Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Maagproblemen bij inspanning

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 01 okt 2015 11:45

rokseltje schreef:Ik denk niet aan Angina. Volgens mij zou je met hart problematiek ook meer andere klachten moeten krijgen. En Angina bijv. Zou al werdee optreden dan na zo veeel tijd inspanning. Volgens mij had Rob zowiezo niet zo lang kunnen rijden als hij een accuut hartprobleem had gehad. Maar ik weet het niet zeker ook..
Rokseltje. Op 18 augustus jl. heb ik 3 bypasses gekregen. Van augustus 2014 tot de datum van interventie heb ik bijna 7000 km gefietst. Zoveel km's doe je idd niet als je constant pijn hebt. Hierover valt veel te zeggen, oa. dat pijn voor de geharde fietser gewoon is. Gewend om vaak in de anaerobe zone te rijden weerlegt grenzen, zowel lichamelijk als geestelijk.
Tijdens het telefonische aanmeldingsgesprek met een lokale hartkliniek in Italie, was de eerste vraag of ik aan wielrennen deed. Ik kon meteen komen.
Ik ben nu 6 weken verder en heb gisteren de eerste 35 km op de racefiets afgelegd.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 01 okt 2015 12:22

Ik heb het de afgelopen tijd in de gaten gehouden en zo lang ik niet langdurig boven mijn (of tegen mijn) anaerobe drempel fiets en voldoende eet gaat het goed.
Afgelopen zondag met de forumrit ging het allemaal best goed. Kon prima meekomen en de belemmerende factor waren op een gegevens moment mijn benen en niet mijn maag. ;-)

Ik blijf het in de gaten houden en hou er ook rekening mee. Tot nu toe lijkt het voornamelijk een combinatie van hoge inspanning en verkeerd/te weinig eten.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 01 okt 2015 15:35

De eerste keer dat ik iets vanuit de maagstreek voelde opkomen was op een ochtend aan het einde van een lastige beklimming. Mijn eerste reaktie was dat m'n ontbijt verkeerd was gevallen.
Bel jouw dokter en schep helderheid. Is het loos alarm wees dan blij, is het wel een serieuse zaak dan kun je de juiste maatregelen nemen voordat het e.e.a. escaleert. Houd ons op de hoogte.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie