Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tintelende tenen (Morton's neuroom)

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 24 aug 2018 19:37

Podoloog vs podotherapeut was mij niet bekend. Maar ik zit bij een sportpodotherapeut: Fuit in Rijswijk. Geen idee hoe ze het bij jou aanpakken maar bij mij werd er een scan van de voeten gemaakt en hebben ze een fancy lab waar ze de zooltjes maken. Geen idee of het beter is dan ergens anders maar het wekt wel vertrouwen. Ik heb specifiek naar eentje gezocht die zich 'sport'podotherapeut noemt.

Ik wens je veel succes.

Als er bij mij verbetering is, zal ik het hier weer even melden.

Komende woensdag ga ik in Nijkerk naar die fietsschoenen winkel.

Sobchak888
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2018 17:26

Sobchak888 10 okt 2018 14:01

Maar even een update. Nog steeds last van obvious. Heb echo laten maken. Daarmee uitgesloten dat het mortonse neuralgie is. Was niks te zien op de zenuwbaan van voorvoet. De vrouw die 't nakeek zei dat m'n voet erg stijf voelt, de enkels probeerde ze los te maken want daarin zit 't ook niet helemaal lekker volgens haar. Weefsel rondom zenuw komt waarschijnlijk steeds klem tussen botjes/gewrichtsbanden. Krijg nu andere zolen, want zolen die ik tot nu toe had waren op mortonse neuralgie gericht.

Dubbel gevoel, ene kant fijn dat 't geen morton is, maar andere kant heb ik geen idee waar dit verschijnsel op moet gaan uitlopen, en/of ik überhaupt nog pijnvrij kan fietsen (ooit?). Had in zomer al keer gewrichten los laten maken, kon toen wel uurtje fietsen rustig. Maar kwam daarna weer terug dus.

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 10 okt 2018 18:16

Is het nog een idee om eens te gaan fietsen met gewone tour pedalen. Dus zonder met je voeten vast te zitten. Al was het maar om te kijken of het wat uit maakt.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 okt 2018 18:55

Is er al een EMG gedaan? Een EMG wordt door de assistent van de neuroloog gedaan. De huisarts moet je daarvoor een verwijzing geven.

Wat is een EMG-onderzoek?

EMG is de afkorting van elektromyografie. Bij een EMG wordt de elektrische activiteit van je spieren gemeten. Daarnaast kan ook de activiteit van de zenuw die de spier aanstuurt worden gemeten.

Als een spier samentrekt, geeft de spier een elektrisch signaal af. Deze signalen kunnen gemeten worden met elektrodes. Er zijn twee soorten van EMG-onderzoek: geleidingsonderzoek en naaldonderzoek. Bij het geleidingsonderzoek worden er elektroden op je huid geplakt. Bij het naaldonderzoek worden er speciale naalden in je spier geprikt. In die naalden zitten de elektroden.

Wanneer krijg je een EMG-onderzoek?
Je krijgt een EMG-onderzoek als de arts denkt dat je misschien een probleem hebt met je zenuwen of spieren. Symptomen die daarop kunnen duiden zijn spierzwakte of gevoelsproblemen in je armen en benen, zoals prikkelingen, tintelingen of een doof gevoel. Een EMG-onderzoek kan aantonen of deze klachten worden veroorzaakt door een probleem van je zenuwen of spieren en waar het probleem zit.

Sobchak888
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2018 17:26

Sobchak888 21 nov 2019 20:23

Grote bump. Ik wielren inmiddels sinds eind augustus jl. Daarvoor vanaf april met normale fiets het fietsen opgebouwd. Heel soms een kleine terugval maar zo erg als een jaar geleden is het niet meer gelukkig. Ik krijg alleen nog een klein schokje wanneer ik bijv. 5 minuten diep in het rood rijd met wind tegen. Maar daar zou ik een jaar terug een moord voor hebben gedaan als het alleen maar dat was. Toen kon ik nog geen eens paar km op een oma fiets.
Ik weet nog steeds niet wat het was/is. In ziekenhuis konden ze ook geen diagnose geven. 2x een corticosteroïden prik gekregen in maart en mei. Maar merkte in die weken na de prik niet zoveel vooruitgang. Het enige wat ik wel doe is dagelijks voetoefeningen (met je tenen handdoek naar je toe kloven) en heb aangepaste sportzooltjes + nieuwe schoenen (Shimano).

Ik fiets ook met dit bagger weer en geniet er nu nog meer van dan eerst. Voor je het weet komt de volgende of zelfde blessure om de hoek kijken ;)

Plaats reactie