Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

+ 100 km ritten

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 12 aug 2015 10:20

hier toch al een paar keer gehad.
regen is nu nie echt een motivator voor mij.
koud en droog np extra laagje en gaan.
maar nattigheid, ... nooit echt een fan van geweest
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 13 aug 2015 22:05

Wat ik zelf ervaren heb bij het 'leren' fietsen van langere afstanden is het geleidelijk opbouwen van de afstand, bijvoorbeeld elke week 10km erbij (en je daar strak aan houden). Voor mij werkt het ook om bezienswaardigheden op zo'n route te plannen. Een andere tip zou zijn om bij doordeweekse trainingen (max 2 uur) stukken met hogere intensiteit te trappen. Dat zorgde er bij mij voor dat ik een veel betere conditie kreeg. Voor langere tochten hanteer ik verder de gouden regel dat ik rustig begin.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 14 aug 2015 12:33

okay, tacx blue motion is binnen.
nu nog garmin ant+ dongle en we kunnen de basis onderhouden in eender welk weer.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 14 aug 2015 13:19

Zo he voor de snelle beslisser.
Goed bezig!

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 14 aug 2015 13:21

als de basis breder wordt volgt de rest eveneens.
goede raad opvolgen en ervoor gaan.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 15 aug 2015 14:50

Ik snap er niks van. Je wilt 100+-ritten beter rijden en dan koop je een Tacx? Betekent dat dat je 4 uur op de Tacx gaat zitten en dan rustig fietsen? Tenzij je heel bijzonder in elkaar zit is dat de beste demotiveerder die er is. Dat is ongelofelijk saai en statisch en daardoor extra belastend voor (o.a.) je kont. Het is al een hele prestatie om het er een uur op vol te houden, en de meesten trainen er juist intensief op, met intervallen, tegen de saaiheid. En dat is volgens mij precies omgekeerd aan wat jij wit bereiken.

Ik draai voor 100 km mijn hand niet om, ben diesel van nature, maar ik ben volgens mij vooral zo'n kilometervreter geworden van fietsvakanties. Bagage mee en dan de hele dag doen over het bereiken van de volgende bestemming. Dat deed ik voordat ik sneller ging fietsen, en volgens mij heeft dat mij een prima basis gegeven. En oja, dat was nog in de tijd dat er geen fatsoenlijke fietscomputers waren (oma vertelt ;) ): snelheid deed er niet toe.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 15 aug 2015 16:11

Donderdag 100km en vandaag 115km. Snelheid tussen de 25 en 30 met een cadans van minimaal 90. Geen centje pijn, bedankt mannen voor de tips.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 15 aug 2015 16:23

@louise.
100km + is is inderdaad waar we heenwillen en liefst verder ook.
mee ga geen 4u op die tacx zitten.
die zal vooral zijn om de winter door te komen en door de week wat meer te kunnen fietsen.
om zo na de winter ook niet te veel conditie enzo kwijt te zijn.
bij redelijk weer gaan we hoe dan ook naar buiten.

tacx is geen vervanging om buiten te fietsen eerder een aanvulling
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 16:23

@Gastheerg daar ben ik volledig met je eens. Vrijdag 7 augustus heb ik meer dan 117 km gereden maar dat was eigenlijk niet de bedoeling ik heb gewoon verkeerd gefietst en later wist ik niet meer precies waar ik was. Maar het was heerlijk weer en ik heb genoten ondanks dat ik per ongeluk al in België beland was. :lol:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 aug 2015 17:10

Gewoon zorgen dat je geen al te geavanceerde routeplanner bij je hebt. Ik raad aan een beduimeld briefje met pindakaasvlekken dat na een paar uur tot een onleesbare zweetklieder in een van je shirtzakken is getransformeerd. Dan wordt het ritje van 90 km naar je vrienden in België vanzelf 125 km. :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
SevenofNine
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:32

Gebruikersavatar SevenofNine 15 aug 2015 17:24

Idd, het is offtopic maar zijn er nog wel fietsers/wielrenners die zonder strava of garmin kunnen rijden en dan nog plezier beleven aan hun ritje?In mijn beleving zijn de leukste ritten, ja ook de lange, de ritjes die niet gaan zoals gepland....

Overigens ik begrijp best dat er controlfreaks zijn die dat doodeng vinden...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 18:02

@SevenofNine Dat kan je met Strava ook gewoon overkomen hoor. Wegen die plots zandpaden blijken te zijn. Maar goed, de afstand kun je wel duidelijk hebben.

Plaats reactie