Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 apr 2020 16:18

Ik ben vanochtend nog bijna van mijn mountainbike gereden door iemand die perse zijn fietsvrienden wou volgen 100m voordat het zandpad overging op een brede asfaltweg.
Omdat er tegenliggers waren kwam hij op een halve meter (dus geen anderhalve) voorbij om vervolgens zijn fiets in het gat te kwakken wat eigenlijk geen gat was. Ik moest dus remmen om een botsing te voorkomen.
Meest trieste is dat we dus binnen 100m op een brede weg zaten en zijn fietsmaten besloten rustig aan te doen zodat ik ze al uitfietsend gewoon weer inhaalde..

Heb mijn ongenoegen in nette bewoording weten te uitten maar een sorry kon er niet af helaas.

Heb in het anderhalf uur heel veel fietsers gezien maar heel veel solo of duo. Een fietsgroepje (10 man in hetzelfde tenue) en twee vaders met vier kinderen waren de enige groepen groter dan 3.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 05 apr 2020 18:08

Een ander geluid. Op 70km door het Waasland eigenlijk geen groepen van 3 of meer gezien.

Ik moet wel zeggen dat ik bewust ook de hotspots en dijken vermijd, aangezien het daar gewoon over de koppen lopen is en het niet verantwoord is om daar nu te fietsen

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 apr 2020 18:23

Hier 1 groepje van 3 gezien. Verder iemand die zich in mijn wiel wilde nestelen, maar hij had het snel 'begrepen' 🤪
Afbeelding

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 05 apr 2020 19:16

Heel veel solo en duo gezien vandaag. Geen groepen gezien. Het was wel heel druk met wandelaars en e-bikes, zelfs vanochtend al.
Nog wel een 'slimmerik' die in je wiel gaat zitten als je hem inhaalt.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 05 apr 2020 19:30

rikkert schreef: 05 apr 2020 09:59 Afgelopen week heb ik afscheid mogen nemen van mijn vader, in beperkte kring, vanwege corona restricties. En in de weken daarvoor veel in het ziekenhuis geweest met alle corona-restricties. Van dicht bij mogen zien hoe hard er gewerkt wordt om de juiste zorg te verlenen en de verspreiding zoveel mogelijk in te dammen. Overigens is mijn vader door de gevolgen van hartstilstand gestorven, had niks te maken met corona. Ik had al een enorm respect voor mensen in de publieke sector die hard werken om onze maatschappij leefbaar te houden maar dat is alleen maar gegroeid de afgelopen tijd.

Hoe stuitend is het dan dat je in deze fase van een pandemie, op zondagmorgen groepen wielrenners van plm. 10 man ziet rijden die alle voorschriften aan hun laars lappen. Zojuist mijn rondje gedaan. Extra vroeg en alleen vertrokken om zoveel mogelijk drukte te vermijden. Op de terugweg, tussen Breukelen en Loenen langs de Vecht meerdere van deze groepen zien rijden. Om maar te zwijgen van de duo's en trio's die ik heb zien rijden. En ja daar zaten af en toe echtparen tussen en wellicht een fietsend homo-paar maar het overgrote deel fietst gewoon tegen de voorschriften met iemand die niet in het hetzelfde huis woont. Echt, waarom?

De wielrenners, nee, een beperkte groep wielrenners laat zich echt weer van zijn slechtste kant zien deze dagen. Blijkbaar achten deze gasten jouw en mijn gezondheid van onderschikt belang ten opzichte van hun genotsmomentje op de zondagmorgen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik nog naar buiten kan en wat kan rennen en fietsen. Weliswaar in mijn eentje maar het is beter dan binnen zitten. Als vanavond Rutten weer verschijnt met een persconferentie om te melden dat wielrennen per morgen niet meer toegestaan is, dan zou ik dat heel goed begrijpen.

De heren (inderdaad het waren alleen heren) worden dan hartelijk bedankt, Ik denk mede namens al die andere fietsers die vanmorgen, solo, en de ruimte gevend aan wandelaars en andere mensen, op meer dan ruime afstand van de zon aan het genieten waren.

Zo dat ben ik kwijt, ik ga nu lekker in de zon de krant lezen. Op mijn balkon, Met mijn gezin.
Sterkte in deze moeilijke tijd

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 05 apr 2020 20:08

Vandaag 145 km.
Solo.
Een paar groepjes gezien en heel veel mannelijke tweetallen. Ik heb zomaar een vermoeden dat >90% van die tweetallen geen gemeenschappelijke huishouding hebben. Waarom?

Verder was ik een tweetal (jawel) aan het inhalen toen een van hen zijn neus ledigde. Heb hem gezegd dat dat toch niet de bedoeling was; waarop hij zich verontschuldigde.
Overigens: ik ledig mijn neus zelf ook als een renner, maar kijk eerst wel achterom of er niemand achter mij zit.

Wellicht volledig terzijde: het aantal weggegooide papieren zakdoekjes in de wegbermen is stuitend.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 05 apr 2020 22:23

Vandaag een rondje Duitsland in gemaakt. Op het stukje langs de Wurm Geilenkirchen uit na geen overlopen gebieden gezien. Maar ik moet zeggen dat ik bewust de populairste stukken van Zuid-Limburg heb gemeden op weg naar Duitsland.

Freek053
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2013 09:36

Freek053 06 apr 2020 09:00

Ben gisteren lekker aan het gravelen geweest ten westen van Arnhem, geen groepen fietsers gezien, wel gezinnen met een complete campinguitrusting (exclusief de tent) in de uiterwaarden die iets gingen doen.

Wat wel opviel waren de vele mensen die waarschijnlijk schijt aan alles hebben, want lekker op de racefiets of mountainbike met bibshort, wielershirt en nette fietsschoenen, maar de helm ontbrak. Na de eerste daar op aangesproken te hebben en een heleboel nieuwe woorden aan mijn woordenschat toegevoegd te hebben ben ik er maar mee gestopt.
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 apr 2020 09:07

Mensen aanspreken op hun tekortkomingen, maar zelf gaan fietsen....iets ontgaat me!

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 06 apr 2020 09:12

Wat je ontgaat is dat solo fietsen gewoon is toegestaan volgens de richtlijnen van zowel RIVM, KNWU als NTFU.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 06 apr 2020 09:14

Fietsen zonder helm ook.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 apr 2020 09:33

alliance_0 schreef: 06 apr 2020 09:07 Mensen aanspreken op hun tekortkomingen, maar zelf gaan fietsen....iets ontgaat me!
Wie A zegt...
Afbeelding

Plaats reactie