Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voorbereiden voor Les Trois ballons

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 mei 2019 09:45

TL@ schreef: 29 mei 2019 09:20 Ik zou het dan eerder eens een keer proberen na het seizoen, september of zo en niet naar een hoogdag toe.

Na een piek komt altijd een dal (anders was het geen piek) :D

Als het niet uitmaakt dat je nadien wat slechter bent, kan het inderdaad wat extra procentjes opleveren.
Die daling is vaak naar je oude niveau toe. Dus je hoeft niet minder te worden dan je oude niveau waar je gewoon even bovenuit steeg. Wat vaak gebeurd is dat na een "hoogdag" even gas terug wordt genomen omdat het doel voorbij is, dat wordt ervaren als dat je niveau achteruit gaat, maar dat komt dan door minder training en bereidheid om er alles voor te laten. Wat heel gezond is, want je moet even het touw laten vieren om daarna weer gericht ergens naar toe te kunnen werken.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 29 mei 2019 10:24

Bedankt voor alle antwoorden. Met "doordeweeks rustig aan" bedoel ik ook paar korte ritjes met wat intervalletjes en verder rust. Ik heb t/m afgelopen weekend nog zwaar getraind. 180km Ardennen en zondag met club drie uurtjes met groep 1 gejakkerd. Ik ben gerust op een goede afloop, ben goed in vorm, heb al gelijkaardige ritten in de benen en heb dan ook veel getraind dit jaar, maar wil uiteraard kijken of ik er het maximale uit kan halen en fris aan de start kan staan. Ik ga daarom goed luisteren naar m'n lichaam en laat het daar van afhangen. Morgen heb ik de tijd om te fietsen, vrijdag eind van de dag heb ik een afscheidsritje gepland van een maatje die naar het buitenland vertrekt, dan zit ik 2,5u op de fiets. Zaterdag heb ik ook de tijd en zal ik kijken hoe fris ik ben en aan de hand daarvan kijken wat beste is, maar denk dat het een ontspannen rit wordt met stop bij een Belgische bakker;-P Zondag met groep 1 2,5u knallen. Dinsdagavond nog kort ritje met interval en donderdag vertrekken naar Vogezen. Kan ik 's middags uurtje fietsen, en vrijdag op de fiets startbescheiden ophalen. Denk dat dit wel gaat werken voor mij.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 01 jun 2019 19:39

Morgen reis ik af naar Frankrijk. Over mijn doelstelling en de laatste trainingen heb ik weer een blog artikel geschreven.

Het weer lijk redelijk goed te zijn komende week, dus daar heb ik geluk mee.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 02 jun 2019 00:17

Kan je die blog artikels niet gewoon copy pasten hier? Ik vind het altijd wat zonde dat je hier tips en tricks vraagt maar wel verwacht van mensen dat ze naar een andere site gaan om iets te lezen wat je zelf geschreven hebt...

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 02 jun 2019 07:06

Dat zou ik kunnen doen, maar lijkt me ook weer dubbel op. Ik ben het topic begonnen met aangeven dat ik een blog was begonnen en geïnteresseerden via dit topic wilde informeren als er een nieuw blogartikel was. Dan heb ik dat blog artikel dus inderdaad zelf geschreven.

Ik hou het gewoon zoals het is. Iedereen die interesse heeft kan, inderdaad, mijn blog bekijken.

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 02 jun 2019 08:02

Leuk blog, en een héél gewaagd doel, lijkt me (want ik neem aan dat je de uitslagtijd bedoelt, en niet je netto gemiddelde op je Garmin?).

Maar mooi, je hebt er echt naar toegeleefd; in training, materiaal en deskundige begeleiding alles aan gedaan... nu nog goeie benen op dé dag en een redelijk weertje. leuk om te volgen, ik ga je blogs aanklikken, krijg ik nog iets meer voorpret. wij vertrekken donderdag naar de camping in Fresse.
ik heb nog een paar duurtrainingen gedaan (100+ km) en een maximaal gereden klimtijdrit van 50 minuten (3,8w/kg).
Vanaf nu ga ik taperen... geen lange afstanden meer, maar af en toe wel een lekkere prikkel.
Goud (9:40) is het doel!
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 02 jun 2019 21:18

In ieder geval heel veel succes aankomende zaterdag. Ik heb vandaag de eerste acclimatiseringsrit gedaan en heb heerlijk gereden. Helaas is internet een dingetje op de locatie waar ik zit dus ik ga na afloop weer een nieuw blog artikel schrijven.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 04 jun 2019 21:47

En ik heb inmiddels een plek met internet gevonden. Van de eerste drie dagen heb ik een verslagje bijgehouden. Dat heb ik nu dus ook op mijn blog kunnen plaatsen.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 05 jun 2019 18:01

Leuk verslag wederom!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 jun 2019 11:45

Leuke Blog, vind wel dat je nog veel inspanning verricht voor de dag zelf maar misschien is dat persoonlijk.

Succes en geniet :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 06 jun 2019 12:04

@csteenbe,

Ik vertrouw hierbij op de kennis en kunde van de begeleiding van deze week. Zij organiseren al jaren cycloweken. Het programma wat we doen is gebaseerd op hun ervaring.

Morgen wil ik mijn laatste update voor de tocht plaatsen. Dan ga ik uiteraard ook aangeven hoe ik me voel 😉

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 jun 2019 14:37

csteenbe schreef: 06 jun 2019 11:45 Leuke Blog, vind wel dat je nog veel inspanning verricht voor de dag zelf maar misschien is dat persoonlijk.

Succes en geniet :winkthumb:
Ja dat idee kreeg ik ook toen ik het las. Ik heb nu zelf best vaak meer rust dan ik eigenlijk zou willen (wegens prive drukte). Het valt mij op dat ik daardoor harder en makkelijker fiets dan wanneer ik per week meer uren maak. Je doet vaak te veel vooraf een belangrijke rit.

Plaats reactie