Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voor de afvallers

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 09 jul 2019 07:46

Dank u dank u
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 09 jul 2019 09:11

mooi werk.

FlinkenFugel
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 feb 2019 07:42

FlinkenFugel 09 jul 2019 09:42

Mooi man! Complimenten.....en door!!!!

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 09 jul 2019 10:33

Ik denk dat ik niet onder de groep afvallers hoor, maar ik lees dit evengoed met interesse mee omdat ik wel gezond wil eten zodat ik niet aankom, zeker omdat ik door een blessure ook een tijdje wat minder kan bewegen... Waar ik moeite mee heb is het houden bij 3 maaltijden per dag zonder tussendoortjes, want ik lees dat dat vaak de boosdoeners zijn (fruit als tussendoortje is ook slecht?). Als ik mijn gebruikelijke lunch eet zit ik na de lunch goed vol, maar ben ik tegen het avondeten chagrijnig van de honger ('hangry'). Als ik me dan met het avondeten weer 'vol' eet heb ik vaak 's avonds weer honger voordat ik naar bed ga. Moet ik die honger/trek dan maar gewoon accepteren, of is een stuk fruit dan ook weer geen ramp?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jul 2019 10:42

@Juul, zou je dan geen fruit meer eten? Lijkt me ook niet zo'n goed plan. Misschien begrijp ik het niet goed.
Misschien iets minder eten bij lunch en avondeten en dat op later moment, als tussendoortje?

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 09 jul 2019 10:54

Hoi juul. Of je alles in 1 maaltijd stop of het meer verdeeld maakt niet uit voor afvallen, gelijk blijven of dikker worden. ook al zegt de nieuwe inzichten dat aldoor eten in kleine porties je lijf geen rust geeft. Andere onderzoek ontkrachten dit weer en daar wordt ik zo schijt ziek van. Je kan je portie fruit perfect gebruiken om even vol te houden richting de maaltijd. Ook genoeg water drinken helpt. Ik hou mij aan de 3 per dag en soms 4 per dag zoals vandaag. Net 2 kuub zand verplaatst en uitgeharkt, zo nog even werken en dan fietsen. Dus om wat energie aan te vullen net gegeten en dat was 60g droge muesli met 120ml melk. Ook niet ongezond.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 jul 2019 10:56

Goed initiatief; net wat extra motivatie om die 10kg te veel er terug af te halen.
Bij deze ben ik begonnen...

En fruit; eet zoveel appels als je wil....(het zal niet aan het fruit liggen als je niet vermagert...)

Walter

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 09 jul 2019 11:30

Dank sulla en flinkenfugel
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jul 2019 11:43

walter- schreef: 09 jul 2019 10:56 Goed initiatief; net wat extra motivatie om die 10kg te veel er terug af te halen.
Bij deze ben ik begonnen...

En fruit; eet zoveel appels als je wil....(het zal niet aan het fruit liggen als je niet vermagert...)

Walter
Nou dat zou ik niet willen zeggen, mijn moeder zaliger was echt dik van vooral heel veel fruit eten. Ook fruit is wel iets van "met mate". De suikers die er in zitten word je ook gewoon dik van als je er maar genoeg van eet.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 09 jul 2019 11:51

JuulvH schreef: 09 jul 2019 10:33 Ik denk dat ik niet onder de groep afvallers hoor, maar ik lees dit evengoed met interesse mee omdat ik wel gezond wil eten zodat ik niet aankom, zeker omdat ik door een blessure ook een tijdje wat minder kan bewegen... Waar ik moeite mee heb is het houden bij 3 maaltijden per dag zonder tussendoortjes, want ik lees dat dat vaak de boosdoeners zijn (fruit als tussendoortje is ook slecht?). Als ik mijn gebruikelijke lunch eet zit ik na de lunch goed vol, maar ben ik tegen het avondeten chagrijnig van de honger ('hangry'). Als ik me dan met het avondeten weer 'vol' eet heb ik vaak 's avonds weer honger voordat ik naar bed ga. Moet ik die honger/trek dan maar gewoon accepteren, of is een stuk fruit dan ook weer geen ramp?
Hoi Juul,

Mag ik je een beetje ondersteunen? :oops:

Je 3 maaltijden eiwitrijker maken, en ook rijker = meer vullen, met goede vetten (avocado's, vis, vlees, olijfolie, kokosolie, braden in b.v .roomboter, div. smaken kaas ), en groenten..........

Je fruit kun je bij je maaltijd eten, dit i.v.m het opvangen van de suikerpiek, waarvan je misschien wel (juist) honger kan krijgen. De eiwitten in je maaltijd zorgen voor een verlaging van de suikerpiek.

Een trucje die handig is en om aan te geven wat eiwitten kunnen doen is; Eet b.v. een gebakje (zoet) en eet dan ook een gekookt ei of een andere vorm van eiwitten, en je zal veel minder last hebben van een craving ;)..............

Als tussendoortjes; olijven (met) blokjes kaas of handje ongezouten noten, komkommerschijfjes met een lik pindakaas,(kruiden)roomkaas of filet americain, een tomaatje vullen met wat tonijn, roomkaas naturel of ei-salade, of een gevuld eitje (hou het klein, maak er geen maaltijd van want anders zit je inderdaad al vol voordat je aan de andere maaltijd begint, een handige leidraad is dat er 1,5 uur tussen het tussendoortje en maaltijd zit............... maar ook over de gehele dag je vochthuishouding op peil houden.............. :like:

Afvallen of een gezonde eet-stijl doen, moet zonder honger, anders is het niet vol te houden....................

Ik zelf eet mijn fruit op 1 moment van de dag en dat is in of bij mijn avondmaaltijd...............Of ik doe mijn fruit in het ontbijt maar dan niet meer bij de lunch of diner..................

Nou dit dus :lol: kan je er niks mee of wil je er niks mee.......dan hoor ik dat graag...............

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 09 jul 2019 12:33

JuulvH schreef: 09 jul 2019 10:33 Ik denk dat ik niet onder de groep afvallers hoor, maar ik lees dit evengoed met interesse mee omdat ik wel gezond wil eten zodat ik niet aankom, zeker omdat ik door een blessure ook een tijdje wat minder kan bewegen... Waar ik moeite mee heb is het houden bij 3 maaltijden per dag zonder tussendoortjes, want ik lees dat dat vaak de boosdoeners zijn (fruit als tussendoortje is ook slecht?). Als ik mijn gebruikelijke lunch eet zit ik na de lunch goed vol, maar ben ik tegen het avondeten chagrijnig van de honger ('hangry'). Als ik me dan met het avondeten weer 'vol' eet heb ik vaak 's avonds weer honger voordat ik naar bed ga. Moet ik die honger/trek dan maar gewoon accepteren, of is een stuk fruit dan ook weer geen ramp?

Vind een balans. Wordt je dikker dan eet je te veel of beweegt te weinig. Dik week koste het mij om aan 3 maaltijden te wennen ivm aldoor snaaien en tussendoortjes. Ik ga soms met honger bed in maar als je slaapt merk je daar niks van.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

FlinkenFugel
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 feb 2019 07:42

FlinkenFugel 09 jul 2019 12:53

Tegenwoordig ook genoeg goede noten en zaden te krijgen.....ik ben voor het werk veel onderweg en ik herken de hongerkick tegen 16:00 uur wel....vooral in de file.....ik heb een bakje met ongezouten walnoten, pecannoten en cashewnoten gemixt met droge rozijnen in de auto gezet. Dit helpt prima in combinatie met een flesje water omdat laatste 1.5 uur tot diner door te komen.

In de avond heb je meer trek dan honger! Dat is gewoon weerstand bieden.....daarnaast wat hier boven ook een paar keer voorbij komt, wees selectief met fruit. Veel suikers.......denk dan bijvoorbeeld ook eens aan komkommer of een dikke augurk

Plaats reactie