Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 04 apr 2020 19:12

mackersv2.0 schreef: 04 apr 2020 09:52 Meldung vom 03.04.2020

Niederlande jetzt "Risikogebiet

Das Robert-Koch-Institut (RKI) hat die Niederlande als "internationales Risikogebiet" eingestuft. Was heißt das jetzt für unseren Grenzverkehr? Freddy B. Heinzel, Rechtsanwalt und Honorarkonsul der Niederlande dazu........
Dat zal niet lang blijven staan. Zo hooguit tot het Klinikum in Aken de noodklok luidt omdat veel van hun artsen en verplegend personeel net over de grens in Vaals wonen. Die mogen dan niet meer komen.
Nu al zijn er probleemmeldingen in de buurt van de Pools/Duitse grens met allerhande Polen die in de zorg werkzaam zijn en nu niet meer (goed) de grens over komen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 04 apr 2020 19:50

"Geeignete Unterlagen, welche die Notwendigkeit des Grenzübertritts belegen, sollten mitgeführt werden. Bei Grenzpendlern wäre das die Bescheinigung des Arbeitgebers" Klinikum Aachen zal dus weinig problemen op dat gebied hebben.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 04 apr 2020 21:01

senior schreef: 04 apr 2020 19:50 "Geeignete Unterlagen, welche die Notwendigkeit des Grenzübertritts belegen, sollten mitgeführt werden. Bei Grenzpendlern wäre das die Bescheinigung des Arbeitgebers" Klinikum Aachen zal dus weinig problemen op dat gebied hebben.
Nee, het gaat hem om wat anders. Iemand die de afgelopen 14 dagen in een risicogebied was mag niet een ziekenhuis of ander gezondheidszorg gebouw betreden. Dus de gehele artsen en verpleegkundigen ploeg moet eerst 14 dagen binnen de Duitse grenzen verblijven en mag dan pas weer aan het werk.
Dat heeft dus niet te maken met het recht de grens te passeren maar waar je nog naar binnen mag als je recent in een risicogebied bent geweest.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 04 apr 2020 22:24

Vandaag een marathon gelopen door mijn “achtertuin”. https://www.strava.com/activities/3254076265

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 apr 2020 09:59

Afgelopen week heb ik afscheid mogen nemen van mijn vader, in beperkte kring, vanwege corona restricties. En in de weken daarvoor veel in het ziekenhuis geweest met alle corona-restricties. Van dicht bij mogen zien hoe hard er gewerkt wordt om de juiste zorg te verlenen en de verspreiding zoveel mogelijk in te dammen. Overigens is mijn vader door de gevolgen van hartstilstand gestorven, had niks te maken met corona. Ik had al een enorm respect voor mensen in de publieke sector die hard werken om onze maatschappij leefbaar te houden maar dat is alleen maar gegroeid de afgelopen tijd.

Hoe stuitend is het dan dat je in deze fase van een pandemie, op zondagmorgen groepen wielrenners van plm. 10 man ziet rijden die alle voorschriften aan hun laars lappen. Zojuist mijn rondje gedaan. Extra vroeg en alleen vertrokken om zoveel mogelijk drukte te vermijden. Op de terugweg, tussen Breukelen en Loenen langs de Vecht meerdere van deze groepen zien rijden. Om maar te zwijgen van de duo's en trio's die ik heb zien rijden. En ja daar zaten af en toe echtparen tussen en wellicht een fietsend homo-paar maar het overgrote deel fietst gewoon tegen de voorschriften met iemand die niet in het hetzelfde huis woont. Echt, waarom?

De wielrenners, nee, een beperkte groep wielrenners laat zich echt weer van zijn slechtste kant zien deze dagen. Blijkbaar achten deze gasten jouw en mijn gezondheid van onderschikt belang ten opzichte van hun genotsmomentje op de zondagmorgen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik nog naar buiten kan en wat kan rennen en fietsen. Weliswaar in mijn eentje maar het is beter dan binnen zitten. Als vanavond Rutten weer verschijnt met een persconferentie om te melden dat wielrennen per morgen niet meer toegestaan is, dan zou ik dat heel goed begrijpen.

De heren (inderdaad het waren alleen heren) worden dan hartelijk bedankt, Ik denk mede namens al die andere fietsers die vanmorgen, solo, en de ruimte gevend aan wandelaars en andere mensen, op meer dan ruime afstand van de zon aan het genieten waren.

Zo dat ben ik kwijt, ik ga nu lekker in de zon de krant lezen. Op mijn balkon, Met mijn gezin.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 apr 2020 13:22

Vandaag ook heel veel grote groepen gezien, helaas.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 apr 2020 14:03

Jammer, zo solliciteer je wel dat je volgend weekend de weg niet op mag. (Ik verwacht het niet dat die maatregel komt).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2020 14:15

Ik vond het enorm meevallen. 2 uur gereden en slechts 1 groep van 4 gezien, verder alleen solo en duo.

Enige tegenvaller was dat ik uitging van Rokjesdag en dat het motorendag bleek te zijn. Kunnen we alle motoren die geen originele uitlaat meer hebben niet linea recta in de schredder flikkeren?
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 05 apr 2020 14:25

Kwam een groep motorrijders mij tegemoet. Ze moesten eigenlijk wachten voor een geparkeerde ambulance. Maar gewoon lekker ruim er om heen en recht op mij af. In een reflex de berm in geschoten. Gelukkig op de fiets kunnen blijven zitten

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 apr 2020 14:26

Ik heb vanochtend ook 80km (solo) gereden over dijken en heuvelrug. Zelf geen groepen gezien. Één of twee keer een groepje 3 personen en veel duo's.
Gezien de drukte was het soms moeilijk om solo te rijden. Dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 05 apr 2020 15:49

Ik ben gisteren nog met de racefiets onderweg geweest zoals altijd alleen. Veel motorrijders heb ik ook gezien en ik kwam een paar wandelaars tegen en af en toe mensen op de fiets. Maar geen groepen altijd met zijn tweeën of solo.
Ghost Nivolet 6LC

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 apr 2020 15:58

Hanz Bé schreef: 05 apr 2020 14:26 Ik heb vanochtend ook 80km (solo) gereden over dijken en heuvelrug. Zelf geen groepen gezien. Één of twee keer een groepje 3 personen en veel duo's.
Gezien de drukte was het soms moeilijk om solo te rijden. Dat dan weer wel.
Dit heb ik ook gemerkt dat het op sommige plaatsen lastig was om geen groep te vormen. Ik reed met mijn zwager een rondje van 100km, maar tijdens passages van een dorp stroopt alles nu eenmaal op. Op de open dijken was het dan weer makkelijk afstand houden en dat werd dan ook goed gedaan.
Trouwens wel heel veel gelegenheids sporters gezien.

Plaats reactie