Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

De ochtend voorbereiding voor rit

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 26 feb 2017 10:46

SqueeZer schreef: Gewicht, 120 ish kg, door medicatie (en ook voeding lets be honest), rug en nek klachten, kapotte knie (door werkverleden)


Wat ik merk van het fietsen, het helpt me vermageren, het helpt voor mijn rug en knieën (door de opbouw van been en rugspieren krijg ik een soort corset die het werk doen in de plaats van rugwervel, knieën).
Hallo SqueeZer,
idem voor mij, nek en rug, onderste twee wervels van rug zijn zelfs vastgezet.
Behalve soms een beetje stijve nek geen verdere klachten.
Diëten en fietsen, een zeer goede combinatie voor mij, van 117kg naar 97kg momenteel (streefdoel is 90 kg)

ps: ben zelf van Ieper :)

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 26 feb 2017 10:48

hugo147 schreef: En voor de rest genieten, langs het parcour staande campers al voor de volgende dag en daar krijg je aanmoedigingen van al die mensen juist alsof je zelf een prof bent (vele van deze mensen hebben ook een serieuze pomp bij moest je lek gereden zijn) en als je op het Kwaremont plein komt daar staat er veel volk die supporteren voor iedereen.

Misschien dat we elkaar tegen komen, rij ook de Omloop van Vlaanderen te Gent.
Klinkt idd tof RVV, zie er al naar uit.

Omloop van Vlaanderen staat ook op mijn programma :D

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 05 mar 2017 15:45

En zoals hier gesuggereerd werd rijden door de regen als voorbereiding.

Deze morgen solo gaan fietsen door strontweer, regen en rukwind (serieuze rukwinden).
+- 80 km afgehaspeld, zeiknat maar dat deerde niet.
Meeste last was heel koude vingertoppen, dit door doorweekte handschoenen.

Maar als voorbereiding kon dit wel tellen :!: :winkthumb: :D

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 05 mar 2017 18:26

:winkthumb: Goed gedaan. Hoe is het je vergaan voor wat betreft het eten?

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 05 mar 2017 18:31

fgrs schreef: En een soja drankje.
..


Tijdens de rit een bidon isotone drank (550 ml).
.
Is dat alles wat je gedronken hebt in bijna 3 uur fietsen?
Zou dan zeker nog een bidon meer drinken.

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 05 mar 2017 18:57

Ja, maar ondertussen drink ik meer tijdens een rit, heb me dat ondertussen eigen gemaakt.
Had wel eventjes voor de start een bidon isotone drank gedronken (in de wagen, op weg naar de start)

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 13 sep 2018 18:09

Hopelijk kunnen jullie adviseren. Mijn vroege ochtend ritten zijn van veel lagere kwaliteit dan mijn middag/avond ritten. Standaard heb ik in de ochtend een veel hogere hartslag, terwijl ik langzamer fiets onder vergelijkbare omstandigheden.

Een van de problemen die ik ervaar is dat ik in de morgen weinig eten weg kan krijgen, zowel als ontbijt als tijdens de rit. Al veel verschillende voedingen geprobeerd. Vanwege tijd is in de vroege morgen juist heel goed passend in mijn agenda.

Iemand advies of wellicht vergelijkbaar als mij? Dank alvast

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 sep 2018 18:30

Kennelijk ben je geen ochtendmens. Google eens wat bij elkaar over bioritme. Heb je ook extra last van omschakelingen van zomer/wintertijd?
Wat je zou kunnen doen, is eerder opstaan en meer tijd nemen voor je ochtendrituelen, Ontbijten, krant lezen, koffie drinken en dan poepen. Hoe lang voor vertrek sta je nu op?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 13 sep 2018 21:57

Opgepast nee-nee. In vlaanderen heeft poepen een heel andere betekenis. :oops:

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 13 sep 2018 22:22

Nee_Nee schreef: 13 sep 2018 18:30 Kennelijk ben je geen ochtendmens. Google eens wat bij elkaar over bioritme. Heb je ook extra last van omschakelingen van zomer/wintertijd?
Wat je zou kunnen doen, is eerder opstaan en meer tijd nemen voor je ochtendrituelen, Ontbijten, krant lezen, koffie drinken en dan poepen. Hoe lang voor vertrek sta je nu op?
Nee totaal geen last van omschakeling zomer/wintertijd. Tevens ook geen last van jetlags, ik reis veel en verteer dit makkelijk. En volgens mijn vriendin sta ik direct "aan" als ik op ben. Meestal sta ik een uur van te voren op met een lekker bakkie en ontbijt, echter is goed ontbijten (veel) moeilijk, ik krijg net aan een 1 broodje weg.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 13 sep 2018 22:54

Ik fiets zeer regelmatig naar mijn werk. S'ochtends met mindere snelheid zweet ik veel meer dan op de terugweg waarbij ik lekker door kan trappen. Is dit het geval van dat mijn lichaam nog niet optimaal presteert s'ochtends of heeft een schommelende suikerspiegel door het ontbijt hier ook mee te maken?
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 14 sep 2018 10:02

's Ochtends heb ik ook altijd meer moeite. Iets eerder op staan om op tijd te kunnen eten is lekker maar dan is het eerste halfuur mijn hartslag nog steeds hoger (10-15 bpm) dan normaal. Een oplossing hoef ik niet, die enkele wedstrijd die om 9:30 start is iets lastiger in het begin...

Plaats reactie