Eerste mountainbike kopen? Lees eerst deze 5 tips
Wil je beginnen met mountainbiken en je eerste...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Doe ik ook. Gewoon wat losrijden op 120 watt op zwift.. Het is niet de bedoeling dat ik de lappenmand in ga voor het seizoen nog maar begonnen is.
Ja dat was omdat het lastig begon te worden in die klim dat mijn handen op het stuur en op die manier waren. Ik kan anders wel met gebogen armen bij de remgrepen. Maar idd ik zit korter op de tacx dan op de weg.vermeulen schreef: ↑18 mar 2019 11:21Is de trainingsduur bij jullie het zelfde op de tacx als buiten?
De meeste renners zitten veel korter op de tacx, dus dan hebben de pijntjes geen tijd om te ontwikkelen.
Verder valt mij bij de eerder geplaatste foto ook op dat je je handen bovenop op het stuur hebt, in plaats van op de grips, en dat je allebei je armen volledig gestrekt hebt. Wellicht is dit ook maar een momentopname, maar het duidt op een slecht afgestelde fiets.
Bij een goed passende fiets kun je comfortabel de grips vasthouden, met je armen licht gebogen.
Helaas is het niet op één parameter terug te brengen, het kan zijn dat je stuur te laag staat, of te ver naar voren, of je zadel te schuin gekanteld, en waarschijnlijk nog heel wat andere afstellingen.
Fiets je veel met je handen bovenop het stuur?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers