Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

24h rit ( Rad am Ring 2020 )

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 10 okt 2019 10:01

Alwin72 schreef: 01 okt 2019 13:10 Je zou ook de 24h MTB rit kunnen overwegen....

Slapen is sowieso lastig met de drukte. Ik heb hem drie keer gereden waarvan één keer in duo en in alle gevallen heb ik niet geslapen door lawaai, noodweer etc. Mijn maatje had er de laatste keer minder moeite mee. Die lag lekker te snurken toen ik even bij onze stand stopte.
Ik woon in een loft, heb op enkele meters van mijn bed bijna elke avond vier 3d printers draaien..... Ik ben wel wat lawaai gewend. En er zijn ook nog altijd oordoppen :D

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 10 okt 2019 10:05

rob74 schreef: 27 sep 2019 11:49 Ik zou zeker investeren in extra koersbroeken. Als het gaat regenen en de bui is voorbij, ben je ecjt als een kind zo blij met een schone droge koersbroek
Daar gaat zoizo voor gezorgd worden. Ik ga ook truitjes en broeken laten maken.
Ben namelijk ook enkele sponsors aan het zoeken om een klein beetje support te verkrijgen.

Hoeven ook niet bepaald financiele helpende handen zijn. Maar support van mijn lokale fietshersteller bijvoorbeeld die mij helpt mijn fietsen in orde te houden tijdens alle trainingen. Die door hun ervaringen tips geven over hoe ik bepaalde dingen kan / moet aanpakken.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 okt 2019 10:44

Hadron_Tec schreef: 10 okt 2019 10:05 Die door hun ervaringen tips geven over hoe ik bepaalde dingen kan / moet aanpakken.
Hadron_Tec schreef: 10 okt 2019 09:54 Zeker wel, ik ga dit namelijk met een moutainbike doen met een breed riser stuur ( 780mm /800mm )
Speltip 1: Horses for courses. Pak een racefiets. :winkthumb:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 10 okt 2019 14:09

scepticus schreef: 10 okt 2019 10:44
Hadron_Tec schreef: 10 okt 2019 10:05 Die door hun ervaringen tips geven over hoe ik bepaalde dingen kan / moet aanpakken.
Hadron_Tec schreef: 10 okt 2019 09:54 Zeker wel, ik ga dit namelijk met een moutainbike doen met een breed riser stuur ( 780mm /800mm )
Speltip 1: Horses for courses. Pak een racefiets. :winkthumb:
Deze is uitgesloten.... heb dit hier al ergens vermeld.
Het is het "afscheid" van mijn huidige fiets. Heb met deze fiets al overal geweest ( zelf Japan bijvoorbeeld... ) Daarna gaat die voor eewig aan de haak ;)

Het is dan ook niet de bedoeling om een toppositie te halen... Enkel het 24u uithouden en niet de laatste zijn. ( En aan de uitslagen van dit jaar te zien lijkt het geen grote uitdaging om niet de laatste te zijn.. het uitrijden is anderzijds wat anders )

Mijn zitpositie is door de jaren heen op deze fiets in theorie al geperfectioneerd. maar je weet nooit wat ervaren fietsdeskundigen daarop te zeggen hebben.

Naar mijn mening lijkt mijn huidig fietsje juist comfortabeler dan een racefiets.....Ik zit veel rechter. armen zijn ook goed gepositioneerd zonder dat ik "voorover" moet hangen zoals een racefiets :like:

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 10 okt 2019 14:12

scepticus schreef: 26 sep 2019 17:58
vermeulen schreef: 26 sep 2019 17:32 -Oppassen met caffeine als je nog moet gaan slapen.
Dat hoeft gelukkig niet tijdens een solo 24 uurs. :like:

Over slapen gesproken: ik zou zeker ergens in je voorbereiding één keer een nacht doorfietsen.

Zoiets kost wel enorm veel hersteltijd, dus doe niet meer dan 1 keer, en echt ruim (iets 2 maanden ofzo) voor het 24-uurs event, maar het is echt goed om die ervaring te hebben.
Goed idee! Dit zal ik al zeker op de planning zetten! En best misschien ook na een goede werkdag. want eerst slapen en dan pas vertrekken lijkt mij een beetje valspelen op vlak van 'de ervaring opdoen"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 okt 2019 19:04

Eind vd middag vertrekken en in de loop vd ochtend aankomen is al een hele ervaring hoor, je hoeft het niet nog zwaarder te maken ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 11 okt 2019 07:31

scepticus schreef: 10 okt 2019 19:04 Eind vd middag vertrekken en in de loop vd ochtend aankomen is al een hele ervaring hoor, je hoeft het niet nog zwaarder te maken ;)
Dan valt de hele essentie weg.... Das hetzelfde als de dodentocht beginnen wandelen en op voorhand al zeggen... "ik stop op 70km"....

Het gaat vooral om het mentale deel.
If you fail to prepare you are prepared to fail ;)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 okt 2019 16:05

Hadron_Tec schreef: 11 okt 2019 07:31 Dan valt de hele essentie weg.... Das hetzelfde als de dodentocht beginnen wandelen en op voorhand al zeggen... "ik stop op 70km"....

Het gaat vooral om het mentale deel.
Nou, het probleem van 24 uur fietsen is dat je er echt verschrikkelijk lang van moet herstellen De keren dat ik echt diep ben gegaan in ritten van plm 24 uur heeft het bijvoorbeeld zo'n 2 weken gekost voor ik weer helemaal normaal was en weer volop zin had om te fietsen. Zo'n lange hersteltijd kan de rest van je training zo in de war schoppen dat het verstandiger kan zijn om wat korter te trainen.

200 kilometer in 1 nacht fietsen is ook al zwaar en leerzaam, maar kost een heel stuk minder hersteltijd, zodat je na een paar dagen rust gewoon weer verder kunt trainen.
Laatst gewijzigd door scepticus op 11 okt 2019 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 11 okt 2019 16:10

En daarbij is het er tijdens het echte evenement ook meer te beleven en meer volk op de been dan wanneer je in je eentje door de nacht cruist, dus waarschijnlijk ook makkelijker vol te houden....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 11 okt 2019 16:15

[Mijn zitpositie is door de jaren heen op deze fiets in theorie al geperfectioneerd. maar je weet nooit wat ervaren fietsdeskundigen daarop te zeggen hebben.

Naar mijn mening lijkt mijn huidig fietsje juist comfortabeler dan een racefiets.....Ik zit veel rechter. armen zijn ook goed gepositioneerd zonder dat ik "voorover" moet hangen zoals een racefiets :like:
[/quote]

Mijn persoonlijke mening is juist dat een mtb (op de weg) wat minder comfort biedt. Je polsen krijgen het behoorlijk te verduren. Met een racefiets, met bijhorend stuur heb je toch wat meer mogelijkheden om te gaan "verzitten" en even een andere houding aan te nemen.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 11 okt 2019 16:29

scepticus schreef: 11 okt 2019 16:05
Hadron_Tec schreef: 11 okt 2019 07:31 Dan valt de hele essentie weg.... Das hetzelfde als de dodentocht beginnen wandelen en op voorhand al zeggen... "ik stop op 70km"....

Het gaat vooral om het mentale deel.
Nou, het probleem van 24 uur fietsen is dat je er echt verschrikkelijk lang van moet herstellen De keren dat ik echt diep ben gegaan in ritten van plm 24 uur heeft het bijvoorbeeld zo'n 2 weken gekost voor ik weer helemaal normaal was en weer volop zin had om te fietsen. Zo'n lange hersteltijd kan de rest van je training zo in de war schoppen dat het verstandiger kan zijn om wat korter te trainen.

200 kilometer in 1 nacht fietsen is ook al zwaar en leerzaam, maar kost een heel stuk minder hersteltijd, zodat je na een paar dagen rust gewoon weer verder kunt trainen.
I see where you are going ;) overdrijven bij de training is zeker niet de bedoeling.

Hadron_Tec
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2019 15:30
Locatie: Itegem / Belgie

Hadron_Tec 21 okt 2019 08:13

Voila,

We zijn ingeschreven!

Als standplaats heb ik me ergens net na het rechte stuk van het GP circuit gezet.

Dit is puur uit tactische overweging.

Stel ik heb een technisch probleem.. Dan kan ik mijn fiets afzetten en even een andere pakken, tegen dat ik terug langskom ( enkele minuten later, mits de uitrit ook langs daar is ) Kan het probleem al verholpen zijn.

Of, kunnen ze het probleem onmiddelijk herstellen, en kan ik tijdens het stuk over het GP circuit nagaan of alles goed is opgelost alvorens ik terug op de norshleiffe ga en eventueel terug even aan mijn post stoppen.

Heb ook al een "sponsor" Deze zal echter niet financieel sponsoren. ( Wat ook niet de bedoeling was )
Deze zal mij echter voorzien van allerhande uitrusting in bruikleen voor het evenement.

Tools, tentjes.... alles wat nodig is om een fiets rijdend te houden.

op dit moment..... nog 280 dagen en 4 uur te gaan!

Plaats reactie