Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 06 apr 2020 12:11

Belangrijkste RIVM maatregel is nog steeds "blijf zoveel mogelijk thuis".

Onder het mom "een frisse neus halen mag" lijkt er een soort vrijbrief ontstaan om toch gewoon zoveel mogelijk naar buiten te gaan. Ook KNWU en NTFU geven er een (eigen) invulling aan. Houd afstand, leeg je neus niet, beperk intensiteit en duur. Die vrije interpretatie wordt dan vervolgens door het eigenwijze wielervolkje nog eens naar de eigen hand gezet. Want wij bepalen zelf wel hoevaak, hoeveel, hoe intensief en hoe lang.... toch?

Uiteindelijk zie ik op mijn Strava tijdlijn gewoon hele batterijen 100km+ ritten voorbijkomen, meerdere trainingen per week en was het ( naar horen zeggen) op de Posbank dit weekend lekker druk met wielrenners.

Voor mij staat dit heel ver af van "blijf zoveel mogelijk thuis". Maar dat kan aan mij li9gen. Discussie is compleet zinloos want iedereen bedenkt voor zichzelf wel een goed argument waarom de belangrijkste maatregel van het RIVM voor hem/haar minder van toepassing is.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 06 apr 2020 12:16

Over de motorrijders wordt nu al over aanvullende maatregelen / handhaving gedacht. Als het te gek gaat met fietsers zullen die vast wel volgen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37640
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2020 12:28

EmPeHa schreef: 06 apr 2020 12:16 Over de motorrijders wordt nu al over aanvullende maatregelen / handhaving gedacht. Als het te gek gaat met fietsers zullen die vast wel volgen.
Waarom en welke bron? Behalve dat de herrie bloedirritant is, is er toch geen enkele reden om mensen met een integraalhelm op niet te laten rijden? Dat noem ik spijkers op laag water zoeken....
En laat ons nu lekker fietsen, verplicht voor mijn part het solo rijden. Thuis zitten is veel schadelijker.

Ik hoor juist het hele weekend al berichten dat de overheid zo blij is met het gedrag van de massa en dat er alleen lokale incidenten zijn. Procentueel is dat meerdere cijfers achter de komma.
Sowiso zal de overheid heeeeel snel nog iets moeten regelen als ze nog strenger willen (wat ik niet verwacht), want als deze week de dalende trend voortzet is er totaal geen draagvlak meer voor scherpere regels. Dan zullen ze qua communicatie alles op alles moeten zetten om ook tijdens het Paasweekend bij mensen het urgentiebesef hoog te houden. Een collega van mij vertelde vanmorgen ook doodleuk dat hij nog dagelijks naar zijn vader toe gaat (rond de 80 en hartpatient....).
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 06 apr 2020 12:34

daniel1975 schreef: 06 apr 2020 12:28 Thuis zitten is veel schadelijker.
Waarom en welke bron?
Laatst gewijzigd door Joseba op 06 apr 2020 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 apr 2020 12:35

Het blijkt voor sommigen blijkbaar verschrikkelijk moeilijk om solo te fietsen.
Zijn deze dan zo bang dat hun gemiddelde gaat zakken. :mrgreen:
Rij met zijn allen een beetje volgens de geest van de huidige maatregelen voordat de overheid nog abnormalere maatregelen gaat uitvaardigen.
En de geest is echt wel, blijf in uw kot en als dat niet kan ga dan alleen, of met echt inwonende familie, op pad.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom sommigen met de ganse familie bij de bakker en beenhouwer staan aan te schuiven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2020 12:39


Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 apr 2020 13:00

daniel1975 schreef: 06 apr 2020 12:28
EmPeHa schreef: 06 apr 2020 12:16 Over de motorrijders wordt nu al over aanvullende maatregelen / handhaving gedacht. Als het te gek gaat met fietsers zullen die vast wel volgen.
Waarom en welke bron? Behalve dat de herrie bloedirritant is, is er toch geen enkele reden om mensen met een integraalhelm op niet te laten rijden? Dat noem ik spijkers op laag water zoeken....
En laat ons nu lekker fietsen, verplicht voor mijn part het solo rijden. Thuis zitten is veel schadelijker.
Zie hier voor een bron van gedrag van motorrijders. Het heuvelland gaat al dicht door oa. dit gedrag, nog even wachten op de rest. En dit heeft nog niet eens zozeer met corona te maken, maar ws meer met verkeersveiligheid.
Dogma F

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 apr 2020 13:17

Dit is ook maar één groot afzeik topic geworden waar mensen hun frustraties kwijt kunnen. Posts varieren inmiddels van 'ik beslis zelf wel' tot regels zoeken die er helemaal niet zijn.

Waar Rutte nog roept trots te zijn op z'n medemens dwaal ik eerder af in tegenovergestelde richting met al die opmerkingen als "Toen ik op zondagochtend in het bos was zag ik héél veel mensen die zich niets van de regels aantrokken en massaal naar het bos gingen".

Iets met splinter en balk... Nederland op z'n best! Laten we hopen dat we snel back-to-normal mogen want teveel vrije tijd heeft blijkbaar ook nare bijwerkingen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 06 apr 2020 13:31

@Ypuh: Helemaal eens!

Verschrikkelijk zeg, al dat gemoraliseer. Dit was zo'n beetje de enige plek waar ik nog kwam voor wat discussie, maar ook hier gaat t helemaal de verkeerde kant op.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 06 apr 2020 16:38

Je moet mensen niet aanspreken op hun gedrag, want dan beginnen ze sputteren en te stomen en dat is risicovol want er komen druppels groter dan 5nm vrij :p.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 apr 2020 18:15

Net weer op de tv; motorrijders en wielrenners, de groepen die lak hebben aan de regels.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37640
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2020 18:21

Ja, de media zal eens niet de kans aangrijpen om deze groepen in een kwaad daglicht te zetten.
De veiligheidsregio vergadering vanavond heeft dit helaas wel op de agenda staan.....
Less is bore

Plaats reactie