Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 24 mar 2020 09:45

Naar aanleiding van de persconferentie ma 23 mrt 19.00 leeft er onder mijn fietsvrienden de vraag wat nu een ' blokje om' is.

Kan je nu wel of niet solo nog 50 km fietsen?
Of alleen nog naar de supermarkt en terug?

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 24 mar 2020 09:56

Ik heb voor mezelf besloten, zolang er geen hele sterke dalende lijn is in het aantal zieken, ga ik niet voor de lol fietsen.
Ik wandel wel een rondje, maar doe dat vroeg of net voor lunchtijd en dat max een uur.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 24 mar 2020 09:59

op zoek naar een verre supermarkt dan maar

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8344
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mar 2020 10:06

poeske schreef: 24 mar 2020 09:45 Naar aanleiding van de persconferentie ma 23 mrt 19.00 leeft er onder mijn fietsvrienden de vraag wat nu een ' blokje om' is.

Kan je nu wel of niet solo nog 50 km fietsen?
Of alleen nog naar de supermarkt en terug?
Denk je dat hier iemand is die je dat haarfijn uit kan leggen? Er komen alleen maar meningen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7964
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mar 2020 10:23

53x11 schreef: 24 mar 2020 09:37 Als jullie deze roeptoeter blijven quoten wordt negeren wel lastig. Met onderstaande quote, waarin hij zelf eerdere bijdrages van o.a. mijzelf onjuist parafraseert, en waarin hij het beter meent te weten dan 1000-en wetenschappers, inclusief het WHO diskwalificeert hij zich volledig als discussiepartner.
Mijn advies (dat toch wel in de wind geslagen wordt): negeren.. (ga ik vanaf nu WEL echt doen)

Je kunt na 2 maanden relatief lage inspanning gerust weer de draad oppakken. En het argument: "sporten is gezond dus belast het de zorg minder" Tuurlijk! want door tijdelijk te stoppen met trainen maar wel te blijven bewegen komt iedereen direct op de IC terecht, yeah right!
@Gastheer: goede toevoeging, die mentale component. Daar maak ik me persoonlijk ook veel meer zorgen over (voor mijn dierbaren en mijzelf) dan die fysieke
Zeg hou je gemak een beetje! verschillen van mening en inzicht zijn nu eenmaal inherent aan discussie voeren. En het bijstellen van meningen en hernieuwde inzichten opdoen is een teken van intelligentie.

Roepen dat bepaalde mensen maar naar noord-Korea moeten verhuizen en telkens je eigen gelijk herhalen is dat dan weer niet.

En anderen opstoken om iemand te negeren die jou niet bevalt is gewoon onbeschoft.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 24 mar 2020 10:25

Als we dieren waren geweest, dan was een maand geleden in een straal van 3 km ofzo rond de besmettingshaard iedereen geruimd. Sorry, dit voegt niets toe.

Waar alle wetenschappers en artsen het naar mijn idee wel over eens zijn, is afstand houden. Dus dat lijkt me de basis om te beslissen over wat je gaat doen.

Sommige mensen zijn te laconiek, anderen maken zich juist te veel zorgen. Op dit moment lijkt me het meest verstandig om de officiële adviezen op te volgen en daarbij ook te luisteren naar je partner/familie over wat zijn vinden dat je moet doen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8344
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mar 2020 10:29

Enzzo, je bent zelf ook steeds bezig je eigen gelijk te halen. Je quoot steeds het meest negatieve. We krijgen op dit moment ook veel Corona-doden, die anders ook overleden waren, misschien niet vandaag, maar misschien wel over een maand.
Natuurlijk moeten we met zijn allen er alles aan doen, maar wel wat zinnig is, om het virus zo weinig mogelijk kwaad te laten doen

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 24 mar 2020 10:42

De regels zijn duidelijk genoeg: Thuis blijven zoveel als mogelijk is. Je gaat dus niet 10-tallen kilometers fietsen. Dat doe je uit fatsoen en respect naar de medemens.

Er kan echter alleen gehandhaafd worden op het negeren van gebiedsverboden, overschrijden van de 1,5mtr afstand en samenscholingen van meer dan 2 personen die niet tot een huishouden horen.

Niet fietsen is dus een vriendelijk doch dringend verzoek. Je kunt er echter (nog) geen sanctie voor krijgen als je hier tegenin gaat. Bereid je wel voor op een forse reprimande van oom agent, en een handhaver die met het verkeerde been uit bed gestapt is gaat wellicht net zo lang zoeken totdat er iets gevonden wordt dat wel sanctiewaardig is.
Dogma F

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 mar 2020 11:11

Ramon73 schreef: 24 mar 2020 10:42 Niet fietsen is dus een vriendelijk doch dringend verzoek. (...)
Van jou ja. Hou (allemaal) toch eens op met anderen regels opleggen die er niet zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2020 11:15

Enzzo schreef: 24 mar 2020 09:27 als het gaat om intensieve training
Volgens mij heeft niemand het hier over intensieve trainingen en wordt er JUIST gesproken over peddelritjes om fit te blijven, vooral mentaal.
En ik kan werkelijk niet 1 reden vinden om dat niet te doen, met volle in achtname van de regels.
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 24 mar 2020 11:23

Bijgewerkt naar aanleiding van maatregelen gisteravond:

https://www.fietssport.nl/magazine/trai ... s-8-vragen

Bottom line: je kunt prima in je eentje buiten fietsen, zolang je niet te gek doet en afstand houdt van andere weggebruikers.

Dat Ramon73 en anderen eigen regeltjes bedacht hebben, doet niet ter zake.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 mar 2020 11:58

Ramon73 schreef: 24 mar 2020 10:42 De regels zijn duidelijk genoeg: Thuis blijven zoveel als mogelijk is. Je gaat dus niet 10-tallen kilometers fietsen. Dat doe je uit fatsoen en respect naar de medemens.

Er kan echter alleen gehandhaafd worden op het negeren van gebiedsverboden, overschrijden van de 1,5mtr afstand en samenscholingen van meer dan 2 personen die niet tot een huishouden horen.

Niet fietsen is dus een vriendelijk doch dringend verzoek. Je kunt er echter (nog) geen sanctie voor krijgen als je hier tegenin gaat. Bereid je wel voor op een forse reprimande van oom agent, en een handhaver die met het verkeerde been uit bed gestapt is gaat wellicht net zo lang zoeken totdat er iets gevonden wordt dat wel sanctiewaardig is.
Sorry, Ben over het algemeen redelijk genuanceerd en hou niet van roeptoeteren. Maar dit gaat me toch echt te ver! Wan Mijnheer Ramon73 zelf doet moet hij vooral zelf weten, maar het enkele feit dat hij gisteravond niet achter één van de lessenaars stond bij de persconferentie is al reden genoeg om niet eigen regels en (waan!)ideeën over wat wel en niet mag te gaan spuien. HET SLAAT HELEMAAL NERGENS OP!. Er is met geen woord gerept tijdens de persconferentie of je al dat niet alleen een rondje mag gaan fietsen. Mijnheer de agent gaat hier al helemáál niets mee doen, want het MAG gewoon.

Mijnheer Ramon73 is zeker ook zo'n moraalridder die je dan hoofdschuddend en naar het voorhoofd wijzend tegenkomt op het fietspad. (oh nee, dat kan niet want hij blijft de komende twee maanden binnen gelukkig :twisted: )
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Plaats reactie