Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voor de afvallers

hebin029
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:21

hebin029 19 jul 2019 19:11

Carjans schreef: 19 jul 2019 16:17
Vanlimpurg schreef: 19 jul 2019 11:09 Als je kauwt gaat je lichaam volgens mij al in verbrand stand had ik eens gelezen. Dat was ook een reden dat kauwen op kauwgom je hielp afvallen. Omdat je iets activeert.

Zo helpt kaneel mooi om hongergevoel te stillen net zoals gember. Als tussendoortje gember thee van poeder of vers helpt om door te trekken naar de lunch of avondeten
Kaneel is geweldig, ik doe het in de Griekse Yoghurt of als ik zelf muesli maak (in de oven) dan gaat daar of koekkruiden in of kaneel. Zo ook nog in de pannenkoeken is een heerlijke smaakmaker en stabiliseert de bloedsuikerspiegel. :like:

En gember (thee)................. https://www.inspirerendleven.nl/gemberthee/

Niet te vaak gember, heeft een bloedverdunnende werking.....................maar sowieso niet te vaak (= eenzijdig) eten.............zorg voor variatie, zodat je darmen en de rest ook blij is met je voeding..........................Vandaag dit en morgen weer dat :like:
Ik hoop dat je ook bewust bent van de gevaren van kaneel en dat je uitsluitend de Ceylon variant neemt.
Meer info: https://www.isditwelgezond.nl/6-bijwerkingen-kaneel/

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 19 jul 2019 20:03

hebin029 schreef: 19 jul 2019 19:11
Carjans schreef: 19 jul 2019 16:17
Vanlimpurg schreef: 19 jul 2019 11:09 Als je kauwt gaat je lichaam volgens mij al in verbrand stand had ik eens gelezen. Dat was ook een reden dat kauwen op kauwgom je hielp afvallen. Omdat je iets activeert.

Zo helpt kaneel mooi om hongergevoel te stillen net zoals gember. Als tussendoortje gember thee van poeder of vers helpt om door te trekken naar de lunch of avondeten
Kaneel is geweldig, ik doe het in de Griekse Yoghurt of als ik zelf muesli maak (in de oven) dan gaat daar of koekkruiden in of kaneel. Zo ook nog in de pannenkoeken is een heerlijke smaakmaker en stabiliseert de bloedsuikerspiegel. :like:

En gember (thee)................. https://www.inspirerendleven.nl/gemberthee/

Niet te vaak gember, heeft een bloedverdunnende werking.....................maar sowieso niet te vaak (= eenzijdig) eten.............zorg voor variatie, zodat je darmen en de rest ook blij is met je voeding..........................Vandaag dit en morgen weer dat :like:
Ik hoop dat je ook bewust bent van de gevaren van kaneel en dat je uitsluitend de Ceylon variant neemt.
Meer info: https://www.isditwelgezond.nl/6-bijwerkingen-kaneel/
Goede informatie :like: Thnx.
Volgens mij heb ik die van Ceylon, ik haal ze altijd bij een goede kruiden-drogisterij (zo'n ouderwetse) dat is dan losse poeder. Morgen moet ik toch langs bij hun, en zal er eens naar vragen of dan de kaneel Ceylon is..................nogmaals thnx.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 20 jul 2019 14:05

Carjans schreef: 19 jul 2019 20:03
hebin029 schreef: 19 jul 2019 19:11
Carjans schreef: 19 jul 2019 16:17 Kaneel is geweldig, ik doe het in de Griekse Yoghurt of als ik zelf muesli maak (in de oven) dan gaat daar of koekkruiden in of kaneel. Zo ook nog in de pannenkoeken is een heerlijke smaakmaker en stabiliseert de bloedsuikerspiegel. :like:

En gember (thee)................. https://www.inspirerendleven.nl/gemberthee/

Niet te vaak gember, heeft een bloedverdunnende werking.....................maar sowieso niet te vaak (= eenzijdig) eten.............zorg voor variatie, zodat je darmen en de rest ook blij is met je voeding..........................Vandaag dit en morgen weer dat :like:
Ik hoop dat je ook bewust bent van de gevaren van kaneel en dat je uitsluitend de Ceylon variant neemt.
Meer info: https://www.isditwelgezond.nl/6-bijwerkingen-kaneel/
Goede informatie :like: Thnx.
Volgens mij heb ik die van Ceylon, ik haal ze altijd bij een goede kruiden-drogisterij (zo'n ouderwetse) dat is dan losse poeder. Morgen moet ik toch langs bij hun, en zal er eens naar vragen of dan de kaneel Ceylon is..................nogmaals thnx.
ik heb navraag gedaan over de kaneel die ik altijd koop bij mijn vaste kruiden-drogisterij. Is van Ceylon. Verder heeft de man nog een uitgebreide uitleg gedaan en heb ik een print-kopie mee gekregen met nog informatie.

Het is inderdaad een 'fout' goedje, die Coumarine Cinnamom cassia (komt voor in Chinese kaneel), tonkabonen en bergamot.
Bij hoge inname coumarine, Leverschade, remmende bloedstolling en mogelijk kankerverwekkend.

Ceylon kaneel bevat nauwelijks courmarine :like:

Nogmaals bedankt voor het delen :like:

Het is bij een gevarieerd eetpatroon niet gevaarlijk voor je gezondheid.

hebin029
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:21

hebin029 20 jul 2019 14:35

Het is bij een gevarieerd eetpatroon niet gevaarlijk voor je gezondheid.

Klopt.
Maar om nu kaneel regelmatig te gebruiken om honger te stillen is natuurlijk behoorlijk gestoord, vind ik persoonlijk.
En dat vind ik eigenlijk van alle zogenaamde afslanksuplementen of kruiden/specerijen

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 aug 2019 10:24

En dit is dus het frustrerende van afvallen (en maakt het lastig het goede gedrag vol te houden).

Na een eerste 8 a 10 kilo te zijn verloren zat ik langere tijd (het hele voorjaar) 'vast' op ca. 125 kg. Totdat dat eigenlijk zonder extra moeite en in zeer korte tijd naar beneden schoot naar ca. 121/122. (juist in een periode met wat vaker zondigen door het mooie weer en de bbq's),

Dat motiveerde uiteraard behoorlijk en ik had de hoop om eind van de zomer onder de 120 te zitten. Maar van het weekend (een week na de laatste keer op de weegschaal) zat er opeens weer 3 kilo bij en zat ik weer rond de 125. Terwijl ik juist het idee had dat ik minder gezondigd had.

-Zijn er meer mensen die pak hem beet 3 kilo kunnen schommelen in een week?

-Vermoedelijk is het grotendeels vocht, maar zou dat juist niet minder moeten zijn omdat het weer iets koeler is geworden (of is ijlt dat effect nog na)?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 aug 2019 10:39

ben je niet een paar kilo vocht verloren toen het zo enorm warm was? Afgelopen week was t weer minder warm en mogelijk is de vochtbalans weer hersteld.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 aug 2019 10:47

Ik kan wel 3 kilo schommelen op een dag

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 aug 2019 10:50

kxlight schreef: 06 aug 2019 10:39 ben je niet een paar kilo vocht verloren toen het zo enorm warm was? Afgelopen week was t weer minder warm en mogelijk is de vochtbalans weer hersteld.
Ik had altijd het idee dat je juist tijdens warmte vocht gaat vast houden,die je dan vrij snel weer uit piest zodra het afkoelt. Dus dat je tijdens warmte juist vaak iets zwaarder kan zijn. Maar ik kan er naast zitten.

hayes

hayes 07 aug 2019 09:22

Ik schommel ook best veel. Zelfs al sik niet gesport heb.
Kan van vandaag op morgen twee kilo verschillen. Ik heb afgeleerd om dan meteen 'paniekerig' te doen. Op lange termijn ben ik stabiel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 aug 2019 09:41

Met het afvallen van @Vanlimpurg valt het waarschijnlijk niet mee. Het is plots opvallend stil.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 aug 2019 09:49

SqueeZer schreef: 07 aug 2019 09:46
Jans schreef: 07 aug 2019 09:41 Met het afvallen van @Vanlimpurg valt het waarschijnlijk niet mee. Het is plots opvallend stil.
Afvallen doe je dan ook voor jezelf en van die sociale druk posts als degene die jij nu gemaakt hebt helpen allesbehalve ....
Beste Squeezer, ook ik ben flink afgevallen, jaren geleden. En wel op gewicht gebleven. Maar als iemand (vanlimpurg en anderen) allerlei in mijn ogen onzin artikelen erbij halen om te vertellen dat het allemaal helemaal niet zo moeilijk is, dan vind ik dat ik daar best een opmerking over mag maken.
Zoals je zegt, afvallen doe je zelf.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 aug 2019 11:41

Soms val je ook gewoon niet meer af. Zeker niet als je veel sport/beweegt. 2 weken geleden bijna 1000 km gefietst in 6 dagen..heel veel energie verbruikt maar ook genoeg gegeten om weer energie te hebben voor het fietsen. Na 6 dagen was ik exact even zwaar als toen ik begon. (74,5 kilo) ik sta eigenlijk nooit meer op de weegschaal maar ik was wel nieuwsgierig. Dat ik geen gram lichter was geworden vond het ook wel opmerkelijk. Was verder ook niet de bedoeling om lichter te worden. Maar als je eenmaal op je balans gewicht zit en wilt blijven sporten (moet je ook extra energie voor innemen) dan merk je dat er weinig winst meer te behalen is.

Plaats reactie