Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

slakkentempo duurtraining :)

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 09 apr 2018 16:44

Ook al rij je iedereen aan gort, vroeg of laat kom je toch wel iemand tegen die datzelfde met jou doet. Bescheidenheid siert de mens.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 09 apr 2018 17:40

Ernie C. schreef: 09 apr 2018 15:16 Als er netjes naar die nuance wordt gevraagd wordt er door beni toch duidelijk gemaakt dat die er niet is. Zijn broer is de beste wielrenner, hardloper en bokser op aarde. Hij heeft alleen de pech dat hij nooit ontdekt is...
Te snel om ontdekt te worden natuurlijk. Maar goed, genoeg hierover. Persoonlijk kan ik het niet echt opbrengen om een duurrit te doen. Ik beleef het meeste plezier om "hard' te fietsen. Gelukkig train ik nergens voor, dus dan mag het . Toch?
Mijn Strava

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 09 apr 2018 17:57

Kijk Ernie C. Je trekt alweer een bijdehande conclussie maar hoe weet jij dat hij nooit ontdekt is?? Er is meer aandacht in de pers aan hem besteed dan je zal denken. Hoe nou eens op met dat mondje meteen open trekken. Want daar zijn ze in Nederland heel goed in maar als het puntje bij paaltje komt is het huilie,huilie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 apr 2018 18:49

@Beni, jammer dat je zo reageert. Je komt hier zelf iets vertellen wat nergens over gaat, terwijl je ook niet wilt reageren op wat er gevraagd wordt. En als je zo'n moeite heb met hoe Nederlanders reageren (de Belgen doen het beter?) erger je niet en laat het forum links liggen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 apr 2018 19:10

herrick schreef: 09 apr 2018 17:40 Te snel om ontdekt te worden natuurlijk. Maar goed, genoeg hierover. Persoonlijk kan ik het niet echt opbrengen om een duurrit te doen. Ik beleef het meeste plezier om "hard' te fietsen. Gelukkig train ik nergens voor, dus dan mag het . Toch?
Tegen plezier beleven kan niemand iets hebben. Vooral doen wat je leuk vindt zou ik zeggen :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 09 apr 2018 19:24

Is het mogelijk om dan nu te stoppen met het afvangen van vliegjes en terug te gaan naar de kern van het topic?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 apr 2018 19:48

beni schreef: 09 apr 2018 17:57 Kijk Ernie C. Je trekt alweer een bijdehande conclussie maar hoe weet jij dat hij nooit ontdekt is?? Er is meer aandacht in de pers aan hem besteed dan je zal denken. Hoe nou eens op met dat mondje meteen open trekken. Want daar zijn ze in Nederland heel goed in maar als het puntje bij paaltje komt is het huilie,huilie.
Dat mondje opentrekken en huilie, huilie herken ik meer een jouw bijdrages hier maar dat terzijde.

Je broer is dus een geweldige topsporter met veel ervaring? Wellicht heeft hij zo goed naar zijn lichaam leren luisteren (of ligt juist daar zijn talent) dat hij die schema's niet (meer) nodig heeft. Uiteindelijk moet je trainen naar het vermogen van je lichaam en niet naar wat er in boekjes of op het internet staat.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 10 apr 2018 00:28

Ik begrijp uit die hele discussie niet wat beni hier verkeerd heeft gedaan en vind de reacties op zijn post zelfs irritant/flauw.Misschien omdat ik een Belg ben? :roll:

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 10 apr 2018 07:45

ottorongo schreef: 10 apr 2018 00:28 Ik begrijp uit die hele discussie niet wat beni hier verkeerd heeft gedaan en vind de reacties op zijn post zelfs irritant/flauw.
Ik denk omdat 'iedereen aan gort rijden' niet past bij 'slakkentempo duurtraining'.

On-topic.
Voor mijn gevoel gingen de rustige duurritten ook echt rustig, had niet het gevoel echt inspanning te leveren. Beetje wind, dijkje op, hartslag schoot meteen omhoog. Dus het voelde gewoon als traag. Inmiddels, enige tijd verder, is mijn hartslag veel stabieler. Beetje meer inspanning is niet direct zichtbaar in mijn hartslag. Het fietst nu gewoon lekker, ook tegen de wind in. Gemiddelde snelheid is een paar km/uur hoger. Ook is mijn hersteltijd veel korter. Kortom, het was zeker de eerste periode echt doorzetten, maar het heeft me wat opgeleverd.

Oja, en gemiddelde is natuurlijk niet zo belangrijk, maar 1 km/uur sneller, scheelt best veel tijd als ik van hier naar Verona ga fietsen in augustus. Tel daarbij op de kortere hersteltijd, maakt mijn kansen om op een leuke en verantwoorde manier deze uitdaging aan te gaan, toch beter.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2018 08:04

ottorongo schreef: 10 apr 2018 00:28 Ik begrijp uit die hele discussie niet wat beni hier verkeerd heeft gedaan en vind de reacties op zijn post zelfs irritant/flauw.Misschien omdat ik een Belg ben? :roll:
Misschien omdat hij vindt dat zijn broer beledigd wordt terwijl in iets andere maar nette bewoordingen gevraagd wordt of hij ook af en toe een rondje door de polder rijdt van twee uur (wie doet dat niet hier op het forum) of met een groepje mensen met een kilootje meer meerijdt. Geen belediging imho en de context is ook nog eens om een ondergrens aan te geven in de vraag op welk niveau hij presteert, niet om het het niveau van zijn broer te beschrijven. Zijn reacties op die vraag zijn niet bepaald vriendelijk.

Zonder het antwoord op die vraag heeft zijn post geen enkele informatieve lading meer alleen dat beni heel erg trots is op zijn broer (en met dat laatste is natuurlijk niks mis).
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 apr 2018 08:11

Gisteren heerlijk een rondje van 2uur in slakkentempo gereden, 25km/h 101hf gem.
Moet hiervoor wel echt mijn best doen, gaat een beetje tegen de natuur in qua gevoel van actief bezig zijn.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

pedaalridder
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2013 18:56

pedaalridder 10 apr 2018 09:34

vincent75 schreef: 10 apr 2018 08:11 Gisteren heerlijk een rondje van 2uur in slakkentempo gereden, 25km/h 101hf gem.
Moet hiervoor wel echt mijn best doen, gaat een beetje tegen de natuur in qua gevoel van actief bezig zijn.
Wat is je omslagpunt? Zit je met die 101hf gem. niet in de actieve herstelzone?
Dan ben je aan het fietsen en niet aan het trainen (lees: je geeft jouw lichaam geen prikkel om volgende keer beter te worden). Maar misschien wil je dat ook wel niet..

Plaats reactie