Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Davitamon Sport Energy GEL

hayes

hayes 23 aug 2017 20:17

Goh. Ik neem enkel bars en gelletjes mee op 50-60+km ritten. En dat er zijn er een 5-6 tal per maand gemiddeld.
Zo duur is dat dan helemaal niet.

Als sportdrank gebruik ik ook aptonia ISO. 19 euro voor 2kg poeder. Haal je zo'n 50 bidons uit.

Ik probeer ook altijd prijs-kwaliteit producten t ekopen. En veel beter dan deze Davitamon gelletjes zal je niet vinden. Al kosten ze in de normale handel al snel 2 euro per gelletje. En da's dan weer pokkeduur.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 aug 2017 11:29

hayes schreef: 23 aug 2017 20:17 Goh. Ik neem enkel bars en gelletjes mee op 50-60+km ritten. En dat er zijn er een 5-6 tal per maand gemiddeld.
Zo duur is dat dan helemaal niet.

Als sportdrank gebruik ik ook aptonia ISO. 19 euro voor 2kg poeder. Haal je zo'n 50 bidons uit.

Ik probeer ook altijd prijs-kwaliteit producten t ekopen. En veel beter dan deze Davitamon gelletjes zal je niet vinden. Al kosten ze in de normale handel al snel 2 euro per gelletje. En da's dan weer pokkeduur.
Tot 70-80km neem ik vaak niets mee omdat ik vaak s'avonds na het avondeten fiets.

Het gebeurt ook dat ik 3-5x per week een 100-150+ rit doe en dan heb je het over ca. 15 ritten maal 5 repen in de maand. Mocht ik €0,70 gaan betalen per reep (die ook nog eens niet te eten zijn) dan heb je het over €52,50. Tel daarbij op de sportdrank. De repen/gels van SiS a €2,- p/s durf ik dan niet eens uit te rekenen.

Er zijn de nodige variabelen en ik neem lang niet altijd sportvoeding mee (net zo lief een boterham, banaan of ranja), maar het loont in mijn geval wel om voor hetzelfde product in budgetvorm te kiezen (dextrose/davitamon gels). 75 davitamon gels kosten een tientje en 2.5kg dextrose €5.

Het gemak en compactheid van gels/sportdrank is mij ook wel wat waard en goedkoper dan een banaan.

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 24 aug 2017 16:34

Ik gebruik op routes tot 100 km ongeveer een half reepje en twee bidons (1 water en 1 sportdrank). Moet ik wel zeggen dat ik een uur van te voren goed eet: havermout (trage koolhydraten) en een broodje pindakaas. Daarnaast veel drink: zeker drie/vier koppen. Daarmee heb ik een hele goede basis voor een middellange rit. Meestal als de rit op ongeveer 80/85 km uitkomt, heb ik helemaal niets gegeten.

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 24 aug 2017 16:35

Heb overigens wel de Davitamon gekocht. Kon voor dat bedrag ze niet laten liggen. Binnenkort naar de Alpen en dan zal ik ze wel gaan gebruiken.

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 26 aug 2017 12:34

Ik heb de laatste tijd 's avonds ook vaak een rit van 70 à 80 km gefietst. Na het avondeten dan toch een gelletje vooraf aan het sporten + 1 mee voor onderweg. In de meeste gevallen volstaan 2 gevulde bidons (water + ranja) dan, maar het blijft allemaal moeilijk vergelijken; factoren als 'gewicht fiets + fietser', 'gemiddelde snelheid' etc. spelen uiteraard een rol in benodigde energie voor geleverd vermogen ;-)
Om het, in het verlengde van dit een beetje off-topic te maken: wat is jullie ideale fietsklimaat? Ik ga voor 20, 21C max., luchtvochtigheid normaal (50, 60%?), enigszins zonnig = beste concentratie = meest efficiënt!

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 26 aug 2017 12:36

guver schreef: 24 aug 2017 16:35 Heb overigens wel de Davitamon gekocht. Kon voor dat bedrag ze niet laten liggen. Binnenkort naar de Alpen en dan zal ik ze wel gaan gebruiken.
May Davitamon/the Force be with you ;-)
Veel plezier!

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 05 sep 2017 21:36

Deze dankzij dit topic kunnen kopen laatst, voor de som van 90 cent (wel t/m sept houdbaar). De eerste vond ik intens smerig maar erna raak je er enigszins aan gewend. Mooi koopje

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 06 sep 2017 14:19

tomdumotor schreef: 05 sep 2017 21:36 Deze dankzij dit topic kunnen kopen laatst, voor de som van 90 cent (wel t/m sept houdbaar). De eerste vond ik intens smerig maar erna raak je er enigszins aan gewend. Mooi koopje
Graag gedaan :D Maar jij maakt er zeker ook geen limonade van zoals ik? Ik zou ze serieus gewoon heerlijk op het terras naar binnen kunnen werken 8-)

En €0,90 voor 12 stuks bedoel je? :winkthumb:

Ik heb er gisteren wederom 3 x 12 = 36 besteld voor €5,- Ben al aardig door mijn 1e reeks 72 gels heen. Ze zijn ten minste houdbaar tot november :like:

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 06 sep 2017 16:24

Nee ik werk ze enigszins met tegenzin naar binnen en giet er dan wat water achteraan. De eerste was met meerdere keren water . 90cent voor 12 idd, bizar eigenlijk. Maar moeten we die tht serieus nemen?

basvv
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 06 sep 2017 22:56

Ik heb ook een hele tijd high5 gels gebruikt waarvan de THT datum al ruim een jaar verstreken was. Daar heb ik nooit last van gehad.

Zolang de verpakking dicht is kan er weinig mis mee lijkt me, een gesloten pot aardbeienjam bevat ongeveer net zoveel suiker en kun je ook jaaaaren goed houden. Als Davitamon de gelletjes gewoon netjes steriel verpakt en goed afsluit lijkt me dat daarmee niet anders is.

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 07 sep 2017 13:36

tomdumotor schreef: 06 sep 2017 16:24 Nee ik werk ze enigszins met tegenzin naar binnen en giet er dan wat water achteraan. De eerste was met meerdere keren water . 90cent voor 12 idd, bizar eigenlijk. Maar moeten we die tht serieus nemen?
Gewoon even je tong weghouden helpt goed; 'zoet' proef je immers met het puntje van je tong :winkthumb:

Ja, als je dan de adviesprijs erbij haalt van ongeveer €2,- per gel, dan ga je toch glimlachen :D
Ik vind eerlijk gezegd al die houdbaarheidsdata/-typen controversieel en dubbelzinnig; 'enkele dagen houdbaar', 'na openen 3 dagen houdbaar', 'na openen beperkt houdbaar', 'oktober 2017'...en dan de THT: waar ligt de grens vanaf ten minste? Een voorstel: houdbaar tot de zintuigen er last van krijgen...en de rest :lol: Die THT gaat gewoon ergens tussen je oren zitten...

basvv schreef: 06 sep 2017 22:56 Ik heb ook een hele tijd high5 gels gebruikt waarvan de THT datum al ruim een jaar verstreken was. Daar heb ik nooit last van gehad.

Zolang de verpakking dicht is kan er weinig mis mee lijkt me, een gesloten pot aardbeienjam bevat ongeveer net zoveel suiker en kun je ook jaaaaren goed houden. Als Davitamon de gelletjes gewoon netjes steriel verpakt en goed afsluit lijkt me dat daarmee niet anders is.
Daar ben ik het ook mee eens, mits het spul ook enigszins op de juiste temperatuur wordt bewaard ;) Het advies dat deze gels tussen de 15 - 25C bewaard zouden moeten worden = geen lariekoek.

hayes

hayes 18 apr 2018 13:14

Mijn Davitamon gelletjes zijn bijna op.
Ging op zoek naar een alternatief voor weinig geld.

Vond deze actie wel het melden waard: https://ikwilsportvoeding.nl/product/hi ... -1-gratis/

40 gelletjes voor 15 euro, 21 indien thuisbezorgd. Heb maar 2 doosjes besteld.

Plaats reactie