Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vetverbranding in de buikstreek

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 feb 2018 23:52

Suikers is toch wel het grote probleem. Ik ben toch wel echt suikerveslaafd en soms lukt het me er vanaf te komen en dan merk je dat water je meer energie geeft dan een colaatje, als je niet sport,

Tuurlijk hebben we ze nodig en zeker als je intensief sport. Maar met de huidige voeding krijg je echt geen suiker tekort.
Net zoals een zouttekort met onze voeding ook redelijk onmogelijk is.

Op de dagen dat je niets doet heb je amper suiker nodig. En blijf van Light dingen af, zoveel mogelijk gewoon bv volle vette yoghurt, lekker gebakken eitje met bv ham, kaas, ui, paprika (zonder brood).

Pas schreef hier iemand na de training als herstel Light chocomel, wat je daar aan hebt weet ik echt ff niet. Vrijwel geen eiwit met waterige melk.
Natuurlijk kom je van bv een cola Light geen gram aan, maar het probleem is dat 90% van de mensen die Light drinken overgewicht heeft..... rara Hoe komt dat.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 feb 2018 06:33

Jans schreef: 01 feb 2018 22:48
Toch had ik ook begrepen dat je het heel erg aanraadde. Waarom zou je het anders aangeven om te gaan lezen? En zo'n laatste zinnetje Suikers die meer verslavend zijn dan cocaine, doet het ook altijd wel goed.
@ Jans - voor sommige mensen zou het misschien iets zijn om een keto dieet te volgen. Dit omdat sommige mensen gewoon te veel koolhydraten binnen krijgen tov het geen dat ze verbranden - en dus omzetten naar vetten. Ik geef alleen mijn ervaringen die ik heb gemerkt door minder koolhydraten te gaan nuttigen.

https://www.jasperalblas.nl/suikerverslaving/
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 feb 2018 08:33

wasbeer2006 schreef: 01 feb 2018 23:52 Suikers is toch wel het grote probleem. Ik ben toch wel echt suikerveslaafd en soms lukt het me er vanaf te komen en dan merk je dat water je meer energie geeft dan een colaatje, als je niet sport,

Tuurlijk hebben we ze nodig en zeker als je intensief sport. Maar met de huidige voeding krijg je echt geen suiker tekort.
Net zoals een zouttekort met onze voeding ook redelijk onmogelijk is.

Op de dagen dat je niets doet heb je amper suiker nodig. En blijf van Light dingen af, zoveel mogelijk gewoon bv volle vette yoghurt, lekker gebakken eitje met bv ham, kaas, ui, paprika (zonder brood).

Pas schreef hier iemand na de training als herstel Light chocomel, wat je daar aan hebt weet ik echt ff niet. Vrijwel geen eiwit met waterige melk.
Natuurlijk kom je van bv een cola Light geen gram aan, maar het probleem is dat 90% van de mensen die Light drinken overgewicht heeft..... rara Hoe komt dat.
In Chocomel Light zit net zoveel eiwit als in vol.
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7115
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7937
Verder zijn de producten die je noemt vrijwel allemaal nadelig voor je cholesterol.
Als je vet wilt eten, neem dan pindakaas.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 02 feb 2018 08:35

scheren we hier nu alle suikers over dezelfde kam? aardappelen en rijst bevatten ook suikers. en euhm, ik vond het absoluut niet moeilijk om te stoppen met al die snelle suikers. ik vraag me dan ook af of een suikerverslaving wel degelijk bestaat.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 feb 2018 08:39

EmPeHa schreef: 02 feb 2018 08:33
wasbeer2006 schreef: 01 feb 2018 23:52
Pas schreef hier iemand na de training als herstel Light chocomel, wat je daar aan hebt weet ik echt ff niet. Vrijwel geen eiwit met waterige melk.
...
Ik beweer dat je dit uitvindt; nooit schreef hier iemand iets over light chocomelk: light chocomelk: chocomelk met zoetstoffen met nauwelijks energie-inhoud- ik weet zelfs niet of het bestaat. Magere chocomelk; chocomelk op basis van magere melk.
Als je voedingsgoeroe speelt zorg wel dat je je feiten en termen correct houdt.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 feb 2018 08:43

EmPeHa schreef: 02 feb 2018 08:33
wasbeer2006 schreef: 01 feb 2018 23:52
In Chocomel Light zit net zoveel eiwit als in vol.
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7115
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7937
Verder zijn de producten die je noemt vrijwel allemaal nadelig voor je cholesterol.
Als je vet wilt eten, neem dan pindakaas.
Haha light chocomelk bestaat dus :-).
Maar als recuperatie drank zou ik het niet aanraden na een fietstraining wegens te weinig suikers en omdat het meer vet bevat dan magere chocomelk (basis is blijkbaar halfvolle melk).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 feb 2018 09:13

wasbeer2006 schreef: 01 feb 2018 23:52 Suikers is toch wel het grote probleem. Ik ben toch wel echt suikerveslaafd en soms lukt het me er vanaf te komen en dan merk je dat water je meer energie geeft dan een colaatje, als je niet sport,

Tuurlijk hebben we ze nodig en zeker als je intensief sport. Maar met de huidige voeding krijg je echt geen suiker tekort.
Net zoals een zouttekort met onze voeding ook redelijk onmogelijk is.

Op de dagen dat je niets doet heb je amper suiker nodig. En blijf van Light dingen af, zoveel mogelijk gewoon bv volle vette yoghurt, lekker gebakken eitje met bv ham, kaas, ui, paprika (zonder brood).

Pas schreef hier iemand na de training als herstel Light chocomel, wat je daar aan hebt weet ik echt ff niet. Vrijwel geen eiwit met waterige melk.
Natuurlijk kom je van bv een cola Light geen gram aan, maar het probleem is dat 90% van de mensen die Light drinken overgewicht heeft..... rara Hoe komt dat.
Maar net zo goed loop je met een gemiddeld Nederlands dieet ook echt geen eiwit of vet te kort op. Uiteindelijk eten we gewoon te veel voor wat we bewegen.

Laat ik toevallig in een dorp wonen waar het sinds een jaar hip is om koolhydraatarm te eten, de huisarts (die één van de drijvende krachten erachter is) geeft wel toe dat de cholesterol bij sommige mensen serieus de hoogte in schiet. Dus ja what's next? We gaan van de ene hype zo naar de volgende.

Met een heleboel light producten is helemaal niets mis. Je moet alleen even één keer de moeite nemen om het etiket te lezen en de ingrediënten en macro's te vergelijken. Dan kom je bijvoorbeeld ook tot de conclusie dat magere chocomelk een betere hersteldrank is dan volle.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 feb 2018 10:32

wasbeer2006 schreef: 01 feb 2018 23:52 Natuurlijk kom je van bv een cola Light geen gram aan, maar het probleem is dat 90% van de mensen die Light drinken overgewicht heeft..... rara Hoe komt dat.
Het zal dan wel een deel van die 10% zijn zonder overgewicht, maar ik ken redelijk wat mensen die light dranken drinken, zonder enige vorm van overgewicht,

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 02 feb 2018 11:50

Ik krijg van Cola light of andere light dranken honger. Daarom drink ik alleen water, thee en koffie zonder iets in. Ik heb het gevoel dat de lightdranken mijn hongergevoel prikkelen.
Ghost Nivolet 6LC

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 feb 2018 12:13

Ivm light dranken; er is een grappig testje waarbij getest werd hoeveel 2 rugby ploegen eten na de wedstrijd. 1 ploeg kreeg kort na de wedstrijd light frisdrank, de andere suikerhoudende frisdrank. Nadien werd er gegeten en de totale hoeveelheden calorieën geteld die iedere ploeg binnenkreeg. Bleek dat de ploeg die light dronk na de wedstrijd alles bij elkaar meer calorieën binnenspeelde dan de suikerdrinkers.

Zelf zou ik uit de test niet te veel conclusie halen. Alleen dan dat het belangrijkste voor overgewicht/vermageren blijft hoeveel calorieën je in totaal binnen krijgt.

Walter

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 02 feb 2018 16:43

Buiten voeding en beweging spelen ook soms andere factoren een rol. Stofwisseling (traag of snel), erfelijkheid, hormonen (insuline), je psyche kan een grote invloed hebben op je lichaamsgewicht. M.b.t. openingspost, de plaatsen waar men een vetvoorraad aanlegt in het lichaam is vaak erfelijk bepaald.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 02 feb 2018 20:27

wasbeer2006 schreef: 01 feb 2018 23:52
.
Net zoals een zouttekort met onze voeding ook redelijk onmogelijk is.
nou, enige nuance is op zijn plek denk ik. Uiteraard krijgen we meer dan genoeg zout binnen in ons huidige dieet maarrrrrrrrrrrrr bij zware inspanningen in hoge temperaturen, kan het weinig kwaad om wat zout toe te voegen aan wat we al binnen krijgen. En heeeeeeeeel veel water :)

Plaats reactie