Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 14:15

Nee_Nee schreef: 26 mar 2020 13:27 Helft van de voor jou gangbare afstand en op halve kracht.
En dan over een week weer de helft, met misschien weer halve kracht?
Ik ben best blij dat ik in ieder geval geen last van jaloezie heb over wat anderen nog wel mogen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2020 16:27

Volgens mij wil niemand hier de maat nemen en zijn we allemaal op zoek naar een manier waarbij een ieder persoonlijk zijn weg zal moeten vinden.
Mogen in een discussie best de rand opzoeken.
Dat neemt niet weg dat het een hele legitieme vraag is wat we met "een frisse neus" halen bedoelen. Immers de volgende maatregel kan er zomaar een worden dat door de overheid bepaald gaat worden wat dat is,

Maar wel jammer dat mijn andere opmerking is ondergesneeuwd. Immers het RIVM hanteert het advies van het NFSNOC.
Waarbij NFSNOC dan wel weer aangeeft dat de als het RIVM strengere regels gaat hanteren deze van toepassing zullen zijn.
Regels van RIVM zijn vooral op flatten de curve gericht terwijl het advies van het NFCNOC vooral gericht is dat sporters gezond uit deze crisis komen.
Handig om die adviezen als sporter toch eens te lezen.
Nog belangrijker. WAAROM geven ze dat advies. Ieder die nog heel lang wil sporten zou daar toch kennis van kunnen nemen.
Als ik dat lees ga ik dus geen lange ritten doen wat niet wegneemt dat iemand die serieus jonger (en sterker) is dan ik gerust een stukje extra kan.
Zonder dat iemand kennis heeft van dit advies is het lastig discussiëren.
Misschien fijn leesvoer. Overigens mag de overheid het zich wel aantrekken hoe toegankelijk bepaalde relevante info is.

MEGA ON TOPIC
Net 90 minuutjes handjes op het stuur in een heerlijk zonnetje. En waar ik echt "GEK" van werd: zelfs auto's houden ineens 1,5 meter afstand :winkthumb:

Rotte met roeipark:
Afbeelding

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 26 mar 2020 16:40

RVV schreef: 26 mar 2020 13:19
ultra_ivo schreef: 26 mar 2020 12:48 De meerderheid van de Nederlanders kan zich niet voorstellen dat iemand onder ideale omstandigheden voor z'n lol 200km fietst. 20km is voor de meeste al te ver. Dus dat is niet echt een maatstaf.
Dat is waarom we het een paar pagina's eerder hadden over ongeveer de helft van wat je normaal in deze tijd van het jaar zou doen.
Dit dus...

Zeg wel eens tegen klanten dat ik met de fiets naar het werk ben.. waar ik dan woon... kortste afstand is 23 km... als ik dan zeg dat ik meestal rond de 50 km fiets dan kijken ze aan met; OF ontzag OF dat ik geestelijk niet helemaal in orde ben :D
Herkenbaar. Het komt vaak voor dat ik in fietstenue in de lift sta en dat mensen dan vragen waar ik naar toe moet. Als ik dan zeg dat de kortste route 10km is, maar dat ik (afhankelijk van tijd en zin) iets van 30/40/50km fiets kijken ze mij ook aan of ik gek ben. Wat in de ogen van veel, niet fietsers, ook wel klopt natuurlijk.

Mooiste reacties waren nog steeds van de mensen die ik vorig jaar tegen kwam toen ik alle 12 provincies van Nederland op 1 dag aandeed. En dan met name bij het benzinestation in Etten-Leur (daar zat ik op bijna de helft (van de 662km). Die vielen echt van hun stoel af van verbazing.
Mijn Strava

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 mar 2020 18:14

Gastheerg schreef: 26 mar 2020 16:27

Rotte met roeipark:
Afbeelding
Het hele roei-jaar is compleet naar de vaantjes. Allen de winterwedstrijden in Delft zijn voor de helft doorgegaan.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 mar 2020 18:25

Vanaf morgen gaan ze de belgen ook regels opleggen wat kan en niet kan.
De politie wil duidelijke richtlijnen. Het advies luidt nu dat alles in de nabijheid van je huis moet gebeuren en dat het niet in groep mag, maar dat vindt de lokale politie te vaag.
Dus morgen zal de Nationale Veiligheidsraad samenzitten, en zullen ze ons fietsers waarschijnlijk beperkingen in afstand, tijdsduur, straal van zoveel km, enz. opleggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 18:35

53x11 had het vorige week als eerste over Noord Koreaanse toestanden; ik begin mij daar bij aan te sluiten.
Hier in NL is het vrijwel uitgestorven op straat, waarom nog meer regels en beperkingen?
Heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de bevolking in opstand komt in landen als Be, NL, Fr, etc.
Less is bore

i-mac

i-mac 26 mar 2020 18:39

Kiekeboe schreef: 26 mar 2020 18:25 Vanaf morgen gaan ze de belgen ook regels opleggen wat kan en niet kan.
De politie wil duidelijke richtlijnen. Het advies luidt nu dat alles in de nabijheid van je huis moet gebeuren en dat het niet in groep mag, maar dat vindt de lokale politie te vaag.
Dus morgen zal de Nationale Veiligheidsraad samenzitten, en zullen ze ons fietsers waarschijnlijk beperkingen in afstand, tijdsduur, straal van zoveel km, enz. opleggen.
Stel nu dat je maar 40km per dag meer mag rijden, hoe gaan ze dat controleren? Als je op pad gaat zonder GPS of kilometerteller, en je blijft binnen een straal van 10 à 15km van je (t)huis, dan lijkt me dat ondoenbaar voor de politie. Ik denk dat ze wel andere, meer belangrijke zaken aan hun hoofd hebben.
Ik heb zo een vermoeden dat er veel Strava accounts niet zullen geüpdated worden de volgende weken ... En op privé zetten, daar geloof ik niet in. Vadertje staat kan, als men dat nodig acht, zeker al je gegevens bekijken. Bij Facebook kunnen ze dat zeker.

i-mac

i-mac 26 mar 2020 18:40

daniel1975 schreef: 26 mar 2020 18:35 53x11 had het vorige week als eerste over Noord Koreaanse toestanden; ik begin mij daar bij aan te sluiten.
Hier in NL is het vrijwel uitgestorven op straat, waarom nog meer regels en beperkingen?
Heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de bevolking in opstand komt in landen als Be, NL, Fr, etc.
Ik had toevallig vandaag een gesprek met mijn schoonbroer (zwager). Hij is agent, en vreest ook voor dat scenario. Nu al beginnen sommige mensen lastig te doen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 18:59

Dan zal ik mijn fietsen maar eens hier posten, nee het is geen trainen, gewoon een eindje fietsen. Eergisteren mijn enkel verzwikt met wandelen, wat een moeite om van de fiets af te komen. Uiteindelijk gelukt mijn voet uit de ingeklikte schoen te krijgen.
https://www.strava.com/activities/3220904236
We doen het met kleine rondjes

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2020 19:00

Alles wijst erop dat we nu een fase in gaan van meer vrijheid maar veel meer testen a la Zuid-Korea.

Vrijheid zal nog even duren. Eerst moeten die testen er zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 19:08

Ik moet zeggen dat ik de uitspraken van Noord-Koreaanse toestanden wel erg ver vindt gaan. Het blijkt gewoon dat "het land" tegen zichzelf beschermd moet worden. En dat geldt voor alle landen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 19:10

Roche is al publiekelijk onder druk gezet, dus zullen de testen binnenkort wel beschikbaar komen.

@jans: wat Frankrijk doet gaat tegen mijn gevoel van fundamentele rechten in en neigt naar onderdrukking.
Less is bore

Plaats reactie