Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Baselga
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

Baselga 06 mei 2020 20:40

robbebopper schreef: 06 mei 2020 17:48 Misschien hebben ze het nog nooit meegemaakt, en vinden ze het ook leuk om buiten een keer een hut te bouwen, of voor mijn part in een kanaal te gaan zwemmen.
Het hoeft helemaal geen voorgeproduceerd vermaak te zijn bij kinderen.
+1
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 06 mei 2020 21:50

Vooral als het erg warm wordt (zoals afgelopen twee zomers) is een zwembad voor kinderen wel erg fijn. Anderzijds springen onze jongens (6 en 8) ook zonder problemen in de sloot als ze het warm hebben.

Verder wel eens met anderen dat er qua vermaak nog duizend-en-één andere mogelijkheden zijn. En als het zwembad er niet is, is het er niet. Ik merk dat het allemaal moeiteloos geaccepteerd wordt door die kleintjes. Die zijn wat dat betreft vaak wat flexibeler dan volwassenen.;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2020 21:55

Acceptatie als ze het niet zien gaat prima. Maar op een camping 2 weken tegen een gesloten waterparadijs kijken is voor geen enkel kind leuk.
Less is bore

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 mei 2020 22:17

afrit13 schreef: 06 mei 2020 11:43
ultra_ivo schreef: 05 mei 2020 22:37 Op de foto die ik postte was het inderdaad een soort van fietssluis. Daarbij heeft de bedenker geen enkel idee hoe op een lange afstandsfietspad (bedoeld voor mensen die minimaal een week fietsen) de bagage vervoerd wordt. En dat in Frankrijk waar de lowrider al heel vroeg populair was.
Kun je ook de exacte locatie met ons delen waar die fietssluis op jouw foto staat?
https://www.google.com/maps/@45.0696954 ... 312!8i6656

Rue Joseph Peala, Tain l'Hermitage

Foto zonder fiets:
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 mei 2020 22:44

Grappig al vaak langs die plek gefietst, maar nog nooit gezien.
Ik neem ook altijd de brug ernaast, dacht altijd dat het een voetgangersbrug was.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2020 22:46

daniel1975 schreef:06 mei 2020 21:55 Acceptatie als ze het niet zien gaat prima. Maar op een camping 2 weken tegen een gesloten waterparadijs kijken is voor geen enkel kind leuk.
Dus, zoek een camping zonder waterparadijs maar mét sloot.

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 11 mei 2020 14:55

Ik fiets meestal alleen. Een enkele keer met een fietsmaat, maar dat is dit jaar nog niet gebeurd, of met de Cycling Espresso-groep, ook dit jaar nog niet gedaan. En vorig jaar ook maar heel zelden. Ben toch meer een solist. En in groep rijden vind ik zelf best wel link bij vlagen.

Al met al qua fietsen weinig verandering met 'normaal'.

Wel valt op de met regelmaat fietspaden (of gewone wegen) voor de gehele breedte gebruikt wordt door, veelal, e-bikers. Bellen en nog eens bellen, maar het wordt over het algemeen niet gehoord. Dus als ik dichtbij ben dan is het keihard 'dingdong' roepen wat vaak wel gehoord wordt en dan besluit men op zij of achter elkaar te gaan rijden. Maar de anderhalve meter afstand is vaak niet haalbaar. Vaak houd ik bij passeren de adem in. Iets dat ik ook tijdens het hardlopen doe als ik anderen passeer.

Wel kroop ik afgelopen donderdagmiddag door het oog van de naald. Ik rijdend op fietspad met voorrang zag in de linkerooghoek een busje afslaan dat het fietspad moest kruisen. Gezien de snelheid vermoedde en vreesde ik dat ie niet bijtijds voor de haaientanden stil zou staan, dus nog uit volle kracht geremd, wat niet kon voorkomen dat ik de zijkant van het busje raakte en viel met een zeer been (ook dik geworden) en zere knie tot gevolg. Omstanders waren wel behulpzaam en de chauffeur en bijrijder van het busje stopten ook. Verontschuldigde zich dat ie mij niet had gezien. Ik moet er niet aan denken als ik niet bijtijds had af kunnen remmen. Dan had het busje mij geraakt en had het er toch anders uit gezien. Op het eerste gezicht verder geen schade aan de fiets en na even op adem te zijn gekomen toch mijn ritje maar vervolgd. Uiteindelijk wel de geplande 60km ingekort tot 55km, waardoor ik 21km heb gefietst na de 'crash'. Bleek toch het voorwiel een lichte slag te hebben. Dag later naar de LFB voor een reparatie. Dat was snel gefikst.
Vrijdagavond kroop het bloed waar het toch niet gaan kon en wilde ik er toch weer op uit, terwijl ik normaliter niet 2 dagen achter elkaar fiets. Maar het werd een mooie rit met een voor mijn doen ook nog strak gemiddelde. En dus amper last van mijn akkefietje.

Maar op zich best wel geschrokken. En het besef wordt steeds sterker dat ik er nu finaal anders bij had kunnen zitten/liggen.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 11 mei 2020 15:52

Gisteren weer een normaal aantal fly byes waarvan de helft kou kleumend op huis aan ging vanwege de dramatische val in temperatuur. Ik had me er op gekleed. Was nodig ook want bij thuiskomst nog maar 7,5 graad.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mei 2020 15:53

Een MTB BRM of doet Ramses een DDX je????

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159921 ... zijn-bidon
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 mei 2020 17:22

ultra_ivo schreef: 06 mei 2020 22:17
afrit13 schreef: 06 mei 2020 11:43
ultra_ivo schreef: 05 mei 2020 22:37 Op de foto die ik postte was het inderdaad een soort van fietssluis. Daarbij heeft de bedenker geen enkel idee hoe op een lange afstandsfietspad (bedoeld voor mensen die minimaal een week fietsen) de bagage vervoerd wordt. En dat in Frankrijk waar de lowrider al heel vroeg populair was.
Kun je ook de exacte locatie met ons delen waar die fietssluis op jouw foto staat?
https://www.google.com/maps/@45.0696954 ... 312!8i6656

Rue Joseph Peala, Tain l'Hermitage
Ik heb de exacte route van de Via Rhona er eens bijgepakt en de route gaat volgens mij daar langs de zuidkant van de Rhone en niet over het bruggetje waar je dan deze sluis tegenkomt. Deze sluis ligt er in de buurt, maar deze ligt niet OP de route.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 mei 2020 17:01

Fijn gefietst vandaag, maar wat zit toch in de hoofden van mensen......
Rutte zegt "Blijf thuis, je mag een frisse neus halen" en BAMMMM iedereen kruipt in een sportoutfit, koopt een fietsje en gaat (proberen) fietsen.
Rutte zegt "Blijf thuis als je klachten hebt" en ineens zie je die mensen die nooit sportten niet meer.

Het was best rustig onderweg.
Dogma F

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 mei 2020 17:10

Ramon73 schreef: 16 mei 2020 17:01 Fijn gefietst vandaag, maar wat zit toch in de hoofden van mensen......
Rutte zegt "Blijf thuis, je mag een frisse neus halen" en BAMMMM iedereen kruipt in een sportoutfit, koopt een fietsje en gaat (proberen) fietsen.
Rutte zegt "Blijf thuis als je klachten hebt" en ineens zie je die mensen die nooit sportten niet meer.

Het was best rustig onderweg.
Wat bedoel je te zeggen met dat laatste deel van Rutte? dat al die mensen klachten hebben?

Plaats reactie