Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Keto dieet vs ketonen

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 19 jul 2019 11:03

Karl66 schreef: 19 jul 2019 10:49 Wat is dan het verschil tussen een chemisch nagemaakt molecuul en een natuurlijk molecuul?
Daar zijn genoeg websites over te vinden of zin en onzin over e nummers

Daarnaast ken ik toevallig 2 personen die langzaam aan vreemde klachten kregen en nu ze meer op enummers zijn gaan letten, en vooral de synthetische enummers de klachten langzaam aan weer zijn verdwenen. Ik blijf sceptisch over de vele toevoegingen en probeer zoveel mogelijk puur te eten. Iedereen mag doen en eten wat ze willen.

Ik eet ook gewoon mijn koolhydraten in vorm van rijst maar rijst is een bijgerecht en niet het hoofdgerecht.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jul 2019 11:10

@vanlimpurg, het topic had een hele andere naam. Je probeert steeds met nieuwe onderdelen indruk te maken, maar het rijtje onzin wordt vooral groter.
Je hebt geen flauw benul van chemie, getuige je uitspraak over chemische en natuurlijke varianten.
Al die suikers die je noemt komen gewoon in de natuur voor. Kijk eens welke suikers in de verschillende fruitsoorten zitten.
Ik zou gewoon eens lekker een eindje gaan fietsen en stoppen met onzin van anderen te kopiëren. Is veel gezonder.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2019 11:14

@VanLimpurg, 1e resultaat met Googlen op Canada en aspartame:
https://www.canada.ca/en/health-canada/ ... eners.html

Enkel in British Columbia mogen er geen producten met kunstmatige zoetstoffen worden verkocht, maar dit is puur op aandringen van de ouders, niet op basis van onderzoeken:
https://www.opednews.com/populum/page.p ... 7-348.html
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 19 jul 2019 11:19

Vanlimpurg schreef: 19 jul 2019 11:03 ...
Daarnaast ken ik toevallig 2 personen die langzaam aan vreemde klachten kregen en nu ze meer op enummers zijn gaan letten,
...
Ik krijg ook heel snel heel vreemde klachten als ik op enummers ga letten, maar dat krijg ik ook als ik let op anummers, bnummers cnummers etc … :mrgreen:
Zodra ik er niet meer op let, is alles over. :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2019 12:23

Vanlimpurg schreef: 19 jul 2019 11:03

Daar zijn genoeg websites over te vinden of zin en onzin over e nummers

Als alles waar veel websites over te vinden zijn, de waarheid is dan leven we in een vreemde wereld... oa http://www.niburu.co/
Campagnolo Ultra Dork

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 19 jul 2019 12:53

Jans schreef: 19 jul 2019 11:10 @vanlimpurg, het topic had een hele andere naam. Je probeert steeds met nieuwe onderdelen indruk te maken, maar het rijtje onzin wordt vooral groter.
Je hebt geen flauw benul van chemie, getuige je uitspraak over chemische en natuurlijke varianten.
Al die suikers die je noemt komen gewoon in de natuur voor. Kijk eens welke suikers in de verschillende fruitsoorten zitten.
Ik zou gewoon eens lekker een eindje gaan fietsen en stoppen met onzin van anderen te kopiëren. Is veel gezonder.
Indruk hoef ik niet te maken. Ik ben ook heen chemische dokteranders. Klopt. Moet dat dan om kritisch naar chemisch samengestelde producten te kijken. Vreet wat je wilt dat maakt mij niet uit. Ik blijf kritisch en ik maak zelfde gerechten zonder zooi erin.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jul 2019 13:21

@ Het is me lang gelukt om me in te houden, maar je schijnt het fijn te vinden om grof te doen. Dan mijn vraag toch maar, hij hebt overgewicht gekregen door gezond te eten? Ik denk het niet.
Als dokteranders lukt het je dus steeds weer om klinkklare onzin op te schrijven, waarmee je anderen op een dwaalspoor zet.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 19 jul 2019 14:28

Vanlimpurg schreef: 19 jul 2019 11:03
Karl66 schreef: 19 jul 2019 10:49 Wat is dan het verschil tussen een chemisch nagemaakt molecuul en een natuurlijk molecuul?
Daar zijn genoeg websites over te vinden of zin en onzin over e nummers

Daarnaast ken ik toevallig 2 personen die langzaam aan vreemde klachten kregen en nu ze meer op enummers zijn gaan letten, en vooral de synthetische enummers de klachten langzaam aan weer zijn verdwenen. Ik blijf sceptisch over de vele toevoegingen en probeer zoveel mogelijk puur te eten. Iedereen mag doen en eten wat ze willen.

Ik eet ook gewoon mijn koolhydraten in vorm van rijst maar rijst is een bijgerecht en niet het hoofdgerecht.
Helaas heeft jouw antwoord niks met mijn vraag te maken. Of een voedingsstof nou chemisch geproduceerd is of dat hetzelfde stofje natuurlijk geproduceerd is maakt niks uit, ze krijgen exact hetzelfde e-nummer.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 19 jul 2019 16:25

Mark zegt ook dat er niks aan de hand. Eet u rustig verder
Bijlagen
images (1).jpeg
images (1).jpeg (5.81 KiB) 1159 keer bekeken
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jul 2019 16:54

Je hebt dus echt geen normaal antwoord.

hebin029
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:21

hebin029 19 jul 2019 19:25

Ik denk dat niets zo persoonlijk is als voeding. En dat voor een ieder verschillend is wat hij/zij wel of niet in zijn/haar lijf wil stoppen. Dat het veelal ook geen concrete realistische redenen voor zijn. Ik noem het kronkels.
Bijvoorbeeld mijn angst voor koolhydraten en toevoegingen, maar wel lollies eten die puur suiker zijn en met toevoegingen en ook nog eens loze calorieën.
Maar terugkomend op het onderwerp keto dieet vs ketonen:
Ik denk dat het ook per persoon verschilt of een keto dieet icm fietsen/sporten verstandig is.
Heb je genoeg reserves, dan kan je lang rustig rijden op ververbranding.
Wanneer geen reserves zal je je energie moeten halen uit koolhydraten. Is je glycogeenvoorraad op, wellicht zijn ketonen dan een optie om toch nog (kort)door te kunnen zonder schade aan spieren. (maar voor recreatieve fietsers lijkt het me volkomen onzinnig)

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 20 jul 2019 08:15

Aspide83 schreef: 16 jul 2019 00:30 Ik als veehouder weet dat ketonen vrijkomen bij meerdere dagen in negatieve energiebalans. Dus als de koe (in mijn geval) snel afvalt door gebrek aan energie, is dus de noodvoorziening. Hierbij treedt vervetting van de lever op als het te lang duurt. Omdat de vet overblijfselen via de lever uit gefilterd worden.

Zou het op langere termijn gezond zijn om ketonen te gebruiken?
Ik denk dat je het al weet maar ik vond deze informatie nog misschien vind je het wel interessant zo niet dan Delete.

https://www.heberex.nl/public/docs/prod ... eberex.pdf

Plaats reactie