Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat eet een tour de france renner

ukkie
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 dec 2006 01:53

ukkie 14 jul 2010 00:28

wat eet een tour de france renner allemaal.

tjeetje waar laten ze dat allemaal man. :rolleye:

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 14 jul 2010 00:34

tja, niet zo vreemd....

ga in ons vlakke landje maar eens 5 uur op de fiets zitten in hoog tempo en kijk wat een beetje fietscomputer aan calorieverbruik aangeeft.

ok, die apparaten zijn verre van nauwkeurig maar iedereen snapt dan gelijk dat 9000 calorieen niet zo "verbazingwekkend" is in een zware tour-etappe met heftige col's
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 14 jul 2010 10:44

Het grote verschil is tov "ons" is dat zij ook al eiwit tijdens het fietsen in nemen.

Ik voel gelijk een "chocomelk tijdens het fietsen" discussie aankomen, dan zeg ik alvast 1 ding: vet!
je fietst wat...

stoempert
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 mar 2010 10:30

stoempert 14 jul 2010 12:44

Plus alle pilletjes, poedertjes en niet te vergeten wine-gum :)

ot: Is het trouwens correct dat er tegenwoordig geen infusen (met legale inhoud) mogen worden gezet? Dit is toch wel een goede manier om dat lastige maag-darmstelsel te omzeilen bij dit soort extreme omstandigheden.

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 14 jul 2010 13:02

moet zeggen dat ik het eigenlijk nog wel vind meevallen.

allemaal snel verteerbare spullen en qua hoeveelheden per keer valt het ook nog mee.


Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jul 2010 13:20

Het klinkt niet heel abnormaal maar ik vind de aantallen gram pasta nogal vaag.

's morgens 150 gram pasta; voor de race 150 gram pasta en 's avonds 250 gram pasta.
Dat is 550 gram pasta.

Normaal eet ik tussen 80-100 gram pasta (droog gewicht) in een avond maaltijd. Gekookt is dat natuurlijk meer.

Hebben ze het in dit artikel nu over droge of gekookte pasta?
Live fast; die young. mijn blog

stoempert
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 mar 2010 10:30

stoempert 14 jul 2010 13:49

Ben ook ook wel benieuwd. Bij ongekookt gewicht lijkt het me net iets teveel van het goede, bij gekookt gewicht vind ik het zeker niet veel en lijkt het eerder vrij weinig.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jul 2010 14:02

[quote="Stoempert"](...)
ot: Is het trouwens correct dat er tegenwoordig geen infusen (met legale inhoud) mogen worden gezet? Dit is toch wel een goede manier om dat lastige maag-darmstelsel te omzeilen bij dit soort extreme omstandigheden.[/quote]

Volgens mij valt dit onder verboden methoden. Discutabel als je het mij vraagt, aangezien voedingsstoffen niet beter opgenomen worden indien je ze rechtstreeks het bloed in spuit en er in die zin dus geen prestatiebevorderend effect is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dvangennip
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
Locatie: Breda
Contact

dvangennip 14 jul 2010 14:23

[quote="53x11"][quote="Stoempert"](...)
ot: Is het trouwens correct dat er tegenwoordig geen infusen (met legale inhoud) mogen worden gezet? Dit is toch wel een goede manier om dat lastige maag-darmstelsel te omzeilen bij dit soort extreme omstandigheden.[/quote]

Volgens mij valt dit onder verboden methoden. Discutabel als je het mij vraagt, aangezien voedingsstoffen niet beter opgenomen worden indien je ze rechtstreeks het bloed in spuit en er in die zin dus geen prestatiebevorderend effect is.
[/quote]
Ik heb ooit eens gelezen dat dit verboden is omdat het risico te groot is dat er misbruik gemaakt wordt en er dus ook minder legale zaken toegediend worden. Het simpelweg verbieden van de methode maakt het lastiger om de spullen bij te hebben om bijvoorbeeld bloed toe te dienen. Grootste nadeel is zoals 53x11 zegt dat opname van stoffen nu via het maag/darmstelsel moet en dat zou te langzaam zijn om bijvoorbeeld genoeg vocht binnen te krijgen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jul 2010 14:28

[quote="53x11"]Discutabel als je het mij vraagt, aangezien voedingsstoffen niet beter opgenomen worden indien je ze rechtstreeks het bloed in spuit en er in die zin dus geen prestatiebevorderend effect is.
[/quote]

Als je maag zo van streek is dat je niks binnen krijgt is een infuus toch wel prestatiebevorderend.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jul 2010 14:35

Ja, maar slapen en (gewoon) eten zijn ook prestatiebevorderend, een spalkje bij een botscheur ook. Het fair play of gezondheidsargument gaat derhalve niet op (IMHO) bij infuus-voedingen.

Sorry voor de off-topic..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 jul 2010 18:11

Van een infuus met "legale" inhoud alszijnde NaCl, glucose, misschien wel een plasmavervanger als voluven, verdunt je bloed.
De hoeveelheid vaste stof wordt per ml minder. Het Hematocriet is de hoeveelheid vaste stof (Gevormd door de rode bloedcellen).
Oftewel met een infuus kan je het hematocriet verlagen.....mag vast niet.

Plaats reactie