Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietstrainer meer waarde dan een hometrainer?

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 27 jan 2020 11:48

Is een fietstrainer vb Tacx waardevoller dan een hometrainer?

Ik kan mij een Tacx Booster kopen voor amper 90 euro die amper gebruikt is. Doch ik twijfel over de meerwaarde ivm training.
Op de sportschool waar ik een abonnement heb staan er hometrainers waar ik precies ook een uur kan op peddelen.
Maar is de training dan hetzelfde?

Voordeel Tacx: ik moet mij niet meer verplaatsen naar de sportschool

Voordeel sportschool: geen nieuwe aankoop meer + ik kan hier ook krachttraining doen

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 27 jan 2020 15:15

Een niet-Smart trainer heeft naar mijn inzien geen meerwaarde. Ik vond het altijd prima om van die blokkentrainingen op een hometrainer in de sportschool te doen, tot ik de sportschool niet meer leuk vond.

Met een Smart trainer kun je met o.a. TrainerRoad en Zwift workouts en races doen die communiceren met je trainer. Qua prijs begin je dan ergens rond de 250e met de Tacx Vortex of Flow.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 27 jan 2020 16:07

De vraag is uiteindelijk of je ook thuis wil kunnen rijden. En of jij het geld er wil instoppen .
Als het maar om een uurtje fietsen gaat zal het naar training niet veel uitmaken.
Of misschien heeft je trainer in de school meer opties dan de tacx trainer.

Walter

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 27 jan 2020 16:11

Bedankt voor jullie reacties.
Het geld dat ik uitspaar aan de Tacx kan ik mijn materiaal spenderen

jbams
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 27 jan 2020 18:56

Ik vind thuis trainen echt heel veel fijner dan een sportschool. Als je (jonge) kinderen hebt kan het ook een uitkomst zijn want je hebt ineens vele avonden waarin je het huis niet uit kan.

Ook vind ik Zwift (vooral races) echt veel uitdagender en leuker dan welk trainingsprogramma dan ook, wat weer helpt met dieper gaan tijdens de training en vaker willen trainen.

Als dit alles voor jou niet opgaat, is een sportschool abonnement wel zo praktisch, zeker als je dat abonnement toch al betaalt voor andere activiteiten (?).

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 27 jan 2020 19:08

Voordeel van de smart trainer s dat je er binnen enkele minuten op kunt zitten op elk moment van de dag ook als het zo uitkomt. Nu had ik wel veel moeite met dat fitness gedoe. Dus daar ben ik mee gestopt.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 28 jan 2020 12:50

En je houding is precies het zelfde als in het wild, als je je eigen fiets op een trainer zet.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 28 jan 2020 15:47

jbams schreef: 27 jan 2020 18:56 Ik vind thuis trainen echt heel veel fijner dan een sportschool. Als je (jonge) kinderen hebt kan het ook een uitkomst zijn want je hebt ineens vele avonden waarin je het huis niet uit kan.

Ook vind ik Zwift (vooral races) echt veel uitdagender en leuker dan welk trainingsprogramma dan ook, wat weer helpt met dieper gaan tijdens de training en vaker willen trainen.

Als dit alles voor jou niet opgaat, is een sportschool abonnement wel zo praktisch, zeker als je dat abonnement toch al betaalt voor andere activiteiten (?).
dit had mijn bericht kunnen zijn :)

Andere jaren in de maand januari echt niet zoveel uur op de fiets kunnen zitten dan nu met de Tacx in de garage. :)

Plaats reactie