Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bike Fitting

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 13 jan 2019 17:10

Volgens mij kun je robic echter niet declareren bij je zorgverzekering en een sma weer wel. Even goed je aanvullende polis kijken

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 jan 2019 18:51

Critic schreef: 13 jan 2019 17:10 Volgens mij kun je robic echter niet declareren bij je zorgverzekering en een sma weer wel. Even goed je aanvullende polis kijken
Dan ben ik wel benieuwd welke zorgverzekering een "bike fitting" vergoedt want vlgns mij is dat zeker niet hetzelfde als een SportMedischAdvies.! Tenzij jouw zorgaanbieder onder het mom van een SMA jouw een bike fitting uitvoert. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 13 jan 2019 19:01

Orlok schreef: 13 jan 2019 18:51
Critic schreef: 13 jan 2019 17:10 Volgens mij kun je robic echter niet declareren bij je zorgverzekering en een sma weer wel. Even goed je aanvullende polis kijken
Dan ben ik wel benieuwd welke zorgverzekering een "bike fitting" vergoedt want vlgns mij is dat zeker niet hetzelfde als een SportMedischAdvies.! Tenzij jouw zorgaanbieder onder het mom van een SMA jouw een bike fitting uitvoert. :roll:
Nou bijvoorbeeld de verzekering die je via de knwu kunt afsluiten..
https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... eting.aspx

Janar
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 10:18

Janar 13 jan 2019 19:36

Ik zit ook te denken aan Robic ivm fysiotherapeut/bewegingswetenwchapper. Maar het is wel een serieus bedrag. Maar ook 2 uur werk; naast instrumenten en natuurlijk nog een check up na zoveel weken.

Via bike-physics kwam ik ook ID match tegen; het systeem van Selle Italia; erg futuristisch. Lijkt logisch en interessant.

An sich heb ik geen klachten maar ivm lengte verschil in de benen en verschil in voetgrootte. Ik heb meer zadeldruk aan de ene kant maar geen klachten. Zelf klussen aan de instelling is aardig maar maak ik het ook optimaler.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2019 20:25

Critic schreef: 13 jan 2019 17:10 Volgens mij kun je robic echter niet declareren bij je zorgverzekering en een sma weer wel. Even goed je aanvullende polis kijken
Tja, maar als ik een bikefitting zou laten doen is niet mijn doel of het vergoed wordt door de verzekering, maar om beter op mijn fiets te gaan zitten. En wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de jongens van Robic.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 13 jan 2019 20:46

amclassic-fan schreef: 13 jan 2019 20:25
Critic schreef: 13 jan 2019 17:10 Volgens mij kun je robic echter niet declareren bij je zorgverzekering en een sma weer wel. Even goed je aanvullende polis kijken
Tja, maar als ik een bikefitting zou laten doen is niet mijn doel of het vergoed wordt door de verzekering, maar om beter op mijn fiets te gaan zitten. En wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de jongens van Robic.
Niet mijn doel, wel 1 van de overweging op mijn lijstje, waarom ik voor de 1 of de ander zou kiezen. (Maar dat verschilt uiteraard per persoon)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2019 21:22

Critic schreef: 13 jan 2019 20:46
amclassic-fan schreef: 13 jan 2019 20:25
Critic schreef: 13 jan 2019 17:10 Volgens mij kun je robic echter niet declareren bij je zorgverzekering en een sma weer wel. Even goed je aanvullende polis kijken
Tja, maar als ik een bikefitting zou laten doen is niet mijn doel of het vergoed wordt door de verzekering, maar om beter op mijn fiets te gaan zitten. En wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de jongens van Robic.
Niet mijn doel, wel 1 van de overweging op mijn lijstje, waarom ik voor de 1 of de ander zou kiezen. (Maar dat verschilt uiteraard per persoon)
Begrijp ik het goed? Het is minder belangrijk dat je optimaal op de fiets komt te zitten? Als de verzekering maar betaalt?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 13 jan 2019 21:28

Janar schreef: 13 jan 2019 19:36 Ik zit ook te denken aan Robic ivm fysiotherapeut/bewegingswetenwchapper. ...

... An sich heb ik geen klachten ....
Waarom dan een meting overwegen?

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 13 jan 2019 22:20

Jans schreef: 13 jan 2019 21:22
Critic schreef: 13 jan 2019 20:46
amclassic-fan schreef: 13 jan 2019 20:25

Tja, maar als ik een bikefitting zou laten doen is niet mijn doel of het vergoed wordt door de verzekering, maar om beter op mijn fiets te gaan zitten. En wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de jongens van Robic.
Niet mijn doel, wel 1 van de overweging op mijn lijstje, waarom ik voor de 1 of de ander zou kiezen. (Maar dat verschilt uiteraard per persoon)
Begrijp ik het goed? Het is minder belangrijk dat je optimaal op de fiets komt te zitten? Als de verzekering maar betaalt?
Begrijp ik goed dat jij de sma neerzet als mensen die jou slechter op de fiets zetten dan robic?!

Ik zeg enkel dat mijn portemonnee meeweegt in zo een beslissing. Is het een vies woord te noemen hier ofzo? 100 verschillende methodes voor bikefit, retul, bg fit.. Wie bepaald wat goed is?!
Ik meld enkel, dat iemand die een fit overweegt, ook de aanvullende verzekering kan meenemen in zijn beslissing.. (naast zijn woonplek, zijn klachten of wensen, ervaringen van anderen)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 jan 2019 22:36

Janar schreef: 13 jan 2019 19:36 CUT

An sich heb ik geen klachten maar ivm lengte verschil in de benen en verschil in voetgrootte. Ik heb meer zadeldruk aan de ene kant maar geen klachten. Zelf klussen aan de instelling is aardig maar maak ik het ook optimaler.
Je hebt geen baikfit nodig , maar een paar kleine aanpassingen die elke randidioot zelf ook nog wel kan verzinnen zoals:
-Vulplaatje onder het schoenplaatje van het korte been, of kortere crank bij veel lengteverschil
-Eventueel schoenplaatje nog iets verschuiven als dat geen kuitklachten geeft.
-
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 14 jan 2019 08:20

Zo kan iedere randidioot ook bedenken dat klachtvrij op de fiets zitten niet hetzelfde is als goed op de fiets zitten. En ook dat het niet altijd even makkelijk is om goed naar je eigen positie te kijken. Even wat plaatjes ergens tussen wurmen is neit altijd opportuun. Ogen van een ander kunnen daar goed bij helpen. Helemaal als dat setje ogen ook over specifieke ervaring en deskundigheid beschikt.
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2019 09:52

hendrikjan schreef: 14 jan 2019 08:20 Zo kan iedere randidioot ook bedenken dat klachtvrij op de fiets zitten niet hetzelfde is als goed op de fiets zitten. En ook dat het niet altijd even makkelijk is om goed naar je eigen positie te kijken. Even wat plaatjes ergens tussen wurmen is neit altijd opportuun. Ogen van een ander kunnen daar goed bij helpen. Helemaal als dat setje ogen ook over specifieke ervaring en deskundigheid beschikt.
Hoe verklaar jij dan dat verschillende bikefits net zoveel verschillende wijzigingen van de fietspositie geven? Waarom zou het dan verkeerd zijn om in eerste instantie zelf na te denken?
Bij uitzondering zal er wel af en toe een professional nodig zijn.

Plaats reactie