Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Eten na duurtraining

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 03 aug 2010 00:24

Het is ook niet óf - óf.
Die hersteldrank gebruik ik direct na een training (niet een van een uurtje, maar zeg 4-6 uur). Zitten toch allemaal goede dingen in.

tav die gelletjes: ik heb van alles geprobeerd maar zeker bij langere inspanning krijg ik al rijdend geen repen oid meer weg, meeste gelletjes ook niet, isostar is ongeveer enige die ik verdraag. Alleen tijdens (stempel) pauze eet ik een reepje of zo.

En uiteraard blijf ik na een training ook trek houden :) en eet dan regelmatig de rest van de dag door.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 03 aug 2010 02:21

Tijdens mijn duurtraining, 5 uurtjes, D1/D2 van gisteren op zwaar heuvelachtig terrein; het volgende weggewerkt;
4 x bidon met sportdrank (750 ml)
2 x energiereep
3 x banaan
1 x musliereep

Bij thuis komst;
1x koud pilsje
1x bord pasta
1x 1L water
1x flinke kom yoghurt
1x halve zak chips

Lijkt me voldoende voor een goed herstel ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 03 aug 2010 10:46

@daPoker, ik neem aan dat je bidons onderweg ergens vult en bananen pakt. Past niet allemaal achter in zakken.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 03 aug 2010 10:54

[quote="Foxx"]@daPoker, ik neem aan dat je bidons onderweg ergens vult en bananen pakt. Past niet allemaal achter in zakken.[/quote]

Yep... de bidons vul ik onderweg even bij met AA-drink of iets dergelijks.
De rest zit toch echt allemaal in de achterzakjes van m'n shirtje.
Daar past voor een lange rit het volgende in:

- Fototoestelletje voor mijn blog ( http://www.pokergraphics.com/koersvandedag )
- iPhone
- huissleutels
- 3 a 4 bananen
- 2 muslierepen
- 2 energierepen
- 2 tabletjes dextro energy (voor noodgevallen)

Als ik thuis weg rij voel ik me alles behalve 'n wielrenner... meer een pak-ezel :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 03 aug 2010 11:00

Probleem heb ik ook een beetje. Namelijk, 3 achterzakken waar 8 boterhammen (2 zakjes van 4), een extra flesje water, telefoon en huissleutels in moeten. 2 grote bidons op de fiets. En dan zie ik hier ook nog mensen die allerlei foto's maken tijdens enorm lange duurritten. Waar laat je zo'n camera?????

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 03 aug 2010 12:07

[quote="eelcoz"]Probleem heb ik ook een beetje. Namelijk, 3 achterzakken waar 8 boterhammen (2 zakjes van 4), een extra flesje water, telefoon en huissleutels in moeten. 2 grote bidons op de fiets. En dan zie ik hier ook nog mensen die allerlei foto's maken tijdens enorm lange duurritten. Waar laat je zo'n camera?????[/quote]

Gewoon... een heel klein goed cameraatje kopen.
'K heb een Panasonic Limux DMC-FS10 12mp.
Maakt mooie foto's (http://www.koersvandedag.nl), is erg klein en weegt bijna niets.
Past bij alle rest van mijn eten e.d. (zie vorige post)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 03 aug 2010 22:54

Camera kan perfect in een stuurpentasje.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2010 23:20

Ik heb ook een klein toestel, passen nog een paar repen bij met een beetje proppen. Dan heb ik er nog 2 over, dat is wel genoeg in de meeste gevallen. Bodywarmer doe ik onder m'n koersshirt als ik geen plek heb in m'n zakken.

Maar goed brood en een flesje water ga je bij mij niet in m'n achterzakken vinden. Brood neemt gewoon veel ruimte in voor de hoeveelheid koolhydraten die erin zitten, daarnaast is 't ook nog vrij lastig weg te krijgen. Niet echt ideaal voor op de fiets. Dat flesje water zou ik ook gewoon thuis laten, als m'n bidonnen leeg zijn vul ik ze wel gewoon ergens bij. Waar in Nederland ben je nu niet binnen 10 km in het volgende dorp?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 03 aug 2010 23:32

Dat van die bidon, ok. Maar hoeveel repen moet je wel niet meenemen voor een lange duurtraining dan? Afgelopen zondag vertrok ik bijv. pas om 11 uur en was tegen 4 uur terug. Normaal eet ik 6 boterhammen als lunch, dus die heb ik dan mee. Plus nog 2 extra vanwege de inspanning.

rubencornelisse
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45

rubencornelisse 04 aug 2010 15:36

In het boek De Klimmers van Martin Ros en W. Koster staat een passage over ik gelooof Loroño; die nam op een duurtraining van 200 km een bidom met bier en een met water mee plus enkele stukken brood. De tijden zijn sindsdien wel wat veranderd...

Plaats reactie