Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

trainer + indoortrainer

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 10 nov 2015 13:45

Een smart trainer is sowieso een prijzige optie.

Om even verder te gaan wbt geschikte adapters voor je fiets en andere trainers:
https://kurtkinetic.com/products/kinetic-traxle/
Als je op deze site doorklikt naar de trainers zie je smart trainers. Echter wordt hier met smart bedoeld dat op de trainer een soort sensor zit welke het vermogen (berekend via de snelheid en de weerstandcurve) via bluetooth uitzendt. Dus niet smart door het automatisch aanpassen van de weerstand.

Edit, onderstaande doet er niet toe na verduidelijking van hoedinie.
Wat ik niet helemaal begrijp. Je wil met een MTB op een indoortrainer. Je gebruikt dan de MTB als zomerfiets en in de winter helemaal niet? Of ga je iedere keer banden wisselen als je een keer buiten wil fietsen? Of heb je een extra wiel?
Ik heb namelijk het gevoel dat je met een moeilijke weg bezig bent, met bijbehorende kosten. Dat terwijl een nu voor jou minder logische weg uiteindelijk een zelfde zo niet betere oplossing geeft.
Laatst gewijzigd door opperhoofd op 10 nov 2015 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 10 nov 2015 14:17

ehh nee, ik heb een Trek Domane 4.3 Disc. Dit is een racefiets met steekas. Ik heb geen MTB en wil dus indoor kunnen fietsen.
Laatst gewijzigd door hoedinie op 11 nov 2015 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 10 nov 2015 15:17

Ok, je hebt al veel gezocht naar trainers. Heb je een lijst welke je graag zou willen?
Een top 5 en dan van boven naar beneden contact opnemen met de fabrikant of jouw fiets geschikt is voor de trainer.

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 10 nov 2015 16:17

Een lijst heb ik nog niet. Ik ben nu wel een lijst aan het maken met welke trainer ik uberhaupt KAN gebruiken. En daar struikel ik over. Heb inmiddels wel diverse partijen inderdaad aangeschreven.

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 11 nov 2015 21:54

Opperhoofd (en andere kinetic rock & roll gebruikers):

ik lees dat er gebruikers zijn die klagen over het op en neer stuiteren waarbij het achterwiel de grond raakt. Zelf ben ik niet de lichtste en maak mij dus wat zorgen om voor deze te kiezen. Is dit terecht?

Tacx is inmiddels definitief van de lijst ivm niet compatibel.
Momenteel heb ik op de shortlist de kinetic rock and roll en de Elite e-motion staan en zou ze eigenlijk allebei willen proberen. Iemand enig idee waar en of dit mogelijk is?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 11 nov 2015 22:26

hoedinie schreef:Opperhoofd (en andere kinetic rock & roll gebruikers):

ik lees dat er gebruikers zijn die klagen over het op en neer stuiteren waarbij het achterwiel de grond raakt. Zelf ben ik niet de lichtste en maak mij dus wat zorgen om voor deze te kiezen. Is dit terecht?

Dan kun je beter de Roadmachine nemen. Ik zelf heb nooit de toegevoegde waarde begrepen van de R&R.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 12 nov 2015 08:30

Wat ik ervan begrepen heb bij de FW is dat de rock & Roll meebeweegt (Zie ook youtube) en daardoor minder druk op de achteras zou geven. Nadeel van een vaste trainer zoals de Roadmachine is dat met mijn gewicht er weleens teveel kracht op de achteras zou kunnen komen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 nov 2015 08:41

Puur technisch blijft de druk hetzelfde. Gewichtslimiet voor R&R is 113kg, zwaarder dan adviseert KK een Roadmachine. Zie ook https://support.kurtkinetic.com/hc/en-u ... -and-Roll-
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 12 nov 2015 08:43

Die had ik gemist. Op de limiet rijden lijkt me niet verstandig. valt deze dus ook af.
Dan toch maar ergens op zoek naar een plek waar ik de elite e-motion kan uitproberen

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 nov 2015 08:46

Of een 2e hands Schwinn op de koop tikken via Marktplaats.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 12 nov 2015 09:28

Het antwoord doet er voor jou niet meer toe maar wellicht wel voor anderen die het topic lezen.

Bij de Kurt Kinetic R&R kan het voorkomen dat het achter wiel de grond raakt. Dat is dan op te lossen door iets meer spanning op de elastomeren of aan beide zijden een plankje oid onder het voorste deel van de poten te leggen.

Of het bewegen voor jou prettig is is persoonlijk. Sinds de R&R kan ik veel langer indoor fietsen zonder last te krijgen van het zitvlak. Met bv de tacx die ik heb gehad had ik het idee op een stuk beton te zitten.

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 16 nov 2015 10:33

Nog steeds de knoop niet doorgehakt.
Ik vraag me af: Is het verstandig om met 110 kilo een carbon fiets in een trainer te steken? Kan het frame dit qua krachten die op de achteras komen wel aan? Zijn tenslotte totaal andere krachten als dat je op de weg fietst.

Plaats reactie