Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voor de afvallers

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 jan 2020 15:25

Als ik dat zo lees dan is dus het enige verschil met een te lage bloedsuikerspiegel 'Zin in alles wat smaak heeft'. Voor de rest dezelfde symptomen.
M.a.w. kun je dan zeggen: hongerklop = lage bloedsuikerspiegel?

#Nijkie: ja da's inderdaad bepaald geen fijn gevoel. Toen het mij overkwam fietste ik direct naar de dichtsbijzijnde supermarkt voor iets met veel suiker/energie erin :)
Sindsdien altijd een extra rolletje druivensuiker bij me.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 31 jan 2020 17:13

De Tukker schreef: 31 jan 2020 15:25 Als ik dat zo lees dan is dus het enige verschil met een te lage bloedsuikerspiegel 'Zin in alles wat smaak heeft'. Voor de rest dezelfde symptomen.
M.a.w. kun je dan zeggen: hongerklop = lage bloedsuikerspiegel?

#Nijkie: ja da's inderdaad bepaald geen fijn gevoel. Toen het mij overkwam fietste ik direct naar de dichtsbijzijnde supermarkt voor iets met veel suiker/energie erin :)
Sindsdien altijd een extra rolletje druivensuiker bij me.
Ik zou inderdaad verwachten dat iemand met een hongerklop een lage bloedsuikerspiegel heeft ja. Ergens ben ik wel benieuwd wat je als waarde zou meten als je zo een vingerprikje doet bij een wielrenner met een hongerklop.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 jan 2020 17:42

De Tukker schreef: 31 jan 2020 15:25 Als ik dat zo lees dan is dus het enige verschil met een te lage bloedsuikerspiegel 'Zin in alles wat smaak heeft'. Voor de rest dezelfde symptomen.
M.a.w. kun je dan zeggen: hongerklop = lage bloedsuikerspiegel?

#Nijkie: ja da's inderdaad bepaald geen fijn gevoel. Toen het mij overkwam fietste ik direct naar de dichtsbijzijnde supermarkt voor iets met veel suiker/energie erin :)
Sindsdien altijd een extra rolletje druivensuiker bij me.
Ik denk dat je met druivensuiker het gevoel of de symptomen van een hongerklop met 10 min uitstelt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie