Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 25 apr 2020 22:20

Ik ga er maar vanuit dat de kans op besmetting bij zeer kortstondig inhalen vrijwel nihil is. Mocht je toch een virus binnenkrijgen dan is de virusbelasting zo laag dat je er waarschijnlijk weinig last van gaat hebben.
Ik was wel geërgerd door een veerman bij Eemdijk die erg dicht bij mij ging staan en alleen contant geld wilde. In weerwil van wat op de website wordt vermeld. Hij geloofde duidelijk niet in Corona. Komt vaker voor in de bible belt denk ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2020 07:59

Terwijl ze daar over het algemeen erg goed zijn in geloven :mrgreen:
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 26 apr 2020 10:17

Weet iemand of er aan de Belgische grens steng wordt gecontroleerd op wielrenners?
Morgen wil ik van West naar Oost Brabant fietsen. Meest ideaal is dan om bij Meer via Poppel de doorsteek te maken naar Baarle Nassau. Dat scheelt een stukje omrijden aangezien ik zowat op de Belgische grens zal vertrekken en anders eerst een hele zaagtand moet ontwijken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 apr 2020 11:47

Ik zou het niet proberen, je kunt de grens wel over komen via achteraf paadjes, maar als je gesnapt wordt is de boete de moeite waard. Als ik zie dat er op zondag ochtend ijverig lintjes door de flikken herstelt worden, dan hebben ze weinig anders te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2020 12:22

Eerst officieel horen maar toch: Van nu.nl
'Franse renners mogen vanaf 11 mei weer buiten trainen'
In Nederland kunnen wielrenners natuurlijk gewoon buiten trainen, maar in Frankrijk is dat sinds de totale lockdown verboden. Volgens L'Équipe mogen professionele renners vanaf 11 mei weer de weg op om te trainen. Dat mag voorlopig alleen nog individueel. De krant meldt dat de versoepeling van de maatregelen komende dinsdag door de regering zal worden aangekondigd.

Dan nog even hopen dat het voor iedereen geldt. anders toch maar licentie aanvragen ;)
Op l'Equipe weten ze het ook nog niet.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 apr 2020 17:01

Philippos schreef: 25 apr 2020 17:46 Rondje Schoorl gefietst. Kom ik een ouder, wandelend, stel tegemoet op een breed fietspad. Ze lopen naast elkaar. We hebben oogcontact. De man, die in het midden van het fietspad loopt, steekt opeens zijn arm uit, strak opzij. Hij bedoelt vast niet dat ie 1.5m afstand wil houden, want dan zou ik in de berm moeten fietsen. Hij wil vast wel een high five. Die heeft ie ook gekregen.
Top actie.... wat me ook is opgevallen is dat de grote meute die buiten fietst 60 + is , terwijl dat nu net de risico groep is. Weinig gezinnen die een stukje fietsen , of jongeren.

De 60+ denken waarschijnlijk : wees verstandig blijf thuis... dan kunnen wij op pad. :?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2020 17:03

Zo denk ik ook :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2020 18:28

rene schreef: 26 apr 2020 17:01 Top actie.... wat me ook is opgevallen is dat de grote meute die buiten fietst 60 + is , terwijl dat nu net de risico groep is. Weinig gezinnen die een stukje fietsen , of jongeren.

De 60+ denken waarschijnlijk : wees verstandig blijf thuis... dan kunnen wij op pad. :?
Ik begrijp het denk ik nog steeds niet. Wat is het risico van een fietsende 60+er?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 26 apr 2020 19:00

De hele lock-down is omdat er zo veel doden zijn. En die doden zijn uitzonderingen daar gelaten onder de ouderen.

Los daarvan kan ik nog wel wat risico’s van fietsende ouderen bedenken die allemaal al lang en breed op dit forum voorbij zijn gekomen.

Maar als veertiger word je dan al snel als discriminerend neergezet. Of je hoort jajaja als je netjes belt om aan te geven dat je gaat inhalen.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 26 apr 2020 19:00

60+er's hebben statistisch het hoogste risico op zware complicaties bij besmetting.
Dus de redenering is dat zij best zo min mogelijk "gevaar" opzoeken en voor hun eigen veiligheid niet te veel onder de mensen komen.
Maar dat is natuurlijk ook weer niet zo leuk voor deze mensen die dan weer gaan denken "waarom moeten wij binnen blijven en de anderen niet" en dan als reactie juist wel massaal de fietspaden gaan opeisen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 apr 2020 19:21

Vanmorgen op de Noorderdijkweg tussen Kreileroord en het robbenoordbos, kwam ik een heel team wielrenners van 8 man tegen. Die hadden de afgelopen maanden zeker onder een steen gelegen.
Ik hoop eigenlijk dat ze ergens een controle tegen zijn gekomen en per persoon de €400 boete moeten betalen. Asociaal gedrag vind ik dat en zeker in deze tijd zeer slecht voor al de solo fietsers. Want hierdoor worden wij steeds meer met de nek aangekeken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2020 19:29

@bakboord1 en @dwangarbeider Sorry, ik ben niet doof, kan best een stukje fietsen. Ik begrijp dus nog steeds niet wat voor gevaar ik in de open ruimte tegen kom. Als je alles boven de 60 jaar op één hoop veegt, wordt het wel erg lastig.
Dus ga ik nu de lekker de eigenwijze 60+'er spelen. Zodra ik weer mag ga ik gelijk fietsen. Hoe gevaarlijk jullie dat dan ook vinden.

Plaats reactie