Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

rugklachten

Andy1969
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2015 07:29

Andy1969 04 mar 2017 16:19

ik fiets 1.5 jaar heb er 7000km opzitten.
maar niet 1 rit zonder klachten fiets tussen de 50 en 100km.
klachten zijn rug heup schrale lies en boven arm alle klachten zitten rechts.
heb zelf het idee dat ik scheef op mijn fiets zit.
heb een zeer uitgebreide fietsmeting uit laten voeren (sici) zonder resultaat.
heb een beenlengte verschil van 5mm.
heeft iemand een goed adres die dit probleem zou kunnen verhelpen.
zit zelf aan chris brands te denken.

groetjes andy

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 mar 2017 21:32

Velometric raadplegen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 mar 2017 22:05

1 voet voorzien van een inlegzool kan ook wel helpen, dacht ik.
Dat schurende probleem in de liesstreek heb ik ook veel last van.Na al die jaren op de fiets heb ik pas deze week een mogelijke oplossing kunnen bedenken (nog niet uitgevoerd) een fietonderbroek zou dit kunnen verhelpen. Ik heb nml.deze week op een site een fiets onderbroek gezien met langere pijpenl En volgens mij zal het dragen hiervan het wrijvend/opfrommelend effect opheffen (de site ben ik al vergeten maar er nog wel eens naar opzoek)

Andy1969
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2015 07:29

Andy1969 05 mar 2017 08:59

heb je ervaring met Velometric

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 mar 2017 09:35

Andy1969 schreef:heb je ervaring met Velometric
Ja heb me daar laten meten en is ook fysio zie site.
Maar er zijn er wel meer die fysio zijn en je op de fiets zetten 10 metingen 10 verschillende afstellingen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2017 09:41

ottorongo schreef:1 voet voorzien van een inlegzool kan ook wel helpen, dacht ik.
Dat schurende probleem in de liesstreek heb ik ook veel last van.Na al die jaren op de fiets heb ik pas deze week een mogelijke oplossing kunnen bedenken (nog niet uitgevoerd) een fietonderbroek zou dit kunnen verhelpen. Ik heb nml.deze week op een site een fiets onderbroek gezien met langere pijpenl En volgens mij zal het dragen hiervan het wrijvend/opfrommelend effect opheffen (de site ben ik al vergeten maar er nog wel eens naar opzoek)
Je hebt op de fiets toch gewoon een koersbroek met zeem aan? Daar hoort geen onderbroek onder.

Schuren in de lies, komt door doorgaans door slecht passende broeken of versleten koersbroeken. Beetje vaseline in de lies smeren kan soms al een hoop helpen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Andy1969
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2015 07:29

Andy1969 05 mar 2017 10:55

rij met broek van castelli en assos daar kan het niet aan liggen.
heb het alleen rechts vermoed door mijn scheve houding op de fiets.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 05 mar 2017 15:20

5 mm beenlengte verschil past binnen de anatomische norm. Dus zo'n inlegzooltje heb ik ernstig mijn twijfels over of dat wel gaat helpen. En een fysiotherapeut is per definitie niet iemand die je goed op de fiets zet.
Zoals amclassicfan al heeft geschreven zou een dot vaseline of broekenvet wonder kunnen doen, vooral omdat het maar aan 1 kant is.
Is er iemand al met je meegereden om te kijken of je inderdaad scheef op je fiets zit?? Het kan ook een gevoel zijn.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 mar 2017 18:55

Schuren/irritatie in de lies wordt bij mij veroorzaakt door een iets te hoge zadelstand. Als ik mijn zadel zet op de "bij fietsmeting geadviseerde hoogte", krijg ik dat soort irritatie. Laat ik het zadel iets zakken, dan is het weg.
Bij fietsmetingen wordt soms (of vaak?) gezocht naar een optimale kracht-overbrenging. Dat kan wel eens haaks staan op comfortabel fietsen.....

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 mar 2017 22:29

amclassicfan.
Ik poste deze , mogelijke, oplossingen uit mijn ervaring.Ik heb namelijk twee ritten gereden met (lange) broek zonder zeem en had daarbij geen enkele lies irritatie. Bij mij komt de wrijving voort door een te dun uitlopende buitenrand van het zeem.Met een dikkere uitloopzone (zeem) heb ik deze peoblemen niet. Daarom mijn sugestie om een zeemloze onderbroek aan te wenden teneinde het verfrommelen van het zeem te beletten. Heb het zelf nog niet uitgetetst maar het is wel de bedoeling het te doen.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 05 mar 2017 22:39

Maar je hebt dus al een oplossing? Koop dan gewoon de broek met de juiste passing /snit/zeem...
:winkthumb:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 mar 2017 23:22

Hanz Bé schreef:Schuren/irritatie in de lies wordt bij mij veroorzaakt door een iets te hoge zadelstand. Als ik mijn zadel zet op de "bij fietsmeting geadviseerde hoogte", krijg ik dat soort irritatie. Laat ik het zadel iets zakken, dan is het weg.
Bij fietsmetingen wordt soms (of vaak?) gezocht naar een optimale kracht-overbrenging. Dat kan wel eens haaks staan op comfortabel fietsen.....
Optimaal voor krachtoverbrenging is zo hoog mogelijk, maar biomechanisch gewoon nonsens.
Spieren moeten in hun meest efficiente bereik werken , maar helaas is dat nu net niet zo eenvoudig , getuige de vele vuistregeltjes en hoogteinstelmethoden die er zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie