Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Weer gaan fietsen na ongeval

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 09 mei 2019 11:51

Gewoon doen! De schrik zal wegebben met de kilometers die je maalt.

Ik ben begin dit jaar los overkop gegaan in een afdaling, mijn fiets was in 2 stukken. Ik daal nu nog met wat schrik maar het gaat beter en beter.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 mei 2019 18:01

verlichting gaat je niet helpen. Een spiegeltje ook niet. Je wordt over het hoofd gezien. Je snelheid wordt verkeerd ingeschat. Eens in de 10.000.000 keer gaat het fout. Je leert vanzelf defensief te rijden en er bij wijze van spreke vanuit te gaat dat je over het hoofd gezien wordt.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 09 mei 2019 20:04

Nee_Nee schreef: 09 mei 2019 18:01 verlichting gaat je niet helpen. Een spiegeltje ook niet. Je wordt over het hoofd gezien. Je snelheid wordt verkeerd ingeschat. Eens in de 10.000.000 keer gaat het fout. Je leert vanzelf defensief te rijden en er bij wijze van spreke vanuit te gaat dat je over het hoofd gezien wordt.
Ik heb vandaag voor het eerst met het spiegeltje gereden. Heb er nu dus 1 in mijn beugel, links. Ik kan nu eerst in het spiegeltje kijken...........of er iemand achter mij zit voordat ik de weg oversteek, daar ging het mij om.

Het is wel ff wennen, vergeet nog af en toe dat ik dat ding heb, maar het geeft mij in ieder geval al een klein stukje zelfvertrouwen...................

hubertroth
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:19

hubertroth 10 mei 2019 13:53

Nee_Nee schreef: 09 mei 2019 18:01 verlichting gaat je niet helpen. Een spiegeltje ook niet. Je wordt over het hoofd gezien. Je snelheid wordt verkeerd ingeschat. Eens in de 10.000.000 keer gaat het fout. Je leert vanzelf defensief te rijden en er bij wijze van spreke vanuit te gaat dat je over het hoofd gezien wordt.
Eens, alleen al dit soort topics zorgen er voor dat ik een stuk bewuster een kruispunt nader (en elke willekeurige weggebruiker).
Felt AR4

Mattie.
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2019 17:15

Mattie. 10 mei 2019 16:27

Nou Inderdaad, het maakt een stuk bewuster... Gister op mijn nieuwe fiets naar de fietsenmaker geweest om de fiets af te stellen en zo weer even voorzichtig een paar km gefietst in het drukke verkeer.. Inderdaad kan je er maar beter vanuit gaan dat je niet gezien wordt.. En wat degene in de eerste reactie al zei klopt wel, je staat stil bij elke auto die maar een beetje je kant op komt.. Het zal wel gaan slijten inderdaad..
Voortaan eerst maar rustig t dijkje op en rustige weggetjes opzoeken zal ook helpen en samen met iemand anders fietsen..

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 10 mei 2019 17:18

Na mijn 'valletje' vandaag 2 weken geleden zat ik de maandag daarop wel weer op de racert..............Ik MOEST gewoon voor mezelf............er doorheen................

De dagen daarna, de schaafwond op de knie maar even laten helen.............afgelopen maandag weer op de sportfiets naar het werk...................viel niet mee, was beetje 'tussen de oortjes'.............

Gisteren weer voor het eerst op de racert, lekker vroeg op pad.................maar was zo nodig, nog erger tussen de oortjes' maar wel doorgezet....................ging een rondje maken en was niet van plan om een tussenstop te maken..................toch maar gedaan na 20 km, (Hoek van Holland) aan de koffie en mezelf verwent met stukje appeltaart...................toen toch maar gekozen voor een lange rit op de terug weg................ook de rustige weg gekozen, door de duinen richting Kijkduin, kwam ik ook nog renners tegen die uit Leiden kwamen en heb daar nog een praatje mee gemaakt, en vervolgens weer via omweg terug naar Delft.............dus bij elkaar 56 km.............en op het gemakkie............

Eerlijk gezegd "ik was blij dat ik weer thuis was, maar was ook blij dat ik het weer gedaan had"...............tja,........ en zo hoop ik en voor jou ook op; "het zal wel slijten"................... ;)

p.s. die tussenstop was voor mij geweldig, dat is een aanrader...............mogelijk door de koffie en het appelgebakje :like:

Mattie.
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2019 17:15

Mattie. 10 mei 2019 17:30

Goed bezig Carjans! Super hoor..! Mooi om te lezen hoe jij het oppakt!

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 10 mei 2019 17:51

Mattie. schreef: 10 mei 2019 17:30 Goed bezig Carjans! Super hoor..! Mooi om te lezen hoe jij het oppakt!
Thnx........

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 mei 2019 18:44

Het duurt even maar het gaat slijten.
Ghost Nivolet 6LC

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 mei 2019 00:41

Na mijn eerste stevig ongeval in 2015 met 5 breuken in mijn gezicht ben ik zo snel als de gezondheid het toeliet terug gaan fietsen maar er was geen greintje angst te bespeuren.
Of dit ook nog zo zou zij, na mijn ongeval van 2017 (neus gebroken/twee nekwervels gebroken en patella verbrijzeld ) nog zo zou zijn,weet ik niet,Maar ik zou zeker niet als een bange scheet rondrijden Ik ben niet snel bang want ik eiste ook steeds mijn plaats op de openbare weg op , dikwijls was het zelfs afdwingen. :oops:

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 12 mei 2019 08:59

ottorongo schreef: 12 mei 2019 00:41 Na mijn eerste stevig ongeval in 2015 met 5 breuken in mijn gezicht ben ik zo snel als de gezondheid het toeliet terug gaan fietsen maar er was geen greintje angst te bespeuren.
Of dit ook nog zo zou zij, na mijn ongeval van 2017 (neus gebroken/twee nekwervels gebroken en patella verbrijzeld ) nog zo zou zijn,weet ik niet,Maar ik zou zeker niet als een bange scheet rondrijden Ik ben niet snel bang want ik eiste ook steeds mijn plaats op de openbare weg op , dikwijls was het zelfs afdwingen. :oops:
Fijn dat je geen angst had.....................ik heb het helaas wel, (en ben niet de enige, zo lees ik)................komt ook omdat ik A; nog maar kort op de racert zit en B; ik het racefietsen een beetje laat ontdekt heb.................tja, :?

Maar ik ga vrolijk verder met het leren om te gaan met de angst, in de vorm van; de focus op het landschap met zijn natuur, het weer, het vrije gevoel, de wind in de haren...............en als mijn mede weggebruikers zich nou maar een beetje rekening gaan houden met andere mede weggebruikers, komt het allemaal wel weer goed.........met ons :like:

p.s. Heb je dus na het ongeval in 2017 niet meer op de fiets gezeten? En het opeisen van de openbare weg? dat zou ik ook wel willen..................maar tja, er komt steeds meer verkeer die ook aan het opeisen zijn, met alle ellende van dien..................... :roll:

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 12 mei 2019 12:09

Nee_Nee schreef: 09 mei 2019 18:01 verlichting gaat je niet helpen. Een spiegeltje ook niet. Je wordt over het hoofd gezien. Je snelheid wordt verkeerd ingeschat. Eens in de 10.000.000 keer gaat het fout. Je leert vanzelf defensief te rijden en er bij wijze van spreke vanuit te gaat dat je over het hoofd gezien wordt.
In De VS fietsen ze allemaal met een achterlampje overdag. Wordt daar ook wel actief aangemoedigd.

Plaats reactie