Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen op vermogen - beginnersvraag

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 02 apr 2019 16:57

Nu in het goede forum:

Ik heb sinds vorige week een Tacx Vortex en heb mijn eerste ritje ermee gemaakt van 1 uur.
Ik heb altijd alleen snelheid als referentie gehad bij het fietsen op de weg dus dit is allemaal even nieuw en anders.

Ik heb zoals onderstaande grafiek laat zien ruim 50 minuten de weerstand op 150W gezet en daarna nog even op 180W.

Dit is, zoals ik begrijp, de weerstand van de magneetrem en die is onafhankelijk van het verzet waarmee je trapt (deze heb ik namelijk gaandeweg enkele keren veranderd). Of is het zo dat de magneetrem constant de weerstand aanpast zodat ikzelf die 150 Watt lever? Dus als ik harder trap, dat de weerstand van de magneetrem dan daalt?

Hoe moet ik de waardes interpreteren die de grafiek toont? Dus de 187W gemiddeld etc. Is dit de waarde die ik trap of moet daar nog de 150W bij opgeteld worden?
Ik zie ook niet echt heel veel verschil na het omschakelen naar 180W. Mijn vermogen loopt geleidelijk gewoon door.

Afbeelding

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 02 apr 2019 17:11

Deze vraag gaat meer over je Tacx dan over trainen op vermogen, ik reageer nog even in je oorspronkelijke topic! Dan kan deze vast dicht.

Gesloten