Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Shifters Disc pijn handen

Chakotay67
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2012 22:31

Chakotay67 17 jul 2019 22:00

Hallo zijn er onder jullie ook gebruikers van shifters Disc waarbij je handen pijn gaan doen. k het last van pijn in mijn handen door de plaats waar de hydraulische leiding aangekoppeld zit aan de shifters.
Deze steek zodanig uit dat mijn handen erop rusten. Wie heeft hier ook last van en hoe heb je dit opgelost? Ik gebruik Ultergra Disc DI2 shifters.
Greets Chakotay

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 18 jul 2019 18:51

Ik fiets ook met Ultegra Disc. Heb vrijwel nooit last van mijn handen, zolang ik maar niet te lang mijn handen op dezelfde positie hou. Bij een volledig vlakke route varieer ik te weinig met de positie van mijn handen en krijg ik snel last van slapende vingers.

Ik heb mezelf aangeleerd om bewust af en toe mijn handen te verplaatsen. Zolang ik hier mee varieer heb ik nergens last van. (Gel)handschoenen hadden in mijn geval nauwelijks effect. Variatie was de enige oplossing.

Jouw klachten zijn anders, maar misschien heb je er iets aan ;)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jul 2019 19:53

Chakotay67 schreef: 17 jul 2019 22:00 Hallo zijn er onder jullie ook gebruikers van shifters Disc waarbij je handen pijn gaan doen. k het last van pijn in mijn handen door de plaats waar de hydraulische leiding aangekoppeld zit aan de shifters.
Deze steek zodanig uit dat mijn handen erop rusten. Wie heeft hier ook last van en hoe heb je dit opgelost? Ik gebruik Ultergra Disc DI2 shifters.
Greets Chakotay
Ik krijg toch stellig de indruk dat de shifters cq. de koppeling niet goed zijn geplaatst. Het kan toch niet zo zijn dat daardoor de handen pijn gaan doen, tenzij je jouw handen op een heel onnatuurlijke manier op de shifters plaatst.

Btw, een foto van het stuur met de shifters eventueel met jouw handen daarop geplaatst zou helpen het te begrijpen..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Chakotay67
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2012 22:31

Chakotay67 18 jul 2019 20:52

Olla, ik heb verleden week al een 300 km gereden zonder deze pijn te ervaren.
Van de week zijn de remmen ontlucht en daarna is het begonnen. Heb nu de shifters iets naar binnen gezet.
Misschien dat verleden week er een randje stuurtape wat de rand van de koppeling wat afvlakte/dempte.
Ik weet het niet en de fietsenmaker ook niet. De koppeling voor deze remleiding zit vast aan de shifters dus in mijn beleving is het verplaatsen van de shifters de enige oplossing.

ga wel een en ander proberen

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 jul 2019 21:34

Voor het ontluchten verandert niets aan de positie van de shifters (bovenop de shifter moet er een boutje los) dus het lijkt me sterk dat het met elkaar te maken heeft.
Afbeelding

Plaats reactie