Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bike Fitting

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 15 jun 2016 12:32

ypuh schreef:
scoloo schreef:Ik heb vorig jaar een bg fitt meting gehad en ben er zeer goed over te spreken. Goed op de fiets gezet en met camera's alles bekeken. Heb nog nooit zo lekker op mijn fiets gezeten en ik presteer ook beter. Ruim 4 uur bezig geweest maar dat was geen enkel probleem.
Die BG fit is de methode van Specialized toch? Heb je dit gedaan met een nieuwe of bestaande fiets en als ervaren of beginnende fietser?

Ik zit er ook aan te twijfelen dit te doen. De website geeft aan een ca. 2.5u durende meting a €150,-.
Sorry voor de late reactie. Zag em niet pas. Bestaande fiets en redelijk ervaren fietser. Elke last van wat rare klachten zoals knieën en pezen. Daarna was het over. En is inderdaad de methode van specialized.
Biking is Living!

Gebruikersavatar
Harryfietst
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Harryfietst 15 jun 2016 14:58

Weet iemand een adres in Groningen (/Drenthe/Friesland) die zoiets doet zonder commercieel belang? Iemand die je goed op de fiets zet/tips geeft over zadelhoogte, stuurpenlengte, positie van de plaatjes etc., maar zonder dat hij zelf fietsen en fietsonderdelen verkoopt?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 jun 2016 15:04

Harryfietst schreef:Weet iemand een adres in Groningen (/Drenthe/Friesland) die zoiets doet zonder commercieel belang? Iemand die je goed op de fiets zet/tips geeft over zadelhoogte, stuurpenlengte, positie van de plaatjes etc., maar zonder dat hij zelf fietsen en fietsonderdelen verkoopt?
+1

Ik heb er na best lang zoeken één gevonden, namelijk Bike Fit studio in Heerenveen. De rest hebben vrijwel allemaal een commercieel oogmerk. Mocht je dat geen probleem vinden dan zou ik naar Belga fietsen in Harkstede gaan of Meindert Fietsen in Hardegaryp (gebruiken dezelfde methode als Belga meende ik). Helaas vind ik het zelf nog iets teveel geld voordat ik momenteel geen problemen heb op de fiets (begin van het seizoen wat last van overbelasting en knieën en stond toen op het punt de portemonnee te trekken).

Verder heb ik geen studios gevonden waar ik een goed gevoel bij kreeg (minder professioneel of zo klein dat bijna verplicht bent er iets bij te kopen om het de moeite waard te maken voor diegene).

Link: http://www.bikefitstudio.nl

Let wel: dit is puur op basis van een uitgebreide internet speurtocht en wat reviews te lezen. Bij deze studio heb ik het gevoel dat ze professioneel en onafhankelijk zijn, maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor. Daardoor zijn ze natuurlijk ook minder afhankelijk van de verkoop van een stuurpen/zadel en/of frames.

Overall is het aanbod in het noorden karig en ben ik zelf nog niet overtuigd om hier €200,- aan te besteden. Een advies als 'je kan beter deze fiets kopen, ik heb er toevallig nog één staan voor een zacht prijsje' heb ik totaal geen oren naar.

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 15 jun 2016 15:21

ypuh schreef:
Harryfietst schreef:Weet iemand een adres in Groningen (/Drenthe/Friesland) die zoiets doet zonder commercieel belang? Iemand die je goed op de fiets zet/tips geeft over zadelhoogte, stuurpenlengte, positie van de plaatjes etc., maar zonder dat hij zelf fietsen en fietsonderdelen verkoopt?
+1

Ik heb er na best lang zoeken één gevonden, namelijk Bike Fit studio in Heerenveen. De rest hebben vrijwel allemaal een commercieel oogmerk. Mocht je dat geen probleem vinden dan zou ik naar Belga fietsen in Harkstede gaan of Meindert Fietsen in Hardegaryp (gebruiken dezelfde methode als Belga meende ik). Helaas vind ik het zelf nog iets teveel geld voordat ik momenteel geen problemen heb op de fiets (begin van het seizoen wat last van overbelasting en knieën en stond toen op het punt de portemonnee te trekken).

Verder heb ik geen studios gevonden waar ik een goed gevoel bij kreeg (minder professioneel of zo klein dat bijna verplicht bent er iets bij te kopen om het de moeite waard te maken voor diegene).

Link: http://www.bikefitstudio.nl

Let wel: dit is puur op basis van een uitgebreide internet speurtocht en wat reviews te lezen. Bij deze studio heb ik het gevoel dat ze professioneel en onafhankelijk zijn, maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor. Daardoor zijn ze natuurlijk ook minder afhankelijk van de verkoop van een stuurpen/zadel en/of frames.

Overall is het aanbod in het noorden karig en ben ik zelf nog niet overtuigd om hier €200,- aan te besteden. Een advies als 'je kan beter deze fiets kopen, ik heb er toevallig nog één staan voor een zacht prijsje' heb ik totaal geen oren naar.
Dat doen ze bij Egberts in Borger niet. Moest een andere stuur pen hebben en ze hebben er gewoon een goedkope gebruikte op gezet.

Ik was er met een oude Giant peloton en geen enkel moment werd er over een nieuwe fiets gesproken. Enne dat bedrag van 150€ voor 3 uur vindt ik niet gek. 50€ per uur is geen absurd uur tarief.

Daar komt ook nog eens bij dat je uitgebreid rapport mee naar huis krijgt. Als je dus een andere fiets koopt hoef je niet weer. En het was ook geen enkel probleem dat ik geen specialized had.
Biking is Living!

Gebruikersavatar
Harryfietst
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Harryfietst 15 jun 2016 16:48

Dank ypuh! Ik zal eens gaan kijken. Belga is geen optie, uit ervaring is advies daar (logischerwijs, want er moet bood op tafel) gericht op hun eigen voorraad.

Gebruikersavatar
noah race
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015 10:19

Gebruikersavatar noah race 20 jun 2016 11:12

Iemand misschien nog een goede tip voor een bikefitter in Gelderland, omgeving Achterhoek? Heb het topic een beetje doorgelezen maar de meesten zitten wat verder weg. Wil misschien ook een bikefit laten doen i.v.m. aanhoudende blessures.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jun 2016 19:39

Ik heb zelf geen ervaring met hem, maar Sander Visschers werkt in deze regio. Hij heeft overigens ook een account op dit forum. Verder zag ik recent een advertentie van Profile Bleumink dat die zaak samenwerkt met fhysiotherapie Jansen van den Berg
Deze twee pik ik er uit vanwege je blessures. De meeste Fm's bieden uiteraard ook vaak een bikefit aan.

Gebruikersavatar
noah race
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015 10:19

Gebruikersavatar noah race 20 jun 2016 21:17

Bedankt voor je tips EmPeHa

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 jul 2016 08:18

nickk schreef:Ik heb nu tweemaal een bikefitting laten doen: eentje bij Velometric en bij SMC Maasstad.

SMC Maasstad beviel me een stuk beter, vooral omdat Robert (eigenaar en sportarts) je niet perse afstelt op de 'grens' en ook meer een groene zone hanteert waarbinnen je goed zit. Daarnaast meet hij aan twee zijden en heb je een tweede sessie na een paar weken om te kijken of alles goed is afgesteld.
Uit deze meting kwam naar voren dat ik te hoog zat (en ik had mijn zadel al 20mm lager gezet tov. Velometric) en dat ik nu aan het compenseren was door mijn enkels te overstrekken.
Dat zit hier lekker in de buurt, hebben ze ook je eigen fiets daar op gemeten?

Is het ook IN het ziekenhuis?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

sebas82
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:59

sebas82 15 nov 2016 12:53

Iemand ervaring met de metingen bij futurumshop, ik wil graag de dynamische test op een fittingbike doen ipv mijn eigen fiets aangezien ik het vermoeden heb dat het frame toch iets te klein is voor mn huidige lenigheid. Zo kan ik er denk ik beter achter komen welke maat het beste bij me zou passen voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Alvast bedankt voor de info.
Ik heb ook wat beenlengteverschil en zoals ik het nu zie lijkt het bikefitting.com systeem maar aan een kant te meten, klopt dat?

salsa
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:14

salsa 01 dec 2016 17:16

Een aanrader is bike-inprovement in Ranst in Belgie.Jaren ervaring,zeer gekend en gewaardeerd in de wielerwereld.Helemaal geen commercieel gedoe,zadels mag men bv vrijbijvend uitproberen.Heb hier zelf heel goede ervaring mee.

CptChaosNL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2016 15:31

CptChaosNL 27 dec 2016 15:37

Ikzelf ben eigenlijk op zoek naar een biktefitting in de regio Amersfoort. Met behulp van een Google zoekopdracht kwam ik dit topic tegen en daardoor ook andere bikefitters in de regio. Nu heb ik zelf ook wat rugklachten (en daarvoor heb ik ook al oefeningen en (medische) fitness, maar ik wil ook graag fietsen. Tot nu toe weinig van gekomen sinds ik mijn racefiets heb, omdat ik vrij snel gigantisch last kreeg van mijn rug. Ik hoef geen wedstrijden te fietsen, als ik het bij touren het wat langer uit kan houden dan een kwartiertje. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand (in de regio Amersfoort dus het liefst) die mij een goede bike fitting kan geven.

Nu vond ik twee bedrijven als ik zocht op SMA Amersfoort, want die zou ook goed aangeschreven zijn. Echter is het niet duidelijk welke van de twee dit exact is. Of is de Mechanieker in Amersfoort beter? Of zijn er wellicht anderen in de buurt die ik gemist heb, waar ik beter naar toe kan gaan?

EDIT:
Ik begrijp dat soms de bikefitting (deels) vergoed wordt door de zorgverzekering, kan voor sommigen hier wellicht ook interessant zijn! Zou mooi zijn als ik een fitter weet te vinden die het ook medisch verantwoord doet, zodat het te declareren is.

Plaats reactie