Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Conditie testen

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 okt 2016 19:29

Douglas schreef:Deze zat bij mijn test.
Afbeelding
is dit bij omslagpunt of max ?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 19 okt 2016 20:07

Dat staat er niet duidelijk bij. Mijn interpretatie is dat de linkerkolom (kolom 2, 3 en 4) de max is aangezien in de rechterkolom (5e kolom) het omslagpunt omdat bovenaan 'omslagpunt' staat en bij sommige renners iets lagere waarde die bij het omslagpunt horen.
o'7o

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 19 okt 2016 22:50

En het hangt sterk af van het protocol dat is toegepast.
Het maakt nogal wat uit of je in 10 min naar de max gaat of in bv 50 min. Een lange test geeft een veel realistischer beeld, maar is commercieel minder goed verkoopbaar (lees: te duur).
Wij krijgen vanuit ons werk om de paar jaar een test van 10 min, maar dan bereik je waardes die je in de praktijk (bv tijdens een cyclo) nooit haalt.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 20 okt 2016 11:01

Vanpeer schreef:Hallo

Ik ben 16 jaar en heb een vo2max van 82.
Mijn vetdrempel is 3.5watt/kg en mijn omslagpunt is 4.7watt/kg. De maximale waarde is 5.2 watt/kg.

Kan iemand mij vertellen of dit een beetje goed is?
Alvast bedankt
Dus als ik het goed begrijp ben je 16 en heb je een behoorlijk professionele test laten doen om je prestatiewaarden vast te leggen.
Vervolgens heb je geen idee wat je met deze waarden aan moet.

Als je niet weet wat je met de uitkomsten moet, vraag ik me af waarom je de test in de eerste plaats hebt gedaan.
Of heeft een trainer/ouder/clubgenoot je aangezet om deze test te doen?
In dat geval zou ik bij die persoon te rade gaan om je waarden te interpreteren.

Verder zou je ook op andere dingen af kunnen gaan om te kijken of je "een beetje goed bent". Doe eens mee aan een tijdritje of een koersje van een lokale club, en kijk hoe goed je mee kan.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 20 okt 2016 11:29

Ik denk dat het werkelijk een hele goede is. TS is na zijn openingspost wel heel snel verdwenen!
o'7o

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 20 okt 2016 21:19

Ja het lijkt erop.Hier zijn toch al wel enkele debutanten weggehoond.Wel min of meer wel begrijpelijk na ietwat bizarre post's. :evil:

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 okt 2016 21:42

ottorongo schreef:Ja het lijkt erop.Hier zijn toch al wel enkele debutanten weggehoond.Wel min of meer wel begrijpelijk na ietwat bizarre post's. :evil:
TS was vandaag ingelogd.

Maar dit heeft niets met wegpesten of weghonen te maken.

TS komt met gegevens die op zijn minst zeer twijfelachtig zijn en dan kun je dus kristische vragen verwachten hetgeen volgens mij volledig legitiem en gerechtvaardigd is.

Als je dus, zoals vermeulen ook al opmerkte,
vermeulen schreef: Dus als ik het goed begrijp ben je 16 en heb je een behoorlijk professionele test laten doen om je prestatiewaarden vast te leggen.
Vervolgens heb je geen idee wat je met deze waarden aan moet.


dan is het vreemd om hier te komen vragen of dat goed is aangezien je zo'n test niet zomaar doet en zeker met zulke resultaten zelf of via begeleiding wel zou moeten weten of die goed zijn.

Mijn reden om de post van TS bijna direct als een troll post te bestempelen. Als ik fout zit dan bij voorbaat mijn excuses aan TS 'Vanpeer' al denk ik niet dat ik ver naast zit.

Als de test gegevens allemaal kloppen dan kun je als TS toch gewoon antwoord geven en zeggen waar de test is uitgevoerd, met welk protocol etc.
Scan die test maar in en post hem zou ik zeggen.

Sorry maar ik vind het een beetje achterlijk om binnen te komen met: 'Ik loop 9,7 seconden over de 100 meter. Is dat goed?'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 okt 2016 23:52

De serie Onderbroekenlol voor Beginners hebben we inmiddels helemaal gehad. Nu krijgen we de reeks "log in met een onbekende nick en vraag of je volgend jaar de Tour de France kan winnen met statistiekje zus en me zo". Wordt ook altijd wel leuk op gereageerd.
Veni. Vidi. Fietsie.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 okt 2016 00:15

Iemand die Vanpeer heet is een Belg en daarom denk ik dat de TS te goeder trouw is.
Hij gooit gewoon wat in de groep, geheel volgens de tijdgeest a la, moet ik een rooie fiets kopen of zou een wit zadel beter bij de rest passen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 okt 2016 20:10

Keezx schreef:Iemand die Vanpeer heet is een Belg en daarom denk ik dat de TS te goeder trouw is.
Heb je weer uit de Pot Belge lopen snoepen? Je opmerking raakt kant noch wal.

TS Vanpeer reageer eens aangezien je wel leest maar verder nergens op reageert !
Een open en eerlijke discussie kunnen we voeren maar dan wel met onderboowde testgegevens van jou kant.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 21 okt 2016 20:36

misschien zit ie vast....

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 okt 2016 20:46

Zorro schreef:
Keezx schreef:Iemand die Vanpeer heet is een Belg en daarom denk ik dat de TS te goeder trouw is.
Heb je weer uit de Pot Belge lopen snoepen? Je opmerking raakt kant noch wal.

TS Vanpeer reageer eens aangezien je wel leest maar verder nergens op reageert !
Een open en eerlijke discussie kunnen we voeren maar dan wel met onderboowde testgegevens van jou kant.
Wedden dat ik de spijker op z'n kop sla?
Ik heb een fijne neus voor dat soort dingen, hij is gewoon geschrokken van jou.
Af en toe op Wielertoerist.be kijken en je voelt de culturele verschillen wat beter aan.
Vanpeer is een gevoelige jongen en daar moet je niet meteen met de stoomwals overheen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie