Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ovaal blad, verstandig.?

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 708
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 06 jan 2019 12:18

Jans schreef: 06 jan 2019 12:04 @fgrs, fijn dat je er voorlopig een goed gevoel bij hebt, maar de "mankementen" zijn wel heel erg verschillend. En voor 2 personen met eenzelfde probleem zouden natuurlijk ook nog 2 verschillende adviezen uit kunnen komen.
Ja idd, vandaar dat ik ik in een eerdere post aangegeven had dat het over een ander "mankement" ging.

JackyXL
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2018 22:37

JackyXL 07 jan 2019 11:28

FGRS,

Bedankt voor je reactie, en natuurlijk die van iedereen :)

Ik ga voor de Qring Ovaal.
Weet nog niet welk verzet / hoeveel tandjes dit worden. laat ik mij door de rijwielhersteller voorlichten.
Achter laat ik dit ook gelijk vervangen,(geen ovaal), inclusief een nieuwe ketting.
Ga dit dan eerst uit proberen en kijken wat ik hier van vindt. (300km).
Tevens mijn cadans in de gaten houden en inderdaad een schema voor aanhouden via mijn Mio.

Daarna zal ik naar de bikefitter gaan om te kijken wat het allemaal doet en verstellen wat er nodig is om plezierig te gaan rijden (gaan al de rit flandrien doen 7 april).
Ook zal ik de huidige maten vergelijken met die van de bikefitter, van stuurhoogte, zadelen wat er allemaal gedaan is.

Zodra ik alles gemonteerd en gedaan heb zal ik dit ook posten evenals mijn ervaring e.d.
Dat een ander hier ook plezier, advies uit kan halen.

Thnxs, JackyXL.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 07 jan 2019 12:06

Lees dit anders eens goed door mocht je het nog niet hebben gelezen:
https://www.rotor-shop.nl/contents/nl/d ... rings.html
Zo weet je waar je op moet letten en kun je tijdig de positie wijzigen. Las ook cadanstrainingen in om je cadans te verhogen en voorkom te zwaar trappen. Niet naar je km teller kijken maar naar de cadans, overdrijf niet en luister naar je lichaam.

Plaats reactie