Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Verzuring

adriescc03
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2017 12:17

adriescc03 07 dec 2017 09:53

Hallo alle,

Ik heb nu enige tijd last dat als ik in de middag na het werk ga trainen erg snel verzuur in de bovenbenen.Het warm rijden duurt bij mij zo'n 20 a 25 minuten.In het weekend heb ik nergens geen last van.
Ik ben 49 jaar.Het werk wat ik doe is fysiek niet zwaar maar moet wel veel lopen.
Nu is mijn vraag wat ik hier aan kan doen.Maar zou een compex hier uitkomst kunnen bieden voor dat ik mijn training ga doen?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 dec 2017 11:56

Zodra je boven je omslagpunt gaat rijden treedt verzuring op, blijf je daar onder dan is het geen verzuring maar iets anders en dan denk ik aan tekort aan brandstof.
Gevoelde vermoeidheid hoeft helemaal geen verzuring te zijn
Wat eten voordat je op de fiets stapt of pakweg een banaan meenemen en al rijdend nuttigen ligt dus voor de hand.
Indien geen hartslagmetertje en idee over wat het omslagpunt is> kopen en inlezen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 07 dec 2017 13:20

Ik denk ook dat je door het werk gewoon al best vermoeid bent. Je staat iig al veel op je benen, je belast ze dus al best. En je eet gedurende een werkdag misschien ook minder dan in het weekend? Ik iig wel. Verzuring krijg ik aan het eind vd middag (woon werk naar huis rit, 45 km) niet zo snel maar echt nul energie vrij regelmatig gehad. Een paar koekjes, banaaante helpen dan wel idd.

Bovenbenen zijn ook best specifiek, ik heb altijd eerder, kramp/verzuring in de kuiten, bovenbenen eigenlijk alleen wanneer ik veel op de macht rijd (flinke wind, klimmen). Kan het zijn dat je toch ongemerkt erg aan het stoempen bent? Terugschakelen en iets meer op souplesse proeberen terug te vallen?
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 dec 2017 14:16

Je bedoelt waarschijnlijk vermoeidheid. Verzuring is iets anders. Waarschijnlijk is het vermoeidheid. En dan zijn er twee remedies: er aan toegeven of het negeren

Plaats reactie