Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Davitamon Sport Energy GEL

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 18 aug 2017 14:01

hayes schreef: 18 aug 2017 08:41 Ook een gelletje of twee gebruikt vorig weekend.
Ik vind ze eigenlijk wel best lekker :winkthumb: Superzoet natuurlijk maar appel met een hint van kaneel erbij. Best ok.
Omdat je mond bijna dichtplakt natuurlijk even spoelen met wat drank.
Maar best tevreden!
Goed om te horen, maar ik blijf het zeggen: ik merk niets van (extreme) zoetheid, aangezien ik het direct mix; no tongue :lol:
Btw: welke gel had je eerst, if any?

Davitamon staat zo langzamerhand bij mij in het krijt. Ik voel me net een affiliate :P

hayes

hayes 18 aug 2017 19:48

Eigenlijk geen gelletjes. Ik stak meestal zo'n Aptonia Fruit bar in m'n mond.
Afbeelding

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 19 aug 2017 00:33

Mark89 schreef: 18 aug 2017 14:01
hayes schreef: 18 aug 2017 08:41 Ook een gelletje of twee gebruikt vorig weekend.
Ik vind ze eigenlijk wel best lekker :winkthumb: Superzoet natuurlijk maar appel met een hint van kaneel erbij. Best ok.
Omdat je mond bijna dichtplakt natuurlijk even spoelen met wat drank.
Maar best tevreden!
Goed om te horen, maar ik blijf het zeggen: ik merk niets van (extreme) zoetheid, aangezien ik het direct mix; no tongue :lol:
Btw: welke gel had je eerst, if any?

Davitamon staat zo langzamerhand bij mij in het krijt. Ik voel me net een affiliate :P
Haha, je bent de enige op de wereld die zijn gelletjes als aanmaaklimonade gebruikt, maar je houdt je goed staande! Ik vraag me wel af hoe je dat al fietsend doet... En gebruik je dan ook nog een rietje? ;)

Ik ga ze ook maar eens bestellen, voor dat geld is het het proberen waard.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 19 aug 2017 15:06

hayes schreef: 18 aug 2017 19:48 Eigenlijk geen gelletjes. Ik stak meestal zo'n Aptonia Fruit bar in m'n mond.
Misschien moet ik maar eens een keer een fruitreep of mueslireep proberen! Toch afgestapt van deze, omdat het tijd kost ze te verorberen?

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 19 aug 2017 15:12

erikkie39 schreef: 19 aug 2017 00:33 Haha, je bent de enige op de wereld die zijn gelletjes als aanmaaklimonade gebruikt, maar je houdt je goed staande! Ik vraag me wel af hoe je dat al fietsend doet... En gebruik je dan ook nog een rietje? ;)

Ik ga ze ook maar eens bestellen, voor dat geld is het het proberen waard.
Bij dezen mijn eigenzinnigheid bevestigd dan :mrgreen:

Haha, ik fiets meestal solo en stap nog wel eens van mijn fiets af :) Ik kan me voorstellen dat je dat in een groep óf misschien wel peloton niet zo gauw doet.... ;)

Je kunt de gelletjes altijd nog ergens onderaan of bovenaan een berg droppen; kan een ander nog wel eens van pas komen 8-)

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 19 aug 2017 20:06

Mark89 schreef: 19 aug 2017 15:12
erikkie39 schreef: 19 aug 2017 00:33 Haha, je bent de enige op de wereld die zijn gelletjes als aanmaaklimonade gebruikt, maar je houdt je goed staande! Ik vraag me wel af hoe je dat al fietsend doet... En gebruik je dan ook nog een rietje? ;)

Ik ga ze ook maar eens bestellen, voor dat geld is het het proberen waard.
Bij dezen mijn eigenzinnigheid bevestigd dan :mrgreen:

Haha, ik fiets meestal solo en stap nog wel eens van mijn fiets af :) Ik kan me voorstellen dat je dat in een groep óf misschien wel peloton niet zo gauw doet.... ;)

Je kunt de gelletjes altijd nog ergens onderaan of bovenaan een berg droppen; kan een ander nog wel eens van pas komen 8-)
Ik rij altijd solo, maar als ik dan toch stop steek ik liever wat 'echt' eten in mijn mond. Clif bars zijn mijn favoriet, die dingen zijn echt heerlijk, en 2,5x zoveel energie als in de meeste gels. Gels zijn voor mij meer voor wat snelle suikers on the go.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 19 aug 2017 22:03

erikkie39 schreef: 19 aug 2017 20:06Ik rij altijd solo, maar als ik dan toch stop steek ik liever wat 'echt' eten in mijn mond. Clif bars zijn mijn favoriet, die dingen zijn echt heerlijk, en 2,5x zoveel energie als in de meeste gels. Gels zijn voor mij meer voor wat snelle suikers on the go.
Ik combineer het vaak met iets hartigs. On the go houd ik het altijd op water en/of limonadesiroop/suikerwater.

Klinkt goed, 2,5x zoveel power; even op de Muro di Guardiagrele stilstaan om zo'n bar naar binnen te werken :P Deze zijn het? Men is er behoorlijk positief over....thanks for the tip!

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 20 aug 2017 00:03

Mark89 schreef: 19 aug 2017 22:03
erikkie39 schreef: 19 aug 2017 20:06Ik rij altijd solo, maar als ik dan toch stop steek ik liever wat 'echt' eten in mijn mond. Clif bars zijn mijn favoriet, die dingen zijn echt heerlijk, en 2,5x zoveel energie als in de meeste gels. Gels zijn voor mij meer voor wat snelle suikers on the go.
Ik combineer het vaak met iets hartigs. On the go houd ik het altijd op water en/of limonadesiroop/suikerwater.

Klinkt goed, 2,5x zoveel power; even op de Muro di Guardiagrele stilstaan om zo'n bar naar binnen te werken :P Deze zijn het? Men is er behoorlijk positief over....thanks for the tip!
Yes, die zijn het. Liggen bij mij ook bij de Appie, meer supermarkten hebben ze.

Haha, ik zou niet op een berg stoppen om zo'n ding te eten, juist eten als je boven bent en dan verteren onderweg naar beneden. Tijdens een klim zijn gels juist ideaal, kun je ook lekker in je ritme blijven.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 21 aug 2017 14:42

erikkie39 schreef: 20 aug 2017 00:03 Yes, die zijn het. Liggen bij mij ook bij de Appie, meer supermarkten hebben ze.

Haha, ik zou niet op een berg stoppen om zo'n ding te eten, juist eten als je boven bent en dan verteren onderweg naar beneden. Tijdens een klim zijn gels juist ideaal, kun je ook lekker in je ritme blijven.
Ik geef ze ergens een plekje in het langetermijngeheugen, daarna wellicht in de maag ;)

Even om nadruk te leggen op de waarde van zulke bars, natuurlijk ben ik het met je eens :winkthumb:

hayes

hayes 22 aug 2017 09:11

Mark89 schreef: 19 aug 2017 15:06
hayes schreef: 18 aug 2017 19:48 Eigenlijk geen gelletjes. Ik stak meestal zo'n Aptonia Fruit bar in m'n mond.
Misschien moet ik maar eens een keer een fruitreep of mueslireep proberen! Toch afgestapt van deze, omdat het tijd kost ze te verorberen?
Neen, gewoon even wat anders proberen.
Ik at die gelbar meestal in twee keer op. Smaakt eigenlijk als zachte snoep. Soms neem ik ook een Kruidvat Energy Bar mee (69 cent per stuk). Banaan-chocolade. Daar kan je echt even op knabbelen. Meestal stop ik dan wel even.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark89
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 dec 2015 16:52

Gebruikersavatar Mark89 22 aug 2017 14:31

hayes schreef: 22 aug 2017 09:11
Mark89 schreef: 19 aug 2017 15:06
hayes schreef: 18 aug 2017 19:48 Eigenlijk geen gelletjes. Ik stak meestal zo'n Aptonia Fruit bar in m'n mond.
Misschien moet ik maar eens een keer een fruitreep of mueslireep proberen! Toch afgestapt van deze, omdat het tijd kost ze te verorberen?
Neen, gewoon even wat anders proberen.
Ik at die gelbar meestal in twee keer op. Smaakt eigenlijk als zachte snoep. Soms neem ik ook een Kruidvat Energy Bar mee (69 cent per stuk). Banaan-chocolade. Daar kan je echt even op knabbelen. Meestal stop ik dan wel even.
Oké! Ik krijg spontaan (lekkere) trek nu je het er zo over hebt :winkthumb: Bedankt voor nog een suggestie!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 aug 2017 13:08

hayes schreef: 18 aug 2017 19:48 Eigenlijk geen gelletjes. Ik stak meestal zo'n Aptonia Fruit bar in m'n mond.
Maar dat is niet 'goedkoop' in mijn beleving, €3,- voor 5 reepjes (plus dat die dingen niet te eten zijn). Idem voor die Kruidvat repen en laat staan die Clif bars.

Op een rit van 200km heb ik nauwelijks genoeg aan 5 repen. Dan zijn de 8 mueslireepjes van 80 cent bij de Jumbo een beter alternatief.

De goedkoopste alternatieven zijn in mijn ogen Dextrose (€5 voor 2.5kg) als sportdrank en de Davitamon gelletjes (€5 voor 36 gels ofwel €0.14 p/s). Dan kun je gewoon pro zijn zonder pro prijzen te betalen. Om toch wat vast voedsel binnen te krijgen neem ik vaak ook een boterham, banaan en een mueslireep of Snelle Jelle mee.

Edit; Ik zie nu dat dit niet het 'Goedkope voeding op de fiets'-topic is, maar ik blijf prijsbewust :mrgreen:.

Plaats reactie