Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 apr 2020 15:48

daniel1975 schreef: 02 apr 2020 15:16 Alle gemeentes op de Heuvelrug sorteren al voor en gooien vanaf morgenavond alle parkeerplaatsen dicht. Ook door de week.
Stelletje idioten, alsof het doordeweeks zo druk is.
Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen, maar ik voorzie ook wel serieuze problemen want op deze manier vliegt wat mij betreft het draagvlak hard onderuit.
Waarom is dit zo'n probleem dan?

Het hele concept om in de auto te stappen om vervolgens een rondje te gaan wandelen is mij sowieso vreemd. Wandelen/fietsen is nog steeds toegestaan, dus los van dat ik niet begrijp waarom ze de P's dichtgooien zie ik geen probleem? Ik neem aan dat ze de drukte een beetje af proberen te remmen?

V.w.b. de Telegraaf denk ik dat die om verkeerde motieven weer van de lockdown afwillen. Die spelen ook alleen maar in op alle onderbuikgevoelens van mensen. Wat ik me wel serieus afvraag is of de maatregelen niet erger zijn dan het virus, maar ik voel me niet in een positie daar iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2020 16:41

@Ypuh, duidelijk welke richting je ooit op zult gaan? Als je zelf de leeftijd hebt waar je nu over klaagt, dan zullen de jongeren ook over jou klagen. Heel, heel misschien kun je je dan nog herinneren, zo rond 2020......

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 apr 2020 18:34

Weet iemand of de grens open is tussen Venlo en Herongen?
De route die ik (solo) wil fietsen ligt een klein stukje door Duitsland
om even het klimmetje bij Herongen mee te pakken.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 apr 2020 19:43

Jans schreef: 02 apr 2020 13:26
53x11 schreef: 02 apr 2020 12:42
Jans schreef: 02 apr 2020 11:47 Probeer nu alsjeblieft samen gebruik te maken van de buiten ruimte. Als je "pech" hebt moet je dan maar even slalommen.
Heb je inmiddels al een gendarme voor je deur staan posten, of valt het mee?
Ik kan niet meer fietsen. Een mail gestuurd naar de nationale politie, omdat ik gewoon deed wat mocht. Maar fietsen is geen activité physique. Totaal tegenstrijdige regels gekregen. Inmiddels de derde mail weg met de vraag wat dan wel activité physique is. En gezegd als dat alleen wandelen is, dat ook beschreven moet worden.
Wat me vooral boos maakte is dat toen de tweede politie auto er bij kwam, de politie-agente zei dat ze me al eerder van de weg gestuurd had. Dat is pertinente onzin, omdat zij accepteerde dat ik gewoon in de 1km zone zat.
Boodschappen op de gewone fiets geeft nog geen problemen. Maar om nu te solliciteren naar een boete door ver om te rijden laat ik maar achterwege.
Het zwembad is al 17°🏊. Nog even.
Het ministerie van gezondheid in Frankrijk gaat ervan uit dat je tijdens het 'confinement' thuis moet blijven tenzij er een geldige reden is om naar buiten te gaan en heeft daarvoor een zevental verzameld op een 'Attestation de déplacement dérogatoire'. Het zgn bedrijven van een individuele sport (om bijv. in conditie te blijven) is vlgns hun geen geldige reden, dus wordt dat door de gendarmerie niet geaccepteerd.

https://www.ouest-france.fr/sante/virus ... ue-6785549

Verder heeft het ministerie een aantal praktische tips beschreven hoe je 'l'activité physique' zou kunnen uitvoeren.!

http://www.sports.gouv.fr/accueil-du-si ... -soi-c-est
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2020 19:54

Ministerie van Gezondheid die sporten geen goed idee vindt..... best bijzonder :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2020 20:06

Orlok, ik zou zeggen prima, maar dan moet je het ook niet op de attestation zetten. Het staat er gewoon dat het toegestaan is, max. een uur, max. 1km van huis. Beschrijf het dan beter, zeker als er inmiddels de 3e uitgave is.
Niet dat ik het prima vind, omdat het voor je gestel juist veel beter is om regelmatig even flink je hart te laten werken.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8521
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 apr 2020 20:44

Puffdaddy schreef: 02 apr 2020 18:34 Weet iemand of de grens open is tussen Venlo en Herongen?
De route die ik (solo) wil fietsen ligt een klein stukje door Duitsland
om even het klimmetje bij Herongen mee te pakken.
Ik ben vandaag door Duitsland gereden en niks bijzonders gezien,was wel omgeving Kranenburg-Berg en Dal.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 02 apr 2020 21:39

Iets noordelijker bij Elten/Emmerich kun je ook gewoon de grens over, is mijn ervaring van eerder deze week,
ook geen bijzonderheden gezien, behalve tanktoeristen.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 apr 2020 21:50

Als je in Google Maps 'Verkeer' aanzet, kun je prima zien welke grensovergangen er tussen Nederland en België afgesloten zijn (als je ver genoeg inzoomt).

Volgens mij zijn er tussen Nederland en Duitsland géén grensovergangen dicht.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 apr 2020 21:53

anderson99 schreef: 02 apr 2020 12:19 Ik zie opeens veel dikkertjes hardlopen die hebben waarschijnlijk gehoord dat het virus gek is op obesitas.
Hahaha, heb inderdaad ook al een aantal stevige medemensen zien skeeleren/fietsen/hardlopen in ogenschijnlijk splinternieuwe sportoutfits met een dikke rooie kop!!!!

Ooit zijn we allemaal voor het eerst begonnen, en wie weet waar het toe leidt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 apr 2020 22:03

Thanks afrit 13.
Bikers are not alone

i-mac

i-mac 02 apr 2020 22:06

uninvitedguest schreef: 02 apr 2020 21:53
anderson99 schreef: 02 apr 2020 12:19 Ik zie opeens veel dikkertjes hardlopen die hebben waarschijnlijk gehoord dat het virus gek is op obesitas.
Hahaha, heb inderdaad ook al een aantal stevige medemensen zien skeeleren/fietsen/hardlopen in ogenschijnlijk splinternieuwe sportoutfits met een dikke rooie kop!!!!

Ooit zijn we allemaal voor het eerst begonnen, en wie weet waar het toe leidt.
Het valt ook bij de fietsers op. De zon doet een schuchtere poging, en hop ... korte mouwen, korte broek. Dat is natuurlijk niet erg, maar slim is het gezien de huidige toestanden ook weer niet. Wat me veel meer verontrust, is het groot aantal fietsers zonder helm. Het is niet aan mij om die mensen terecht te wijzen, verre van. Maar soms heb ik goesting om eens een rustige babbel te maken met hen. En neen, een helm is niet zaligmakend.

En het is ook veel drukker dan anders. En dan zie je dat veel mensen net iets te nonchalant zijn. Niet achterom kijken en zomaar de baan kruisen, een hoek helemaal afknijpen. Vandaag had ik er nog een met een koersfiets die me eerst voorbij gaat, om 10 meter voorbij me vol in de remmen te gaan en rechtsomkeer te maken.

Plaats reactie