Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Stijfheid bovenbeen, net boven de knie

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 25 aug 2018 20:37

Nee_Nee schreef: 25 aug 2018 20:31 Please stick to the question.
Waar staat dat de TS geblesseerd is?
misschien omdat hij hem plaatst in:

"Training, voeding en blessures" ?

cx_fun
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2018 11:24

cx_fun 26 aug 2018 08:07

Nee_Nee schreef: 25 aug 2018 20:31 Please stick to the question.
Waar staat dat de TS geblesseerd is?
FWN schreef: 23 aug 2018 17:54 - een zeurende stijfheid net boven de rechterknie (ik vermoed de aanhechting van die middelste bovenbeenspier of het begin van die spier zelf); vaak begint dit na een uurtje fietsen
- een ietwat doof gevoel, hoewel nooit heel ernstig, in mijn rechtervoet; vaak treed dit tegelijkertijd op met de stijfheid in mijn bovenbeen, waardoor ik vermoed dat de klacht daar zijn oorsprong vindt
- een pijnlijk gevoel in de hamstring, in de vorm van een steek, waarbij het voelt alsof hij wat verdraaid is

Vooral de eerste klacht is hardnekkig en vervelend.
Weet niet wat jouw definitie van een blessure is?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 27 aug 2018 16:48

TS beschrijft pijntjes die hij tijdens de inspanning heeft. Blessures zijn pijnklachten die na de inspanning blijven jutteren en niet vanzelf weg gaan.

TS heeft een paar goedbedoelde adviezen gekregen over compenserende inspanningen, aanpassingen aan zijn geometrie en over de oorsprong van zijn klachten eea omgeven met mitsen en maren wegens gebrek aan zicht in de glazen bol. Verder is het advies gegeven een medicus te raadplegen.

Reacties als 'wat jij zegt weet jij niet zeker', 'ik had iets anders maar het leek erop....'. 'mijn dokter zei ook iets....' 'misschien heeft TS wel iets heel erg' zijn allemaal volstrekt waar en een correcte weergave van de reflecties van de reaguurder.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 aug 2018 17:04

@Nee_Nee. Ik kan me niet herinneren dat er iemand geschreven over "iets heel erg". Als je het de moeite niet vindt omdat jij het geen blessure vindt, prima.

Plaats reactie