Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bike Fitting

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 27 dec 2016 19:56

Vind je Hilversum nog regio Amersfoort? In dat geval: http://tri-run.com/ Van harte aanbevolen!
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 dec 2016 20:58

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

CptChaosNL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2016 15:31

CptChaosNL 27 dec 2016 22:01

louise schreef:Vind je Hilversum nog regio Amersfoort? In dat geval: http://tri-run.com/ Van harte aanbevolen!
Jazeker vind ik dat een optie. Bedankt! :) Moet dan alleen even een mooie fietsendrager vinden voor op de auto, maar moet wel lukken. :)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 dec 2016 22:36

CptChaosNL schreef:Ikzelf ben eigenlijk op zoek naar een biktefitting in de regio Amersfoort. Met behulp van een Google zoekopdracht kwam ik dit topic tegen en daardoor ook andere bikefitters in de regio. Nu heb ik zelf ook wat rugklachten (en daarvoor heb ik ook al oefeningen en (medische) fitness, maar ik wil ook graag fietsen. Tot nu toe weinig van gekomen sinds ik mijn racefiets heb, omdat ik vrij snel gigantisch last kreeg van mijn rug. Ik hoef geen wedstrijden te fietsen, als ik het bij touren het wat langer uit kan houden dan een kwartiertje. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand (in de regio Amersfoort dus het liefst) die mij een goede bike fitting kan geven.

Nu vond ik twee bedrijven als ik zocht op SMA Amersfoort, want die zou ook goed aangeschreven zijn. Echter is het niet duidelijk welke van de twee dit exact is. Of is de Mechanieker in Amersfoort beter? Of zijn er wellicht anderen in de buurt die ik gemist heb, waar ik beter naar toe kan gaan?

EDIT:
Ik begrijp dat soms de bikefitting (deels) vergoed wordt door de zorgverzekering, kan voor sommigen hier wellicht ook interessant zijn! Zou mooi zijn als ik een fitter weet te vinden die het ook medisch verantwoord doet, zodat het te declareren is.

Zie pagina 4 van dit topic SMA van Vroemen.

En voor wat betreft je laatste zin, dat zal wel heel lastig worden..
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

CptChaosNL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2016 15:31

CptChaosNL 27 dec 2016 22:37

Supergrover schreef:Zie pagina 4 van dit topic SMA van Vroemen.

En voor wat betreft je laatste zin, dat zal wel heel lastig worden..
Bedankt, ik zal nog even naar die pagina kijken. En voor dat laatste; proberen kan altijd, niet geschoten is altijd mis. :)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 28 dec 2016 01:08

CptChaosNL schreef: EDIT:
Ik begrijp dat soms de bikefitting (deels) vergoed wordt door de zorgverzekering, kan voor sommigen hier wellicht ook interessant zijn! Zou mooi zijn als ik een fitter weet te vinden die het ook medisch verantwoord doet, zodat het te declareren is.
Dan zou ik zeker even contact opnemen met de fysiotherapeuten van Velometric en hen vragen naar de mogelijkheden om dit vergoed te krijgen.
Het zal ook aan je verzekeringspakket liggen uiteraard.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 28 dec 2016 11:10

CptChaosNL schreef:Nu vond ik twee bedrijven als ik zocht op SMA Amersfoort, want die zou ook goed aangeschreven zijn. Echter is het niet duidelijk welke van de twee dit exact is. Of is de Mechanieker in Amersfoort beter? Of zijn er wellicht anderen in de buurt die ik gemist heb, waar ik beter naar toe kan gaan?
Ik ben onlangs bij de Mechanieker geweest en zit nu toch wel een stuk beter op de fiets :like:
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 29 dec 2016 19:30

Hallo, Harriefietst of Ypuh of iemand anders.

Heeft 1 van julie ook nog een opmeting laten doen in het noorden?
Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik last van m, n knieën heb.
Gr rinze

Gebruikersavatar
Melisse
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2011 23:46

Gebruikersavatar Melisse 23 jan 2017 10:44

Iemand ervaring met Pro4mance in Drunen? Vraagt €300.- voor bikefitting.

Zijn er in regio West-Brabant nog meer aan te bevelen bikefitters?
| Argon 18 Sum Pro '23 Ultegra 8170 Di2 |

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 17 apr 2017 15:53

Heeft er iemand ervaring met de bikefitting van Paul Bakker bij de Pedaleur in Doetinchem?

Gebruikersavatar
Danyboy
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2015 20:11

Gebruikersavatar Danyboy 17 apr 2017 17:27

Ik mag volgende zaterdag 22 april een bike
fitting laten doen in Bilzen bij Allo Velo, nadien aankoop nieuwe titanium racefiets, ben benieuwd.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 apr 2017 20:09

Danyboy schreef:Ik mag volgende zaterdag 22 april een bike
fitting laten doen in Bilzen bij Allo Velo, nadien aankoop nieuwe titanium racefiets, ben benieuwd.
Welke titaniumfiets gaat het worden?

Plaats reactie