Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voorbereiden voor Les Trois ballons

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 16 jun 2019 08:09

Mooi verslag!
Wat ik me afvraag: hoe rij je door met kramp? Verder fietsen is voor mij absoluut geen optie. Mijn benen gaan volledig op slot. Op dat moment kan ik alleen maar hopen dat er een paaltje of hek is om tegenaan te leunen, want zelfs uitklikken is dan onmogelijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2019 08:34

Je hebt kramp en kramp, gelukkig niet vaak, maar beide varianten wel eens gehad. Ik dacht eerder ook dat het altijd direct klaar was, dat was het toen ook, maar later ook wel eens kramp gehad waar ik met beleid en moeite wel door heen kon fietsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 16 jun 2019 08:55

5,5 liter in 8 uur, pfoe! ik haalde denk ik 3,5 liter + 2 bekertjes cola (en deed er 8:40 over).
gelukkig was het geen erg warme editie.

Klinkt als een leuk doel die Charly Gaul... prachtige omgeving, Echternach!
(heb er de Mill Man Trail op de mtb gedaan). Weet je hoeveel hoogtmeters die rit ongeveer heeft?
Laatst gewijzigd door dreezz op 16 jun 2019 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 16 jun 2019 09:05

Bij mij komt de kramp meestal aan de binnenbeenspieren... deze heb je niet heel hard nodig om te fietsen... gruwelijk pijnlijk maar door rustig door te fietsen en veel te drinken verdwijnt het bij mij meestal weer... bij kramp in de hamstrings of quadriceps zou ik denk ik ook van de fiets af moeten...

Grtz

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 16 jun 2019 09:31

ik ben ook redelijk krampgevoelig (al gaat het de laatste tijd beter).
tijdens het fietsen van een intensieve tocht is het vaak nog wel te doen, beetje gas terug en minder pieken (volle bak staand klimmen e.d.) maakt dan dat het net goed blijft gaan.
ik heb wel regelmatig na een race, ontspannen in het gras, dat mijn kuit helemaal vlak trekt van de kramp... ouch! (dat had ik ook na de trois ballons).

voornemen: volgende keer iets meer (sportdrank) drinken (én wat meer de grenzen opzoeken ;-))
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 16 jun 2019 15:04

Ronschr schreef: 16 jun 2019 08:09 Wat ik me afvraag: hoe rij je door met kramp? Verder fietsen is voor mij absoluut geen optie. Mijn benen gaan volledig op slot. Op dat moment kan ik alleen maar hopen dat er een paaltje of hek is om tegenaan te leunen, want zelfs uitklikken is dan onmogelijk.
Ik heb door de pijn heen getrapt op het moment dat de kramp er in schoot. In het begin was dat wat gemakkelijker dan aan het eind. Gelukkig heb ik het niet zo erg gehad dat ik echt moest stoppen. Dat was volgens mij overigens niet zo ver weg. Na verloop van tijd lukte het mij om een houding en cadans te vinden waarin het te verdragen was.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 16 jun 2019 18:44

dreezz schreef: 16 jun 2019 08:55 Klinkt als een leuk doel die Charly Gaul... prachtige omgeving, Echternach!
(heb er de Mill Man Trail op de mtb gedaan). Weet je hoeveel hoogtmeters die rit ongeveer heeft?
Ik meen dat ergens te hebben gelezen. Kan het nu niet meer vinden helaas. Afstand rond de 150 km. 2500 hoogtemeters dacht ik.

Plaats reactie