Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vetverbranding in de buikstreek

Tokke1
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018 18:23

Tokke1 28 jan 2018 18:32

Dit is nu mijn 5de jaar als getraind wielertoerist (ik combineer dit nog met studeren en het studentenleven). De vorige jaren was het niet moeilijk om scherp te blijven en had ik een zeer laag vetpercentage met een gewicht rond de 65kg. Door een mindere herfst is mijn vetpercentage en zo ook gewicht sterk toegenomen (rond de 72kg tijdens de kerstperiode). Ondertussen ben ik al een maand en half veel aan het trainen, maar het vetverlies blijft op bepaalde plaatsen een probleem, ondanks zeer gerichte duurtrainingen, nuchtere trainingen en weinig kracht training. Mijn benen en gezicht krijgen terug scherpte, maar de buikstreek blijft een probleem. Moet ik mij zorgen maken en andere trainingen aanwenden ( bv looptraining) of heeft deze streek van het lichaam nu eenmaal meer tijd nodig?

Bedankt

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jan 2018 09:33

Je lichaam haalt 't vet vandaan waar het lichaam dat 't beste vind. Je kunt dat niet sturen. Gewoon een kwestie van meer afvallen, dan verdwijnt het op andere plekken vanzelf.

Waar het vet opgeslagen wordt is genetisch bepaald en bij de meeste wordt het helaas niet egaal verdeeld, maar hoopt het zich op bepaalde plekken op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 29 jan 2018 09:36

Bij mannen gaat de buikstreek als traagste.
Merk dat nu ook erg goed.
Inmiddels 7kg kwijt maar heb niet het idee dat mn pens kleiner geworden is
Dus gewoon meer afvallen want als er verder nergens vet zit moet het wel weg bij de buik :P
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 29 jan 2018 09:46

amclassic-fan schreef: 29 jan 2018 09:33 Je lichaam haalt 't vet vandaan waar het lichaam dat 't beste vind. Je kunt dat niet sturen. Gewoon een kwestie van meer afvallen, dan verdwijnt het op andere plekken vanzelf.

Waar het vet opgeslagen wordt is genetisch bepaald en bij de meeste wordt het helaas niet egaal verdeeld, maar hoopt het zich op bepaalde plekken op.
:like: Tja, heel veel meer valt er niet over te zeggen. Hij lijntje kan op slot ;)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 29 jan 2018 09:56

Niet enkel willen afvallen via training maar let ook op je voeding. Beperk vooral de suikers.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jan 2018 10:09

gene schreef: 29 jan 2018 09:56 Niet enkel willen afvallen via training maar let ook op je voeding. Beperk vooral de suikers.
Daar gaat mijn buikvet echt niet van weg. Desondanks zijn er op internet voldoende artikelen die dat wel suggereren. Dus als het maar vaak genoeg verteld wordt, dan zal het wel zo zijn.
Mijn opa had een "dikke" buik, mijn moeder heeft een dikke buik, mijn zus evenzo. Ik ben heel veel afgevallen, heb niets meer dat "dik" is, maar nog wel altijd een buikje..

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 jan 2018 10:16

Jans schreef: 29 jan 2018 10:09
gene schreef: 29 jan 2018 09:56 Niet enkel willen afvallen via training maar let ook op je voeding. Beperk vooral de suikers.
Daar gaat mijn buikvet echt niet van weg. Desondanks zijn er op internet voldoende artikelen die dat wel suggereren. Dus als het maar vaak genoeg verteld wordt, dan zal het wel zo zijn.
Mijn opa had een "dikke" buik, mijn moeder heeft een dikke buik, mijn zus evenzo. Ik ben heel veel afgevallen, heb niets meer dat "dik" is, maar nog wel altijd een buikje..
Zeggen dat iedereen in de familie een dikke buik heeft, dus het zo hoort is gewoon onzin.

Je buik (en overig vet) wordt voor het grootste gedeelte bepaald door wat je eet. Je kan zelfs gort droog worden zonder ook maar aan duurtraining of cardio te doen. Gewoon zorgen dat er minder binnenkomt dan eruit gaat. Als je op je calorieën gaat letten, ga je vanzelf gezonde dingen eten die zorgen voor een vol gevoel (hoogwaardige koolhydraten, eiwitten, vetten) omdat je met suikers snel weer honger hebt en je daardoor ruim over je benodigde calorieën heen gaat.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jan 2018 10:19

NuitKor schreef: 29 jan 2018 10:16
Jans schreef: 29 jan 2018 10:09
gene schreef: 29 jan 2018 09:56 Niet enkel willen afvallen via training maar let ook op je voeding. Beperk vooral de suikers.
Daar gaat mijn buikvet echt niet van weg. Desondanks zijn er op internet voldoende artikelen die dat wel suggereren. Dus als het maar vaak genoeg verteld wordt, dan zal het wel zo zijn.
Mijn opa had een "dikke" buik, mijn moeder heeft een dikke buik, mijn zus evenzo. Ik ben heel veel afgevallen, heb niets meer dat "dik" is, maar nog wel altijd een buikje..
Zeggen dat iedereen in de familie een dikke buik heeft, dus het zo hoort is gewoon onzin.

Je buik (en overig vet) wordt voor het grootste gedeelte bepaald door wat je eet. Je kan zelfs gort droog worden zonder ook maar aan duurtraining of cardio te doen. Gewoon zorgen dat er minder binnenkomt dan eruit gaat. Als je op je calorieën gaat letten, ga je vanzelf gezonde dingen eten die zorgen voor een vol gevoel (hoogwaardige koolhydraten, eiwitten, vetten) omdat je met suikers snel weer honger hebt en je daardoor ruim over je benodigde calorieën heen gaat.
Dank u wel voor uw wetenschappelijk onderbouwde bijdrage :dislike:
Omdat ik niet zwelg in "het zit in de familie" weeg ik geen 90kg, maar 58kg, maar dat neemt niet weg dat er zeker familiaire kenmerken zijn.
Je ontkent dus elke vorm van genetica.

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 29 jan 2018 10:25

Ik ben in een jaar van 83-83 naar 74kg gegaan. Mijn buikje zat er ook.
Ben meer op mijn voeding gaan letten (minder alchol (bier) ) , niet meer snoepen en veel minder vlees. Daarnaast meer groente en vezelrijk eten gaan nemen.

Qua sporten helpt rennen bij mij erg goed om het buikje strakker te maken.
1x per week even een rustige 10-12km naast het 2x per week fietsen uiteraard .

Weet niet of bovenstaande voor jou werkt natuurlijk

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 jan 2018 10:26

Jans schreef: 29 jan 2018 10:19
NuitKor schreef: 29 jan 2018 10:16
Jans schreef: 29 jan 2018 10:09

Daar gaat mijn buikvet echt niet van weg. Desondanks zijn er op internet voldoende artikelen die dat wel suggereren. Dus als het maar vaak genoeg verteld wordt, dan zal het wel zo zijn.
Mijn opa had een "dikke" buik, mijn moeder heeft een dikke buik, mijn zus evenzo. Ik ben heel veel afgevallen, heb niets meer dat "dik" is, maar nog wel altijd een buikje..
Zeggen dat iedereen in de familie een dikke buik heeft, dus het zo hoort is gewoon onzin.

Je buik (en overig vet) wordt voor het grootste gedeelte bepaald door wat je eet. Je kan zelfs gort droog worden zonder ook maar aan duurtraining of cardio te doen. Gewoon zorgen dat er minder binnenkomt dan eruit gaat. Als je op je calorieën gaat letten, ga je vanzelf gezonde dingen eten die zorgen voor een vol gevoel (hoogwaardige koolhydraten, eiwitten, vetten) omdat je met suikers snel weer honger hebt en je daardoor ruim over je benodigde calorieën heen gaat.
Dank u wel voor uw wetenschappelijk onderbouwde bijdrage :dislike:
Omdat ik niet zwelg in "het zit in de familie" weeg ik geen 90kg, maar 58kg, maar dat neemt niet weg dat er zeker familiaire kenmerken zijn.
Je ontkent dus elke vorm van genetica.
In topics over trainingen zeg je ook vaak dat elk lichaam anders reageert. Dat zal in details ook zo zijn, maar in grote lijnen is elk menselijk lichaam gelijk. Je moet gewoon de juiste dingen doen en eten.

Succes!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jan 2018 10:30

Jij haalt zelf altijd aan dat niet iedereen gelijk is wat lichaam betreft (man/vrouw, jong "oud"). Voor een mannelijke jonge student is het helemaal geen vreemd advies om op suiker te bezuinigen. Vooral als je minder calorieën binnen wilt krijgen dan dat je verbruikt.
Eventueel kun je je buikspieren trainen voor het laatst beetje.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 jan 2018 10:40

EmPeHa schreef: 29 jan 2018 10:30 Jij haalt zelf altijd aan dat niet iedereen gelijk is wat lichaam betreft (man/vrouw, jong "oud"). Voor een mannelijke jonge student is het helemaal geen vreemd advies om op suiker te bezuinigen. Vooral als je minder calorieën binnen wilt krijgen dan dat je verbruikt.
Eventueel kun je je buikspieren trainen voor het laatst beetje.
Wie bedoel je met 'jij'?

Plaats reactie