Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voor de afvallers

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 10 jul 2019 07:02

Carjans schreef: 09 jul 2019 11:51 Hoi Juul,

Mag ik je een beetje ondersteunen? :oops:

Je 3 maaltijden eiwitrijker maken, en ook rijker = meer vullen, met goede vetten (avocado's, vis, vlees, olijfolie, kokosolie, braden in b.v .roomboter, div. smaken kaas ), en groenten..........

Je fruit kun je bij je maaltijd eten, dit i.v.m het opvangen van de suikerpiek, waarvan je misschien wel (juist) honger kan krijgen. De eiwitten in je maaltijd zorgen voor een verlaging van de suikerpiek.

Een trucje die handig is en om aan te geven wat eiwitten kunnen doen is; Eet b.v. een gebakje (zoet) en eet dan ook een gekookt ei of een andere vorm van eiwitten, en je zal veel minder last hebben van een craving ;)..............

Als tussendoortjes; olijven (met) blokjes kaas of handje ongezouten noten, komkommerschijfjes met een lik pindakaas,(kruiden)roomkaas of filet americain, een tomaatje vullen met wat tonijn, roomkaas naturel of ei-salade, of een gevuld eitje (hou het klein, maak er geen maaltijd van want anders zit je inderdaad al vol voordat je aan de andere maaltijd begint, een handige leidraad is dat er 1,5 uur tussen het tussendoortje en maaltijd zit............... maar ook over de gehele dag je vochthuishouding op peil houden.............. :like:

Afvallen of een gezonde eet-stijl doen, moet zonder honger, anders is het niet vol te houden....................

Ik zelf eet mijn fruit op 1 moment van de dag en dat is in of bij mijn avondmaaltijd...............Of ik doe mijn fruit in het ontbijt maar dan niet meer bij de lunch of diner..................

Nou dit dus :lol: kan je er niks mee of wil je er niks mee.......dan hoor ik dat graag...............
Goede feedback ga er ook mee aan de gang :winkthumb:
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12622
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 jul 2019 21:23

Het is zeker goede feedback.

Echter is het ook een beetje misleidend en dat bedoel ik niet rot. Je moet gewoon zorgen dat je minder eet.
Hoe je dat doet maakt niet uit.

Al je calorien in cola en snoep naar binnen duwen is niet handiig maar dat begrijpen we wel. Ga nu eens gewoon 60% a 70% eten van wat je nu doet en op dagen dat je sport iets meer. De eerste paar dagen draait je maag om en daarna ben je ervanaf en val je lekker een kilootje of 2 a 3 per maand af.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 13 jul 2019 14:09

wasbeer2006 schreef: 12 jul 2019 21:23 Het is zeker goede feedback.

Echter is het ook een beetje misleidend en dat bedoel ik niet rot. Je moet gewoon zorgen dat je minder eet.
Hoe je dat doet maakt niet uit.

Al je calorien in cola en snoep naar binnen duwen is niet handiig maar dat begrijpen we wel. Ga nu eens gewoon 60% a 70% eten van wat je nu doet en op dagen dat je sport iets meer. De eerste paar dagen draait je maag om en daarna ben je ervanaf en val je lekker een kilootje of 2 a 3 per maand af.
Als het echt zo makkelijk was..............60% a 70% of "gewoon" wat minder eten"........, "gewoon ff cola en snoep laten staan"?????............waarom zijn er dan nog steeds mensen die worstelen met hun gewicht???? en kunnen hun 'foute' "ingesleten" gewoontes niet onder controle krijgen................en oké, dan zijn die 2 a 3 kilootjes er af in een maand, en wat dan? ofwel daarna?????.............

Verstandig eten, klinkt in mijn oren beter dan minder eten..................... ;)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 jul 2019 14:28

Minder eten door verstandig te eten ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12622
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 jul 2019 17:47

@carjans, omdat het gewoon in je hoofd zit en een ziekte/verslaving is.

Maar 100% is het zo makkelijk 60 a 70 % eten en de gemiddelde persoon valt prima af en na een weekje ben je gewend.

Waarom er mensen zijn die worstelen met hung gewicht is dat het minder pijn doet om te zwaar te dik te zijn dan het eten te laten staan, zo simpel werkt ons brein.

Het klinkt alleen altijd zo bot en kan vaak op veel weerstand rekenen. Maar buiten bepaalde ziektes is te zwaar zijn een keuze.

Elk dieet is onzin. Het enige dieet wat werkt is minder eten.

Een pizza bij de pizzaria is voor de levenstijl van de meeste mensen ongeveer 50% tot 70% te groot, maar we duwen het wel naar binnen.

We denken in de westerse wereld dat we van alles nodig hebben. Maar aan twee AH ceasar salades van 550kcal en twee stuks fruit en water daarvan gaat 80% veel beter functioneren dan het eten wat ze nu doen en betalen we over twee jaar de helft aan ziektekosten en uitkeringen.

Net zoals het lekker makkelijk is om naar de dokter te gaan en een pilletje te vragen terwijl een groot deel gewoon in je levensstijl zit.

Emotie eten doen wij vooral hier. Als ik in de zomer s avonds drie uur fiets neem ik twee reepjes en wat dportdrank extra. Zit ik voor de TV eet ik chips, koeken, wijntje of baco erbij, waarom?? onder het mom gezellig maar het is gewoon verveling/emotie eten. Als je je daarvan bewust bent kan jeg het oplossen.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 13 jul 2019 18:59

wasbeer2006 schreef: 13 jul 2019 17:47 Knip knip knip
Eensch!

Naar mijzelf kijkend; ik werk met gemak twee vrij grote borden avondeten weg. Ben ik nergens voor nodig (kantoorbaan).
Als ik dan merk dat ik aan begin te komen, breng ik dat terug tot een enkele portie; in eerste instantie heb je dan het idee dat je te weinig hebt gehad, maar dat is in een dag of wat gewend (en na een tijdje krijg ik gek genoeg de hoeveelheden die ik daarvoor at niet eens zo meer weg, net alsof teveel eten langzaam went, maar ook weer ontwent... )

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2019 19:08

RKN schreef: 13 jul 2019 18:59
wasbeer2006 schreef: 13 jul 2019 17:47 Knip knip knip
Eensch!

Naar mijzelf kijkend; ik werk met gemak twee vrij grote borden avondeten weg. Ben ik nergens voor nodig (kantoorbaan).
Als ik dan merk dat ik aan begin te komen, breng ik dat terug tot een enkele portie; in eerste instantie heb je dan het idee dat je te weinig hebt gehad, maar dat is in een dag of wat gewend (en na een tijdje krijg ik gek genoeg de hoeveelheden die ik daarvoor at niet eens zo meer weg, net alsof teveel eten langzaam went, maar ook weer ontwent... )
En daarna komt weer een keer het moment dat je merkt dat je weer 2 borden weg zit te eten. ;)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 13 jul 2019 19:16

Jans schreef: 13 jul 2019 19:08 En daarna komt weer een keer het moment dat je merkt dat je weer 2 borden weg zit te eten. ;)
Klopt, meestal is dit zo rond de kerst ;)
(en het gaat in mijn geval ook maar om +1,5/2kg)

Wat ik aan probeer te geven, is dat te veel eten veelal aangewend gedrag is

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 13 jul 2019 20:28

RKN schreef: 13 jul 2019 18:59
wasbeer2006 schreef: 13 jul 2019 17:47 Knip knip knip
Eensch!

Naar mijzelf kijkend; ik werk met gemak twee vrij grote borden avondeten weg. Ben ik nergens voor nodig (kantoorbaan).
Als ik dan merk dat ik aan begin te komen, breng ik dat terug tot een enkele portie; in eerste instantie heb je dan het idee dat je te weinig hebt gehad, maar dat is in een dag of wat gewend (en na een tijdje krijg ik gek genoeg de hoeveelheden die ik daarvoor at niet eens zo meer weg, net alsof teveel eten langzaam went, maar ook weer ontwent... )
Dat is knap van je..................dat je dan zomaar weer naar een enkele portie kan...............ik ken dus legio mensen die het niet kunnen, die het met veel goede moet wel proberen, maar helaas het niet vol kunnen houden, zij willen echt wel maar het lukt hen gewoon niet........... :? ............en dan nog deze "lang leve onze voedselindustrie"................ :?

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 13 jul 2019 21:23

Dit weekend over de schreef gegaan. Vrijdag bier, vandaag kapsalon. Maar goed. Ik wilde wat kruiden plaatsen welke helpen bij vetverbranding en hongergevoel beperken.
Mosterd
Komijn
Chili poeder
Gember
Kaneel.

Hopelijk gaat zondag beter.dinsdag voor het laatst gefietst. Wo en do was mijn fiets bij FM. Vrijdag geen tijd. Vandaag lag ik in thermische baden. Morgen zal ik fietsen, ik moet gewoon.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 14 jul 2019 00:36

Ah mooi, voortaan doe ik extra mosterd op de kroketten :lol:

Af en toe zondigen moet kunnen. Morgen (straks) hier ook een feestje dus dat zal ook wel niet helemaal goed gaan.

Gek genoeg is een keer goed zondigen vaak weer een aanzet tot verder afvallen. Net alsof je verbranding daar weer wat harder van aan het werk moet. Of wellicht let je weer wat meer op de inname in de dagen erna.

Daarnaast is een paar dagen extra rust soms ook een zegen. Kunnen de spieren net even wat meer herstellen, waardoor de ritten daarna weer wat makkelijker en/of sneller gaan en dat vind ik altijd wel motiveren.

Ik merk persoonlijk dat als ik wat vaker/langer/harder gefietst heb dat ik lang niet zo fit ben als ik hoop en je bouwt dan toch wat vermoeidheid op die je weer makkelijk gaat compenseren met eten.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 14 jul 2019 09:07

RKN schreef: 13 jul 2019 19:16
Jans schreef: 13 jul 2019 19:08 En daarna komt weer een keer het moment dat je merkt dat je weer 2 borden weg zit te eten. ;)
Klopt, meestal is dit zo rond de kerst ;)
(en het gaat in mijn geval ook maar om +1,5/2kg)

Wat ik aan probeer te geven, is dat te veel eten veelal aangewend gedrag is


Klopt..................de aanloop naar de winter, gaat het lichaam gestaag in de overleving-stand...............vet verzamelen om de (donkere dagen met kerst),om de vreselijke barre winter te overbruggen....................en gaat men na de barre winter weer op jacht met pijl en boog (lees; naar de sportschool of welke 'intensieve' sport dan ook, darten?,........,,) om zo het aangewende vet/gewicht er weer af te werken.........................

Ik vind ook dat 'het' af en toe moet kunnen.....................maar kijk ik intussen, om mij heen en denk ik "er zo het mijne van" :o :( :? :roll: .....................

Vier het leven op welke manier dan ook, roken, drugs, alcohol, te veel eten, gezond of ongezond, je krijgt maar 1 kans, ...................wees lief voor dat leven, geniet met mate............................. :)

Plaats reactie