Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 09 apr 2020 12:28

Aanpassingen in fietsgedrag? Ik fiets sowieso bijna altijd alleen, nu iets vaker met m`n vriendin omdat zij thuiswerkt en dus meer tijd over heeft. Verder doe ik heel erg mijn best om niemand in z`n gezicht te hoesten en dat lukt vrij aardig. ;)
Aangezien de cyclo waar ik naar toe aan het werken was met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet doorgaat de korte intensieve trainingen maar even niet op het moment. Wel veel lange tochten, want ik heb teveel tijd over. Zeker met uitstapjes richting Flevoland gaat dit prima zonder veel verkeer. Wel een stuk meer kilometers (zeker doordeweeks) aangezien ik voor mijn werk bijna niks te doen heb.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12658
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 apr 2020 12:45

Ik zou me zeker niet druk maken om het alleen of met z,n tweeën fietsen.
Groepen is niet handig, maar dat was het al niet op de openbare weg.

Het valt mij op dat er veel meer mensen fietsen in een straal van 3/4 km van het huis, daarna lijkt het rustiger dan normaal.

Ik denk ook dat door het thuiswerken er mensen meer verspreid naar buiten gaan. Normaal ging ik op dinsdag na het werk tussen 17 en 1830 weg. Nu stap ik veel eerder op en werk ik 's avonds nog even,

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 09 apr 2020 13:12

De meeste ongevallen met de fiets met ernstige gevolgen zijn bejaarden op hun elektrische fiets. En dan ga je je op wielrenners en motorrijders richten? Misschien ook de klussers aanspreken? Wat dacht je van maaltijdbezorgers? Die worden ook om de haverklap aangereden.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 09 apr 2020 13:25

Ja, mij viel gister op dat ik in 4 uur fietsen (tussen Rotterdam en Oostvoorne) 0 groepen racefietsers tegenkwam, maar wel minstens 5 groepen van 3 of meer ouderen, al dan niet op e-bikes. Dat mag in de publieke opinie wel, maar racefietsers zijn 'fout'. Zucht.
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 apr 2020 13:46

Mijn vrouw (op de racer) werd gisteren aan gereden door een oudere man op een e bike. Die zomaar vanaf de stoep de weg op fietst tussen geparkeerde auto’s Mijn vrouw fiets niet zo heel snel daardoor kon ze op tijd stoppen maar. Wel een dikke knal tegen haar enkel die nu helemaal dik is. Ook de oudere man was gelukkig niet gevallen en hij verontschuldigde zich maar gaf min of meer ook aan dat hij de fiets niet goed onder controle had. (Directe versnelling bij het wegrijden)

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 09 apr 2020 21:23

Na de hoeveelheid ruimte die je hebt, kom je best vaak in aanraking met akkefietjes? Ik sport ook met enige regelmaat maar dit soort dingen zijn mij compleet onbekend vooral wanneer je een beetje anticipeert op de omgeving zoals jij aangeeft.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 apr 2020 21:41

erwin20vt schreef: 09 apr 2020 21:23 Na de hoeveelheid ruimte die je hebt, kom je best vaak in aanraking met akkefietjes? Ik sport ook met enige regelmaat maar dit soort dingen zijn mij compleet onbekend vooral wanneer je een beetje anticipeert op de omgeving zoals jij aangeeft.
Uhm doel je op mij? Want ik heb het over een ervaring die mijn vrouw heeft meegemaakt niet ik. (Beter lezen)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 apr 2020 21:42

Wat is dat nou weer voor onnozele suggestieve reactie? Je weet ook hoeveel km RVV aflegt per jaar?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

i-mac

i-mac 09 apr 2020 21:47

53x11 schreef: 09 apr 2020 21:42 Wat is dat nou weer voor onnozele suggestieve reactie? Je weet ook hoeveel km RVV aflegt per jaar?
Een mens leest hier soms nogal wat :mrgreen:

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 09 apr 2020 21:52

RVV schreef: 09 apr 2020 21:41
erwin20vt schreef: 09 apr 2020 21:23 Na de hoeveelheid ruimte die je hebt, kom je best vaak in aanraking met akkefietjes? Ik sport ook met enige regelmaat maar dit soort dingen zijn mij compleet onbekend vooral wanneer je een beetje anticipeert op de omgeving zoals jij aangeeft.
Uhm doel je op mij? Want ik heb het over een ervaring die mijn vrouw heeft meegemaakt niet ik. (Beter lezen)
Ik zag dat het in dit geval je vrouw betreft, juist gelezen. Maar staat mij iets bij van een akkefietje op een landweggetje met een autorijder, in de berm gereden door een motorrijder en nu je vrouw een bijna aanrijding binnen 1 week tijd volgens mij, vind ik een vreemd contrast met de opmerkingen dat er geen kip in de buurt is.
Maar geen aanval hoor, gewoon een constatering.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 apr 2020 22:02

Tja dat landweggetje was waar een bewoner zijn huis heeft. Motorrijders was een grote groep.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 10 apr 2020 13:52

Elk weekend plan ik - altijd solo- een 100+-rit in, daar zag ik ook in deze bijzondere tijd geen probleem in. Nog steeds niet, met die aantekening dat ik voorzichtiger, defensiever rijd. Dan maar commentaar van m’n fietsvrinden op Strava op mijn gemiddelden. Het is meer het besef dat ik een ziekenhuis niet wil belasten door een stom fietsongeluk. Mijn advies is sowieso een bel te monteren, zo’n jakkerend tweetal zoals ik afgelopen week tegen kwam, roepend dat ze er aan kwamen vind ik niet kunnen. Zo’n Hidemybell is een prima oplossing. Geniet, wees veilig en blijf gezond, ook met Pasen. :like:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie