Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen voor Fiets Elfstedentocht

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 01 mar 2016 18:13

Ik heb hem afgelopen jaar voor de eerste keer gefietst. De eerste paar uur zou ik niet te snel van start gaan. Gewoon 22 km per uur aanhouden en ergens een goeie lange rust nemen. Ik heb hem gefietst op 2 sneden brood en onderweg koeken. Maar dat is snel op.....gewoon een goeie hamburger kopen, doet wonderen met je. Vergeet ook niet dat onderin er een gemene wind kan staan en je daar nog een km of 50 moet trappen in totaal. Ook dit jaar doe ik hem weer mee, maar fiets sinds vorig jaar iedere weekend een km of 100 tot 150....En qua kleding.....koop gelijk iets goeds want die fout heb ik eerst ook gemaakt om iets van de Aldi of Lidl te kopen.

ane
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 sep 2014 16:25

ane 03 mar 2016 13:29

Hou er rekening mee dat het 's ochtends vroeg best wel fris kan zijn. Als het regent kun je behoorlijk verkleumen bij de stempelposten.

Remko_oe
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2016 08:56

Remko_oe 28 apr 2016 13:46

Even een kickje, over 2,5 week is het zover.
Status tot nu toe:
Kleding is redelijk in orde.
Eten onderweg is in orde en duidelijk in kaart wanneer ik wat moet eten/drinken.

Fietsconditie is redelijk goed toegenomen, afgelopen zondag voor het eerst 130km gefietst in 5u20. Ik heb maar 10 minuten pauze genomen ivm hagel/sneeuwbuien etc. en moest gewoon even schuilen.
Later die middag wel last van verzuring en de dagen erna wat spierpijn..
Gisteren (na 72 uur rust) weer 60km zonder centje pijn gefietst.

Ik twijfel nu wat ik komende 2 weken nog moet doen.
Ik heb nog 2 trainingsweekenden en de avondjes door de weeks.
Qua tijd kan ik maximaal een tocht van 6 uur maken in de weekenden.
Zal ik beide weekenden een tocht van 120-140km fietsen? Of zal 1 weekend ook nog volstaan?
Door de weeks fiets ik 1 a 2x een tocht van 50-60km.
Verder dagelijks woon-werk a 7km enkele reis.

Plaats reactie