D1 is pakweg 75 tot 85% van het omslagpunt, dat is dus de ANaerobe drempel.
U mag dat dan zelf uitrekenen.
Wat doe ik verkeerd (kramp, maar niet echt moe)
Bij een inspanningstest mag je verwachten toch een beetje duiding en trainingsadvies te krijgen.
Dus minstens je trainingszones duiden en wat advies hoe je lichaam momenteel getraind is en waar je best aan werkt (afhankelijk van je doel).
Of eventueel toch even een trainer opzoeken.
Dus minstens je trainingszones duiden en wat advies hoe je lichaam momenteel getraind is en waar je best aan werkt (afhankelijk van je doel).
Of eventueel toch even een trainer opzoeken.
Simpel gesteld begint je lichaam bij het respiratoir compensatiepunt te verzuren dus dat is wel een 'omslagpunt'.
Wellicht is hier geen 'gewone' inspanningstest gedaan maar vond er een sportmedisch onderzoek bij een sportarts plaats. De sportarts onderzoekt of je 'gezond' bent, niet waar je trainingszones liggen. De uitslagen van zo'n onderzoek zijn daarom ook iets anders.
Wellicht is hier geen 'gewone' inspanningstest gedaan maar vond er een sportmedisch onderzoek bij een sportarts plaats. De sportarts onderzoekt of je 'gezond' bent, niet waar je trainingszones liggen. De uitslagen van zo'n onderzoek zijn daarom ook iets anders.
Uit je beschrijving maak ik op dat 164 je omslagpunt (of anaerobe drempel) is.
De genoemde 151 is een trainingsparameter, maar niet om D1 te bepalen.
Dus je kan aan de slag.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bedankt Keezx! Dat geeft weer een paar hartslagen ruimte, rijdt net wat meer ontspannen (ik zit minder snel aan de grens van mijn zone).Keezx schreef: ↑06 mei 2018 20:43Uit je beschrijving maak ik op dat 164 je omslagpunt (of anaerobe drempel) is.
De genoemde 151 is een trainingsparameter, maar niet om D1 te bepalen.
Dus je kan aan de slag.
Dat meen je toch niet. Je hoeft niet op precies een hartslag te rijden hoor. Denk je echt dat het een wereld van verschil is of je met een HS van 130 of 133 rijdt? Daarom mag je ook tussen die 75 en 85% rijden
Is toch best een aardig verschil? 85% van 151 of 85% van 164 geeft een ruimte van 10 slagen. Dat is het verschil tussen D1 en D2.
Ik wil gewoon vrij zeker zijn dat ik in D1 zit. Ik geef onmiddelijk toe dat het geen exacte wetenschap is allemaal, maar ik ben zo slecht in luisteren naar mijn lijf dat ik 'harde' grenzen nodig heb (voor wat het waard is).
Dan lijkt luisteren naar je lichaam wel het eerste waar je aan moet werken. Je kunt later toch niet zeggen: "het moest van ... zo, mijn lichaam vond het niets, maar ja, als het moet".Ronschr schreef: ↑07 mei 2018 11:43Is toch best een aardig verschil? 85% van 151 of 85% van 164 geeft een ruimte van 10 slagen. Dat is het verschil tussen D1 en D2.
Ik wil gewoon vrij zeker zijn dat ik in D1 zit. Ik geef onmiddelijk toe dat het geen exacte wetenschap is allemaal, maar ik ben zo slecht in luisteren naar mijn lijf dat ik 'harde' grenzen nodig heb (voor wat het waard is).
Ik zou zeggen ga eens genieten.
p.s. Best wel bijzonder dat je dan ook maar gelijk de 85% neemt en niet de 75%