Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

analyse/interpretatie cijfers vermogen

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 07 jan 2017 11:29

Het GC equivalent daarvan is je TSB (Training Stress Balance).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2017 12:50

Voor mij persoonlijk met stip één van de meest nutteloze features. Ik heb geen grafiekje nodig om me te vertellen dat ik na 3 lange intensieve dagen op de fiets niet meer fris ben en m'n lichaam wat herstel kan gebruiken.

Bijkomende tekortkoming is wat mij betreft dat het volledig gebaseerd is op de TSS waarde van je trainingen, dat moedigt aan tot extra hard trainen, want dan stijgt je chronic training load.

Je zult je eigen lichaam moeten leren kennen en aan moeten leren voelen wanneer je rust nodig hebt. Niemand herstelt precies even snel. Daarnaast is herstel van zeer veel factoren afhankelijk waar je Garmin (of ieder ander programma) geen weet van heeft. Trainen of koersen en de rest van de dag op een hotelbed liggen heeft toch een ander effect dan vervolgens een vijver uitgraven in de tuin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jan 2017 12:55

amclassic-fan schreef:...................... Trainen of koersen en de rest van de dag op een hotelbed liggen heeft toch een ander effect dan vervolgens een vijver uitgraven in de tuin.
Topantwoord.

Vele boekjes/schema's/... houden geen of weinig rekening met het feit dat de meeste "fietsers" ook gewoon gaan werken.
En sommigen ook nog eens in ploegen vroege/late/nacht, week/weekend
I know myself like no one else
Nothing to defend

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 07 jan 2017 15:49

Mijn vraag kwam inderdaad nogal zwart/wit over. Ik heb al wel gemerkt dat als ik bijvoorbeeld 3 dagen op rij wat minder goed slaap zich dit vertaalt in een slechtere recuperatie. Of dat een training op vrijdagavond wat anders is als eentje op maandagmiddag.

Maar zo'n grafiek als PMC vind ik desalniettemin een handige leidraad. Zo heb ik in november naar mijn gevoel een erg goeie trainingsmaand gedraaid, goed opgebouwd zonder echt vermoeidheid op te bouwen. Met dat in het achterhoofd weet ik wat mijn lichaam +/- aan kan qua trainingsintensiteit. Zo'n grafiek is niet heilig, das een feit, maar voor jezelf (ieder persoonlijk) kan je er toch wat van opsteken.

eric_v
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:33

eric_v 01 mar 2017 09:58

Ik heb gisteren een ritje in zwift gedaan maar de verbinding met mijn powermeter was niet goed in het begin.
Volgens zwift trapte ik zelfs even meer dan 2000watt. De rit geïmporteerd in golden cheetah alleen nu wil ik graag die piek van 2000watt weghalen/aanpassen., kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

debuysserk
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19

debuysserk 01 mar 2017 10:00

Er is een Edit tab helemaal rechts in de workout view, daar kan je per seconde de waardes wijzigen.

eric_v
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:33

eric_v 01 mar 2017 10:25

Oke top! Thanks

Plaats reactie