Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Simpele vragen aan Kickr Snap gebruikers.

Kleomantre
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 aug 2016 16:53

Kleomantre 05 jan 2017 23:55

Goedenavond,

Heb zojuist voor het eerst echt mn Kickr Snap gebruikt. Nou heb ik een aantal vragen.

Vanavond heb ik via de wahoo fitness app een ritje gemaakt met wat stijging in het begin en daarna afgezwakt om naar vlak te gaan. Wat me opviel is dat ik op het vlakke maar 22-25 km per uur fietste volgens de trainer. Dat rijd ik nog met een normale fiets met stoplichten en oversteekpunten als gemiddelde voor zon 25km. Kortom de snelheidsontwikkeling was veel te laag. Wat deed ik fout?

1. Ik geloof dat DC Rainmaker aangaf dat je op moment dat de roller je band aanraakt je twee volledige omwentelingen met de blauwe aandraaiknop moet maken. Klopt dat?

2. Bij uitproberen eergisteren heb ik even een calibratie gedaan (daar kwam ik wel zo aan de 37km voor een spindown). Vandaag echter niet, kan dat zoveel uitmaken?

3. Heb ik de verkeerde setting qua wiel misschien gekozen? Stond op Road bike c o.6 crr 0.0033


Verder nog een vraag over delen van de app met Strava. In mn rit heb ik even een pauze genomen om de serre open te zetten (werd toch wat warm) en meer drinken te pakken. Vervolgens nog even geapped. In de app heb ik op pauze gedrukt en daarna op resume, maar in gemiddelde berekening van Strava telt ie de pauzetijd mee.

1. Kan ik daar nog wat aan doen?

2. En hoe komt dat?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 07 jan 2017 11:15

Of de snelheid op de app normale waardes geeft tov de omstandigheden buiten kan ik je niet echt vertellen, ik gebruik de app nooit. Dus ook je andere vragen kan ik niet beantwoorden.

Yup, 2 volledige toeren. Om aan de gevraagde 35 per uur te geraken zou je wel eventjes behoorlijk moeten trappen, de bedoeling is ook dat je het vliegwiel de tijd geeft om op snelheid te komen. Rustig opbouwen van 20 per naar 35 per uur en dan de pedalen lossen.
De eerste keer is het belangrijk van een advanced spindown te doen en vervolgens een gewone. Je spindown tijd zou tussen de 10 a 15 seconden moeten zitten, bij de meeste mensen zit het tussen de 11 en 12.

Kleomantre
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 aug 2016 16:53

Kleomantre 08 jan 2017 21:50

Hey,

Ik heb 'm opnieuw gekalibreerd en daarna een uurtje gereden zonder verdere weerstand. Het gemiddeld kwam op 33,69 km/h uit. Dat lijkt me plausibel, das m'n snelheid met zeg maar geen windweestand/windje mee en geen snelheidsverlies door stoplichten of bochten.

Probleempje opgelost, verder super simpel systeem.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 09 jan 2017 14:00

Kleomantre schreef:Goedenavond,

Heb zojuist voor het eerst echt mn Kickr Snap gebruikt. Nou heb ik een aantal vragen.

Vanavond heb ik via de wahoo fitness app een ritje gemaakt met wat stijging in het begin en daarna afgezwakt om naar vlak te gaan. Wat me opviel is dat ik op het vlakke maar 22-25 km per uur fietste volgens de trainer. Dat rijd ik nog met een normale fiets met stoplichten en oversteekpunten als gemiddelde voor zon 25km. Kortom de snelheidsontwikkeling was veel te laag. Wat deed ik fout?

1. Ik geloof dat DC Rainmaker aangaf dat je op moment dat de roller je band aanraakt je twee volledige omwentelingen met de blauwe aandraaiknop moet maken. Klopt dat?

2. Bij uitproberen eergisteren heb ik even een calibratie gedaan (daar kwam ik wel zo aan de 37km voor een spindown). Vandaag echter niet, kan dat zoveel uitmaken?

3. Heb ik de verkeerde setting qua wiel misschien gekozen? Stond op Road bike c o.6 crr 0.0033


Verder nog een vraag over delen van de app met Strava. In mn rit heb ik even een pauze genomen om de serre open te zetten (werd toch wat warm) en meer drinken te pakken. Vervolgens nog even geapped. In de app heb ik op pauze gedrukt en daarna op resume, maar in gemiddelde berekening van Strava telt ie de pauzetijd mee.

1. Kan ik daar nog wat aan doen?

2. En hoe komt dat?
Waarom rij je op die Wahoo app, trekt toch op niks?
Ik rij ermee op Zwift.

Kleomantre
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 aug 2016 16:53

Kleomantre 09 jan 2017 16:52

@djatwork69:

Ik ben nog niet in het bezit van een dongle, heb zelf geen IPAd en wil mn foon niet voor Zwift oid gebruiken. De dongle is onderweg, plan er mee op Zwift te gaan.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 09 jan 2017 17:52

Kleomantre schreef:@djatwork69:

Ik ben nog niet in het bezit van een dongle, heb zelf geen IPAd en wil mn foon niet voor Zwift oid gebruiken. De dongle is onderweg, plan er mee op Zwift te gaan.
Je moet geen Ipad hebben, gewone laptop is ook goed.

Kleomantre
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 aug 2016 16:53

Kleomantre 09 jan 2017 21:51

Juist, dat is mijn plan. Maar duidde iPad aan omdat die waarschijnlijk Bluetooth heeft.

Plaats reactie