Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Stand plaatjes-probleem knie

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 28 jul 2016 09:10

Ik heb andere schoenen gekocht maar heb nu last van mijn linker knie, ik vermoed dat de FM ze er niet goed heeft opgezet.
Een foto in bijlage, ik heb ze nu iets hoger gezet en scheef, de plaatjes stonder er recht op.
Indien tips, graag!

Afbeelding

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 28 jul 2016 09:20

Heb toevallig afgelopen weekend ook mijn plaatjes vervangen en daarna precies hetzelfde aan m'n linkerknie (buitenkant)

Heb na die rit het plaatje iets gedraaid omdat ik het idee had dat ik normaal met mn hak iets verder naar buiten sta.

Nu is het afwachten hoe het gaat.

Trouwens de fietsenmaker heeft ze er heus wel goed opgezet alleen verschilt het per persoon hoe ze precies moeten staan.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 28 jul 2016 09:24

geertjeb schreef:Heb toevallig afgelopen weekend ook mijn plaatjes vervangen en daarna precies hetzelfde aan m'n linkerknie (buitenkant)

Heb na die rit het plaatje iets gedraaid omdat ik het idee had dat ik normaal met mn hak iets verder naar buiten sta.

Nu is het afwachten hoe het gaat.

Trouwens de fietsenmaker heeft ze er heus wel goed opgezet alleen verschilt het per persoon hoe ze precies moeten staan.
Daar ben ik toch niet zo zeker van, ik had mijn vorige schoenen meegegeven om te vergelijken en die stonden er totaal anders op.
Zoals ik zei stonde de plaatjes recht op de schoen, op mijn vorige staan die wat scheef.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2016 09:54

Het is onrealistisch om te verwachten dat de FM de plaatjes op exact dezelfde manier op de schoenen zet, zeker als het om een ander model schoenen gaat. Die streepjes die op de onderkant staat ter referentie verschillen nog al eens tussen de linker en rechter schoen, laat staan tussen 2 verschillende modellen.

Gewoon een inbus meenemen het eerste ritje en accepteren dat je het een beetje bij moet stellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 28 jul 2016 10:05

Ik heb dit tooltje om de plaatjes altijd hetzelfde te plaatsen op andere schoenen; Ergon TP1
https://www.google.nl/search?q=ergon+pe ... on+tp1+keo
Werkt best oke.

De pedaalas zou ongeveer ter hoogte van de bal van je voet moeten zitten en verder een beetje recht uitgelijnd, maar uiteindelijk is het voor iedereen persoonlijk uiteraard..

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 28 jul 2016 11:59

maar moeten de plaatjes scheef staan of is dit ook persoonlijk. Ik had totaal geen last van mijn knieen en nu ineens wel, hatelijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2016 12:06

Die plaatjes moeten zo staan dat jij je benen op een natuurlijk manier kan bewegen. Bij mij staan de plaatjes nooit exact recht, daar zijn m'n benen schijnbaar veel te krom voor. Al klopt de bedrukking op de meeste schoenen ook gewoon niet, op meest recente set schoenen had ik ze recht gezet en dan raakte de hak van de schoenen de crank al bijna.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 28 jul 2016 12:24

amclassic-fan schreef:Die plaatjes moeten zo staan dat jij je benen op een natuurlijk manier kan bewegen. Bij mij staan de plaatjes nooit exact recht, daar zijn m'n benen schijnbaar veel te krom voor. Al klopt de bedrukking op de meeste schoenen ook gewoon niet, op meest recente set schoenen had ik ze recht gezet en dan raakte de hak van de schoenen de crank al bijna.
Bij mij staan ze naar binnen gekanteld, zoals op mijn vorige schoenen. Ik hoop dat het zo lukt of ik kan de criq op mijne buik schrijven

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 28 jul 2016 12:37

Ik heb ook die ergon en das best ok. Zet die van mij altijd met de hak zo dicht mogelijk bij de pedaal as. Werkt perfect. Beetje afwijking vang je wel op de met de ruimte op de plaatjes.
Biking is Living!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 28 jul 2016 13:01

What makes the boat go faster?

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 01 aug 2016 12:53

Schoenplaatjes monteren is inderdaad iets persoonlijk. Ik laat dit niet door de fm doen. Bij mij staan ze iets naar binnen, dus de neus van de schoen iets naar buiten.
prj

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 aug 2016 14:04

om deze reden (en vooral vanwege luiheid) staan mijn nieuwe fietsschoenen dus al een jaar in het schoenenrek :evil:

Plaats reactie