je aan de goede kant. Dus fietsen ja, maar geen gekke dingen doen. Dus geen heftige mountainbike trails doen of supersnelle afdalingen. Daar gaat het om.
Kun je ze dat in Frankrijk ook duidelijk maken? ;)

Plaats reactie