Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Lage rugpijn en last van adductoren

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 14 aug 2018 20:40

Jans schreef: 14 aug 2018 18:43 Geeft niet hoor. Er zitten ook vrouwen op dit forum, de één iets duidelijker dan de ander.
Het is alleen jammer dat sommigen er impliciet van uit gaan dat er geen vrouwen zijn hier, door ons aan te spreken met "mannen". Maar dat gebeurt om sommige andere fora ook, fiets forum is niet uniek :-)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 15 aug 2018 12:52

Christine schreef: 14 aug 2018 20:40
Jans schreef: 14 aug 2018 18:43 Geeft niet hoor. Er zitten ook vrouwen op dit forum, de één iets duidelijker dan de ander.
Het is alleen jammer dat sommigen er impliciet van uit gaan dat er geen vrouwen zijn hier, door ons aan te spreken met "mannen". Maar dat gebeurt om sommige andere fora ook, fiets forum is niet uniek :-)
Voel me toch wel enig zins aangesproken "dames" en heren, ik kon niet zien op de kleine foto of dit een vrouw of een man is, daarnaast is "Jans" rustig een afkorting van zeg een achternaam.
Ik week wel degelijk dat er op forums vrouwen zijn, in deze is het puur een vergissing en ga ik er niet vanuit dat er GEEN vrouwen op dit forum zitten ;)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 aug 2018 13:05

Zitten er vrouwen in DIT topic....?! ik dacht dat vrouwen een eigen subforum hadden 'fietsvrouw'...

:mrgreen:

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 15 aug 2018 21:25

Heeft iemand(vrouwen mag ook ;)) ervaring met curetape/fysiotape m.b.t. lage rugpijn?

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 04 okt 2018 18:26

De lage rugpijn is nu een heel stuk minder, 3-4u ritten gaan redelijk comfortabel, ook in de ardennen. Is nog niet helemaal weg maar gaat de goede kant op. De fysio denkt dat het zo de goede kant op gaat en hoef daar niet meer te komen, wel bij de sportfysio een fietsmeting laten doen vandaag. Er komen toch wat andere klachten bij: armen,polsen,nek en tintelende vingers(na 3u)

deze adviseerde het volgende:
-toch weer 11cm stuurpen erop
-40cm breed stuur ivm nu 44cm (schouder tot schouder is 43cm bij mij)
-zadel mag 0,5cm hoger
- het stuur mag wat lager, mijn zadel-stuur hoogteverschil is slechts 2cm en zou 6-7 "moeten"zijn.

Nu heb ik maar 2cm aan spacers, ik zit te denken de 11cm pen er op te zetten en dan omlaag(huidige staat omhoog), maar dit is misschien een te grote stap qua gewenning? Dan pak ik meteen 4-5cm winst. Of is het beter eerst 0,5 --> 1 --> 2cm aan spacers weg te halen en kijken hoe dit bevalt en dan pas die stap te doen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15961
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 okt 2018 19:16

tomdumotor schreef: 04 okt 2018 18:26 De lage rugpijn is nu een heel stuk minder, 3-4u ritten gaan redelijk comfortabel, ook in de ardennen. Is nog niet helemaal weg maar gaat de goede kant op. De fysio denkt dat het zo de goede kant op gaat en hoef daar niet meer te komen, wel bij de sportfysio een fietsmeting laten doen vandaag. Er komen toch wat andere klachten bij: armen,polsen,nek en tintelende vingers(na 3u)

deze adviseerde het volgende:
-toch weer 11cm stuurpen erop
-40cm breed stuur ivm nu 44cm (schouder tot schouder is 43cm bij mij)
-zadel mag 0,5cm hoger
- het stuur mag wat lager, mijn zadel-stuur hoogteverschil is slechts 2cm en zou 6-7 "moeten"zijn.

Nu heb ik maar 2cm aan spacers, ik zit te denken de 11cm pen er op te zetten en dan omlaag(huidige staat omhoog), maar dit is misschien een te grote stap qua gewenning? Dan pak ik meteen 4-5cm winst. Of is het beter eerst 0,5 --> 1 --> 2cm aan spacers weg te halen en kijken hoe dit bevalt en dan pas die stap te doen?
Een drop van 2 cm is inderdaad wel heel erg weinig.
Als je nu allerlei kwalen (kwaaltjes) hebt zie ik niet in waarom je je positie niet drastisch zou wijzigen.
En nu het stilaan kouder/donkerder begint te worden ga je mogelijk ook minder fietsen zodat de gewenning toch al over een langere tijd gaat uitgesmeerd worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 04 okt 2018 19:59

nog max een maand waarschijnlijk ja,daarna op de tacx maar dan kan je t minder goed testen

Plaats reactie